Toon posts:

Partities onleesbaar na herinstallatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe schijf gekocht, IBM Deskstar 120 GXP 80 gb.

Geinstalleerd, XP erop geknald, PC draait als een zonnetje.

Vervolgens mn 2 oude Maxtor 40 GB schijven (met NTFS en FAT32 partities) in mn krat gehangen.

KUT... de partities op deze schijven zijn niet meer toegankelijk, "Not formatted" !!

Partition Magic zegt : BAD partition table.

Vanuit DOS natuurlijk ook geen toegang. Fdisk /mbr helpt ook niet, Cannot perform this action on RAW disks.

De schijven worden dus als RAW gezien.

Vervolgens R-Studio en EasyRecovery losgelaten. Deze vinden wel e.e.a. terug maar bij het werkelijk terugzetten worden toch nog veel bestanden niet meegenomen.

WIE O WIE kan me helpen ? Hoe krijg ik deze schijven weer leesbaar ?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In mijn Abit moederbord boekje, staat bij het wisselen van IRQ nummers het volgende:
This item allows the IRQ number for the device installed on PCI slots to be specified by the system automatically or you can specify a fixed IRQ number. This is a usefull function when you want to fix the IRQ for a specific device. For example, if you want to move your hard disk to another computer and don't want to re-install Windows NT, then you can specify the IRQ for the device installed on the new computer to fit the original computer settings.
Dus kijk ff op welk IRQ nummer je harde schijf zat in je oude computer en stel deze ook in de bios van je nieuwe computer in. Daarnaast moet je ACPI uitzetten in windows Xp:
Control panel -> system -> hardware -> device manager -> computer (bovenaan) -> update driver -> install from a specific location -> don't search "i'll choose.." -> show all drivers -> standard computer -> ok.

Windows Xp neemt dan de IRQ nummers over van de bios. Mocht dit werken, dan zou ik daarna windows weer installeren met ACPI aan. ACPI uit zorgt voor een onmetelijke rotzooi bij mij.

Wat je ook kunt doen:
1) Run testdisk, en reconstrueer je partitie
http://www.cgsecurity.org/index.html?testdisk.html
2) Als testdisk zeurde over mbr weg, gebruik dan DFSee om je mbr terug te schrijven (eerst fdisk typen dan newmbr ofzow).
http://www.dfsee.com/dfsee.htm

Dit laatste had ik verleden week toevallig hier gevonden:
[topic=216021/1/25]
De programma's heb ik zelf nog niet getest.

Mocht ook dit niet werken, dan moet je je data maar als verloren beschouwen ;(.

Suc6 :)

edit:
Waarom moet nu precies weer de Cai monteur mijn internet signaal uitzetten als ik dit bericht wil versturen ;). Nouwja, de monteur fixed hopelijk wat.

Verwijderd

Topicstarter
thx dude, ff proberen!

Verwijderd

Topicstarter
shit, ik weet natuurlijk niet meer hoe e.e.a. vooraf in elkaar zat, de IRQ's van de hd's weet ik niet meer.

Wat is dit voor een gezeik ? Belachelijk dat schijven ineens 'not formatted'zijn.

De ACPI truuc moet ik nog ff proberen..

KUTTTTTTTT

• dr snuggles
  • Niet online
Als je je harde schijven terug stopt (al dan niet in de oorspronkelijke positie) en je laat die nieuwe harde schijven eruit. Doet ie het dan wel?

Zo neej, dan kun je beter niet beginnen aan IRQ# veranderen. Maar meteen beginnen met data recoveren.

Btw, die ACPI truuk, is er alleen voor om de ingestelde IRQ in de bios door te laten geven aan windows. Verander je niet je IRQ, moet je zeker niet aan je ACPI troep zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan natuurlijk niet kijken of die schijven werken als ik de nieuwe eruit haal, dan heb ik immers geen OS om mee op te starten.

Ik denk erover om W2K Prof op die nieuwe schijf te installeren en dan kijken of die de oude schijven wel kan benaderen.

