XDA: 3 Vragen

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
1) De sim lock is ooit bedacht om ervoor te zorgen dat je niet na een maand van provider a naar provider b gaat, terwijl provider a een enorme korting heeft gegeven. Echter: als je de volle mep betaalt, waarom zou er dan een sim lock op zitten? Toch zijn de XDA's die je nu bij Officecenter haalt simlocked, ook al neem je geen abo en betaal je de volle prijs. Weet iemand of ze ook al ergens simlockvrij verkocht worden? Is voor ons erg belangrijk omdat we per se een Vodefone abo moeten hebben ivm roaming in Belgie / Frankrijk.

2) De kans is groot dat ie NIET simlock vrij te krijgen is. Heeft iemand ervaring met het unlocken van die XDA? We willen graag het volledige bedrag betalen, maar O2 voldoet gewoonweg niet.

3) Ik heb even geprobeerd: de Ipaq-3800-stekker van de GPS-muis van Tomtom past ook op de XDA. Omdat ie simlocked was, heb ik nog niet geprobeerd of de GPS software ook daadwerkelijk werkt, maar de connector is in elk geval passend. Zou ie pin-compatible zijn met de Ipaq 38xx serie?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:32

m0nk

16-09-2003 15.15

ik zag je vraag ook al op pocketpc-club.nl staan.
Maar goed..

1] Ik heb gehoord dat ze de XDA ergens sim lock vrij te krijgen is, maar dit was meer een gerucht dan dat ik net zeker weet, zal eens kijken of ik dat kan nagaan.

2] Unlocken moet je nu nog echt bij O2 zelf laten doen, ikzelf heb verschillende unlock bedrijfjes gemailt maar nog geen enkele had er nog een oplossing voor. Aangezien ik nog een jaar aan mijn o2 abbootje vast zit hoeft dit voor mezelf ook nog niet.. Het is even afwachten hoe dit gaat verlopen. Ze zouden me iig gewoon mailen als er een mogelijkheid bestaat om de lock eraf te krijgen.

3] pin is compatible met de ipaq's alleen was er iets met de software. Tom Tom zou binnenkort komen met de software voor de XDA zover ik weet.
Dit mailtje kreeg ik van een winkel die gps verkoopt voor pocketpc's:

binnen kort de tomtom navigator pakket
Vr groet
Ignas
I-Con

Hoop dat je genoeg weet.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Korakal

Up up up!

Op woensdag 03 juli 2002 09:20 schreef Burat het volgende:
1) De sim lock is ooit bedacht om ervoor te zorgen dat je niet na een maand van provider a naar provider b gaat, terwijl provider a een enorme korting heeft gegeven. Echter: als je de volle mep betaalt, waarom zou er dan een sim lock op zitten? Toch zijn de XDA's die je nu bij Officecenter haalt simlocked, ook al neem je geen abo en betaal je de volle prijs. Weet iemand of ze ook al ergens simlockvrij verkocht worden? Is voor ons erg belangrijk omdat we per se een Vodefone abo moeten hebben ivm roaming in Belgie / Frankrijk.
De redenatie klopt niet helemaal. Als je geen abonnement afsluit en dus geen korting krijgt betekent dat niet automatisch dat je de volle mep betaalt. Vergelijk bijvoorbeeld de ME45/S45 die O2 levert icm een van hun abonnementen. Ga je de losse verkoopprijzen van die toestellen vergelijken met hun niet gesimlockte variant dan liggen die beduidend lager. Kortom: een XDA kost 'normaal' (dus zonder simlock) nóg meer dan de 'losse prijs' waar jij vanuit gaat.

