[UT] hangt steeds

Pagina: 1
Acties:

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:27
specs:

AMD Athlon 1,2 Ghz
512 MB RAM
ATI radeon 8500

Speel het spel op openGL en soms hangt het na 15 min spelen en een andere keer kan ik gewoon heel de avond spelen

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

Direct3D heb je al geprobeerd?

ATI staat nu eenmaal niet bekend om super stabiele drivers.

• Hexyl
Op woensdag 03 juli 2002 09:04 schreef Bosmonster het volgende:
Direct3D heb je al geprobeerd?

ATI staat nu eenmaal niet bekend om super stabiele drivers.
heb die omega drivers, neej D3D nog niet geprobeerd, maar wat is mooier D3D of openGl, ik probeer het als ik van me werk ben zit daar nu namelijk

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 03 juli 2002 09:07 schreef Phant0m het volgende:

[..]

heb die omega drivers, neej D3D nog niet geprobeerd, maar wat is mooier D3D of openGl, ik probeer het als ik van me werk ben zit daar nu namelijk
Maakt niet zoveel uit. OpenGL vind ikzelf erg donker. Kies gewoon wat het beste draait op je systeem.

Verwijderd

De AGP Drive Strength setting wordt waarschijnlijk niet correct door de BIOS van je mb bepaald.

Dit is op te lossen door naar een BIOS versie te gaan waarbij het wel goed gaat. (afhankelijk van welk mb je hebt)

Of anders gebruik te maken van een programma met de naam 'WPRCEDIT.EXE'. Hiermee kun je de drive strength aanpassen. Deze instelling is puur afhankelijk van je videokaart.

Voor meer info kun je terecht op de forums van http://www.viaarena.com

Als je er niet uit komt dan horen we dat wel.
(gaarne wat meer specs van je systeem dan zoals wat voor een soort mb + versie,bios + versie ==> staat niet in je specs)

• Hexyl
Op woensdag 03 juli 2002 09:12 schreef bcs het volgende:
De AGP Drive Strength setting wordt waarschijnlijk niet correct door de BIOS van je mb bepaald.

Dit is op te lossen door naar een BIOS versie te gaan waarbij het wel goed gaat. (afhankelijk van welk mb je hebt)

Of anders gebruik te maken van een programma met de naam 'WPRCEDIT.EXE'. Hiermee kun je de drive strength aanpassen. Deze instelling is puur afhankelijk van je videokaart.

(gaarne wat meer specs van je systeem dan zoals wat voor een soort mb + versie,bios + versie ==> staat niet in je specs)
waar vindt ik bios versie?? soort MB?? (PC2100 SDRAM), ik draai win98 SE(X)

• Hexyl
Op woensdag 03 juli 2002 09:12 schreef bcs het volgende:

hier wil ik eerst meer info over voordat ik ga downloaden enz

Verwijderd

BIOS versie en andere gerelateerde zaken vindt je tijdens het booten, of je kunt ook de BIOS ingaan dmv bv de F1 toets, DEL toets oid..
Andere manier is tijdens het booten de pause toets in te drukken...
Heb je anders geen moederbord-boekje bij je systeem gekregen?

• Hexyl
Op woensdag 03 juli 2002 09:16 schreef bcs het volgende:
BIOS versie en andere gerelateerde zaken vindt je tijdens het booten, of je kunt ook de BIOS ingaan dmv bv de F1 toets, DEL toets oid..
Andere manier is tijdens het booten de pause toets in te drukken...
Heb je anders geen moederbord-boekje bij je systeem gekregen?
dat wel maar die leg thuis (zit nu op me werk namelijk) volgens mij een VIA maar kijk vanmiddag wel ff naar typenr enz

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe hangt het trouwens? Is gewoon je complete systeem vast, of is alleen UT vast gelopen en doet windows het gewoon nog? :)

🌞🍃

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 09:25 schreef Phant0m het volgende:

[..]

dat wel maar die leg thuis (zit nu op me werk namelijk) volgens mij een VIA maar kijk vanmiddag wel ff naar typenr enz
Als het een ASUS A7V is dan zal je BIOS versie 1007 van ASUS moeten gebruiken, dit heeft bij mij dezelfde problemen opgelost en ik draai nu ruim een half jaar zonder problemen.

ps. niet nieuwer dan 1007 gebruiken, want ASUS heeft nog steeds het probleem niet opgelost.

• Hexyl
Op woensdag 03 juli 2002 09:31 schreef DataBeest het volgende:
Hoe hangt het trouwens? Is gewoon je complete systeem vast, of is alleen UT vast gelopen en doet windows het gewoon nog? :)
me hele systeem slaat vast

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-11 18:25

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 03 juli 2002 09:37 schreef Phant0m het volgende:
me hele systeem slaat vast
Had ik ook met GTA3, bleek dat mn videokaart te warm werd en "vastliep". Kast open -> probleem opgelost :P

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Hexyl
Op woensdag 03 juli 2002 09:58 schreef Gerco het volgende:

[..]

Had ik ook met GTA3, bleek dat mn videokaart te warm werd en "vastliep". Kast open -> probleem opgelost :P
hoe ken een standaard kaart nou te warm worden?? dan vanmiddag me cooler (zo'n ding die je in een cdrom rack schuift met 2 fans )er maar weer in zetten

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Indien mogelijk nieuwste VIA 4-in-1 drivers downloaden (hier down je 4.40).
Er zijn ook al nieuwe BETA-drivers van ATI beschikbaar, versie 7.74. Kijk maar eens op madonion.com.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 03 juli 2002 10:04 schreef Phant0m het volgende:

[..]

hoe ken een standaard kaart nou te warm worden?? dan vanmiddag me cooler (zo'n ding die je in een cdrom rack schuift met 2 fans )er maar weer in zetten
Standaard apparatuur kan ook te warm worden. Ligt er namelijk ook aan hoe je kast in elkaar zit. Veel computer-bouwers (of zelfbouwers) snappen namelijk niet dat losse bedrading e.d. de airflow hindert bijvoorbeeld. En meer van dat soort gein :)

Maar goed, dan kan je altijd nog je kast open zetten inderdaad ;)

• Trank00l
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 09:10 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Maakt niet zoveel uit. OpenGL vind ikzelf erg donker. Kies gewoon wat het beste draait op je systeem.
Voor dat donkere geval heb je btw drivers :) :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-11 18:25

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 04 juli 2002 09:21 schreef Bosmonster het volgende:
Maar goed, dan kan je altijd nog je kast open zetten inderdaad ;)
Kast is inmiddels wel weer dicht na het verplaatsen van een paar dingetjes zodat de lucht ook bij de fan van de GPU kan komen :)

Scheelde ook gelijk een paar graadjes op de CPU.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Hexyl
ja maar mijn prob is er nog steeds :(

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op zondag 07 juli 2002 16:44 schreef Phant0m het volgende:
ja maar mijn prob is er nog steeds :(
Speel D3D? Lijkt me toch niet zo moeilijk? :P Of koop een echte videokaart ipv een ATI.

• Hexyl
Op zondag 07 juli 2002 17:06 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Speel D3D? Lijkt me toch niet zo moeilijk? :P Of koop een echte videokaart ipv een ATI.
D3D ziet er niet uit, (het oog wil ook wat) je ziet allemaal lijntjes langs gebouwen

• Hexyl
op 1 of andere vage manier was het opgelost nu is het weer trug
Pagina: 1