Welke data recovery software kan in het best gebruiken ?

• dr snuggles
  • Niet online
Dit vind ik via de search, had jij ook kunnen gebruiken ;).
[topic=506185/1/25]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waar zaten die HDD vroeger in dan?
En dat IRQ probleem heb je alleen als je OS op die schijf staat.

Verwijderd

Topicstarter
De oude situatie was als volgt :

Primary Master :
Maxtor D740X 40 GB
- 1* 20 GB NTFS (met Win XP erop)
- 1 * 20 GB FAT32 (met MP3 erop)

Secondary Master :
Maxtor D740X 40 GB
- 1 * 40 GB NTFS (met MP3 erop)

Allebei deze schijven heb ik eruit gehaald, nieuwe besteld, IBM Deskstar 120 GXP 80 GB. Schijf geinstalleerd als Primary Master, NTFS geformatteerd (80gb) en vervolgens Win XP erop gezet.

Als ik nu op channel 2 de Maxtor schijven hang, kan ik ze dus geen van beiden lezen, "Disk is not formatted". Partition Magic zegt : BAD, error 108.
Opnieuw installeren van XP met de oude schijven tevens in de pc geeft zelfde resultaat.

Wie o wie kan me helpen ? Ik heb Easy Recovery Pro al losgelaten en R-Studio, die vinden wel e.e.a. maar bij terugzetten zijn veel files 0 kb, dus dat schiet ook niet op.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 09:19 schreef Bartke het volgende:
Nieuwe schijf gekocht, IBM Deskstar 120 GXP 80 gb.

Geinstalleerd, XP erop geknald, PC draait als een zonnetje.

Vervolgens mn 2 oude Maxtor 40 GB schijven (met NTFS en FAT32 partities) in mn krat gehangen.

KUT... de partities op deze schijven zijn niet meer toegankelijk, "Not formatted" !!

Partition Magic zegt : BAD partition table.

Vanuit DOS natuurlijk ook geen toegang. Fdisk /mbr helpt ook niet, Cannot perform this action on RAW disks.

De schijven worden dus als RAW gezien.

Vervolgens R-Studio en EasyRecovery losgelaten. Deze vinden wel e.e.a. terug maar bij het werkelijk terugzetten worden toch nog veel bestanden niet meegenomen.

WIE O WIE kan me helpen ? Hoe krijg ik deze schijven weer leesbaar ?
had je geen aangepaste instellingen in je BIOS?
Bijvoorbeeld andere head/tracks/cylinders/sector/wprocom info dan de standaard gedetecteerde???

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 13:57 schreef Bartke het volgende:
ik kan natuurlijk niet kijken of die schijven werken als ik de nieuwe eruit haal, dan heb ik immers geen OS om mee op
Op die oude schijven stond toch ook Windows XP?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt idd, op een van de oude schijven staat Windows XP, echter die start niet meer op, ntoskrnl.exe is beschadigd, ik denk door een abrupte afsluiting ofzo. Goed, dat deze schijf niet meer in orde zou zijn, kan ik nog wel begrijpen, maar dat die 2e disk ook niet leesbaar is, gaat er bij mij niet in... damn

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heb je iets met RAID of partitie software als OnTrack gedaan?

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 03:08
Ik heb dus precies hetzelfde probleem
heb ook partition magic gebruikt, maar nix werkt
zie nu wel dat de drive er is maar hij is "not formatted" en moet geformat worden volgens windows...
nou lekker dan heb weinig vertrouwen meer dat ik nog ooit ook maar iets van mn data ga terug zien &{

Verwijderd

Topicstarter
Olaf : geen RAID of ONTrack software, de schijven staan gewoon vol met mp3 enzo...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan snap ik het ook niet, maar:
Op die oude schijven stond toch ook Windows XP?
En kun je daar niet meer van booten?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Met je oude schijven erin kun je toch wel van een opstart diskette starten?
Je kunt dan zien of de partities er nog zijn.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1