Ik heb thuis een netwerkje met op een PC VNC. Poorten 5801 en 5901 netjes geforward enzo. Als ik van buiten het netwerk (met een "gewone") PC via de webbrowser inlog gaat het allemaal prima, maar als ik dit vanaf school probeer, krijg ik "The page cannot be displayed". Kan dit aan de firewall op school liggen? Zo ja is er iets aan te doen?
De kans lijkt me nogal waanzinnig groot dat de server bij jou op school alleen maar browsen over port 80 toestaat 
Indien je toch wilt dat je vanaf school kunt inloggen, kun je twee dingen doen:
<li> Je browser op port80 zetten
<li> De systeeembeheerder vragen om de juiste porten voor je open te zetten.
Indien je toch wilt dat je vanaf school kunt inloggen, kun je twee dingen doen:
<li> Je browser op port80 zetten
<li> De systeeembeheerder vragen om de juiste porten voor je open te zetten.
Ik heb ook al geprobeerd om thuis poort 80 te forwarden naar port 5801 op mijn client (en 5901 naar 5901 op de client), maar dan werkt het nog niet; op een "gewone PC" werkt dan nog wel.
Is er een manier om er achter te komen welke poorten de dicht staan (het gaat hier toch om uitgaande poorten)?
Zou het wel werken wanneer ik het via de VNC-viewer in listen-mode zou doen?
Is er een manier om er achter te komen welke poorten de dicht staan (het gaat hier toch om uitgaande poorten)?
Zou het wel werken wanneer ik het via de VNC-viewer in listen-mode zou doen?
Nogmaals, ze zouden compleet gek zijn als die server voor inet browsing andere porten naast port 80 open heeft staan.
Dus of je moet je server thuis bereikbaar maken op 80 (maar volgens mij pakt 'ie ook nog wat andere poortjes
), of je vraagt de sysbeheerder om de juiste porten voor je open te zetten.
Dit zijn de enige twee optie's die je eigenlijk hebt (en vooral als je het netjes/'legaal' wilt doen).
Dus of je moet je server thuis bereikbaar maken op 80 (maar volgens mij pakt 'ie ook nog wat andere poortjes
Dit zijn de enige twee optie's die je eigenlijk hebt (en vooral als je het netjes/'legaal' wilt doen).
Ik heb vanaf mn werk hetzelfde probleem.
je kan eens proberen om de vncviewer te gebruiken. Die neem je dan gewoon mee op een floppy oid.
Ik heb thuis vnc draaien op poort 110 (pop). Dit stel je in via de registry, zoek even ergens onder software-orl-vnc oid.
in de vncviewer moet je dan als poortnummer 110 - 5900 opgeven (dat wordt in dit geval 4294961506, kan je zien in VNC configuratie na de registry-wijziging)
De web-interface draait dan 100 poorten lager dus op poort 10. De meeste firewalls zullen dit niet doorlaten dus die werkt gewoon niet.
Suc6
je kan eens proberen om de vncviewer te gebruiken. Die neem je dan gewoon mee op een floppy oid.
Ik heb thuis vnc draaien op poort 110 (pop). Dit stel je in via de registry, zoek even ergens onder software-orl-vnc oid.
in de vncviewer moet je dan als poortnummer 110 - 5900 opgeven (dat wordt in dit geval 4294961506, kan je zien in VNC configuratie na de registry-wijziging)
De web-interface draait dan 100 poorten lager dus op poort 10. De meeste firewalls zullen dit niet doorlaten dus die werkt gewoon niet.
Suc6
Pagina: 1