Van een klant van mij (ik werk zelf ook in een telecomwinkel) heb ik het volgende gehoord: Belcompany schijnt het volgende te doen. Als je een nieuw O2 abonnement afsluit met nummerbehoud en een XDA heb je te maken met de opzegtermijn van je huidige provider. Tot het moment van nummerportatie heb je dus 2 nummers (abonnementen); je huidige provider met je eigen nummer en O2 met een tijdelijk nummer. De XDA krijg je normaal gelijk mee, maar daar zou alleen je O2 kaart met tijdelijk nummer inkunnen vanwege de simlock. Belcompany schijnt dit leed te verzachten door de klant gedurende die tijd een XDA zonder simlock mee te geven, zodat hij tijdelijk zijn huidige simkaart daarin kan plaatsen. Ik heb dit dus van een klant gehoord en niet bevestigd gekregen van de Belcompany.
2) De kans is groot dat ie NIET simlock vrij te krijgen is. Heeft iemand ervaring met het unlocken van die XDA? We willen graag het volledige bedrag betalen, maar O2 voldoet gewoonweg niet.
Heb je al geprobeerd om rechtsreeks bij O2 een simlockverwijdering aan te vragen? Kost normaal iets van €150 meen ik. Gewoon de normale manier zoals bij prepaid ook mogelijk is als je binnen één jaar na aankoop wilt unlocken.
3) Ik heb even geprobeerd: de Ipaq-3800-stekker van de GPS-muis van Tomtom past ook op de XDA. Omdat ie simlocked was, heb ik nog niet geprobeerd of de GPS software ook daadwerkelijk werkt, maar de connector is in elk geval passend. Zou ie pin-compatible zijn met de Ipaq 38xx serie?
Het enige wat ik hiervan weet is dat O2 nogal geheimzinnig doet over de pin bezetting van de XDA omdat deze patentbeschermd schijnt te zijn. Dat moet dus simpelweg getest worden.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 09:27 schreef MastahBlastah het volgende:
ik zag je vraag ook al op pocketpc-club.nl staan.
Maar goed..
Hehe, 1x cross posten op ander forum is geen ramp toch? Des te meer kans dat ik een bruikbaar antwoord krijg :)
1] Ik heb gehoord dat ze de XDA ergens sim lock vrij te krijgen is, maar dit was meer een gerucht dan dat ik net zeker weet, zal eens kijken of ik dat kan nagaan.
Als je iets hierover te weten komt, zou ik het erg graag van je horen!
2] Unlocken moet je nu nog echt bij O2 zelf laten doen,[knip]
Iemand bij O2 wist mij te vertellen dat ze de XDA niet gaan unlocken. Maar ze bellen me er nog over terug.. :)
3] pin is compatible met de ipaq's alleen was er iets met de software. Tom Tom zou binnenkort komen met de software voor de XDA zover ik weet.
Ignas is het voor mij aan het uitzoeken, maar het schijnt nogal geheim te zijn. De importeurs van Tomtom (MMC heet dat geloof ik) wisten mij te vertellen dat de kabel voor de XDA al in productie is en dat ie ergens in september beschikbaar is. Software draait er volgens hem al wel op.
Op woensdag 03 juli 2002 09:54 schreef Korakal het volgende:
Belcompany schijnt dit leed te verzachten door de klant gedurende die tijd een XDA zonder simlock mee te geven, zodat hij tijdelijk zijn huidige simkaart daarin kan plaatsen. Ik heb dit dus van een klant gehoord en niet bevestigd gekregen van de Belcompany.
Ik heb nu 5 belcompanies gebeld, en allemaal hebben ze absoluut geen simlock vrij en weten ze ook niet hoe die eraf gehaald kan worden.
Het enige wat ik hiervan weet is dat O2 nogal geheimzinnig doet over de pin bezetting van de XDA omdat deze patentbeschermd schijnt te zijn. Dat moet dus simpelweg getest worden.
Maar er moet toch iemand zijn die gewoon geprobeerd heeft dat Ipaq3800 kabeltje aan te sluiten? Het past fysiek iig wel..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Als iemand hem wilt, en er serieuze interesse in heeft kan ik hem voor een lage prijs geheel nieuw in verpakking, compleet en nog gesealed leveren. €500,- zonder abbonement. Wie ernaar zoekt weet ho goedkoop het is. info <font color="red">verwijderd</font>

• Ghia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09-2024
Om alle geruchten uit de wereld te helpen:

Nee BelCompany zal nooit een XDA zonder simlock meegeven.
Ze mogen en kunnen dit niet
Als O2 de niet wil on-locken hoe zou BelCompany dat dan kunnen doen (ze worden rechtstreeks geleverd door O2)

Geloof me,

(ben zelf filiaalmanager bij BelCompany)

Ik heb me voorgenomen om eeuwig te leven, tot nu toe gaat dat goed.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Er zijn in Nederland 2 O2 winkels, een kennis van me werkt er.. die zouden binnenkort simlock-vrije binnenkrijgen... Of ze die ook zo verkopen is punt 2...

edit: f*ckit, sorry voor oude topic opschoppen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1