Toon posts:

[98]Internet Kan zoek pagina niet openen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan die belt wel in maar daarna kan hij geen enkele pagina openen. Ik heb al naar het DNS gekeken en in Netwerk omgeving TCP/IP opnieuw geinstalleerd en van alles geprobeert maar het werkt niet.

Ik heb de Windows map hernoemd en een schone windows installatie gedaan en daar werkt het internet wel op. Dus de modem en alles werkt goed.

Hebben jullie nog enig idee waar ik naar kan kijken?
Bel met ision of hetnet in en bij beide krijg ik hetzelfde probleem. Nieuwe IE Explorer werkt ook niet.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Lijkt er op dat je windows niet echt lekker is :)

Maar je modem werkt wel bij die oude isntallatie? Zo niet kijk dan eens in een ander forum. Krijg je wel een verbinding maar lukt het niet om te browsen dan is het een ander verhaal. Kijk eens of opdrachten ala ping etc wel werken. :+

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Het inbellen gaat goed het browsen niet. Kan de zoekpagina niet openen krijg ik dan te zien. Pingen dat wil ook niet.
Dus TCP/IP is iets mis mee maar die is al opnieuw geinstalleerd. Is er een mogelijkheid dat het aan Winsock kan liggen of hebben jullie nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al de MSDUN1.3.exe gedownload maar die bevat windows 98 al |:(
Verder is externe toegangsadapter al opnieuw geinstalleerd.
Dit heeft allemaal niet geholpen. Iemand enig idee wat het kan zijn. Ik ben uitgeput kwa ideeën. :)

Verwijderd

Je maakt verbinding via de analoge modem? Dan hebben je netwerkinstelligen er helemaal niks mee te maken.. Ik zou nog ff de 'Wizard internetverbinding' draaien. Misschien is het dat.. En anders gewoon helemaal schone installatie lijkt me..

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak verbinding via ISDN.
En netwerkinstellingen heb degelijk wel met internet verbinding te maken. Ik kan niet browsen dat kan aan de DNS liggen maar ook wel aan TCP/IP.
Schone installatie lost alle problemen op, maar er moet toch iets zijn waar het aan kan liggen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat kun je wel ?
Kunje bijvoorbeeld wel een IP adres pingen ?
Probeert IE soms via een proxy verbinding te maken ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 19:52
Wat het ook kan zijn is dat het vinkje externe gateway uitgevinkt staat bij de properties van TCP/IP

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 15:37 schreef Koffie het volgende:
Wat kun je wel ?
Kunje bijvoorbeeld wel een IP adres pingen ?
Probeert IE soms via een proxy verbinding te maken ?
Ik kan alleen verbinding maken. Verder kan hij geen pagina openen.
Kan geen Ip adres pingen.
Soms staat er wel onderin het scherm bezig met verbinden proxy van hetnet. Maar dit staat allemaal uit en er is geen proxy pakketje geinstalleerd. Heb hem al uit het register verwijdert etc. maar niks helpt.
Pagina: 1