XP + VPN

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 13:36
Sinds gisteren heb ik mijn nieuwe PC. XP erop geinstalleerd. Op mijn oude PC connecte ik met het internet en vervolgens kon ik een VPN verbinding opzetten met mijn werk via Cisco VPN software en een zogenaamd token (een apparaatje dat een RSA key genereerd).
De nieuwe PC is standalone en wordt niet alleen door mij gebruikt maar ook door mijn vrouw.
Het opzetten van de VPN verbinding gaat goed, echter het aanloggen op het netwerk niet. Bovendien krijg ik nu bij het opstarten een login scherm, dit wil ik niet. Mijn vrouw wil de PC ook gebruiken en hoeft niet gestoord te worden met een login scherm.
Ik wil pas aanmelden op het netwerk als ik daadwerkelijk met het het netwerk van de zaak ben verbonden.
Wellicht niet echt van belang, maar ik connect mijn ISP via ISDN.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

moet ergens in die vpn verbinding van jou een optie zitten om aan te loggen met het gebruikersnaam en wachtwoord van winxp. dit uit zetten en of je gebruiker gelijk maken aan die je voor de aanlog op het netwerk gebruikt.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Indien je XP home-edition hebt, heb je pech. Daarmee kun je niet inloggen op een netwerk. Je kunt wel shares benaderen maar niet inloggen op een netwerk, dat is de beperking van home-edition. Wil je dit wel zul je moeten upgraden naar professional

• htca
Ik kan me dat herinneren van mijn vorige PC, maar in deze versie van de cisco software kan ik het niet vinden.

• htca
Op woensdag 03 juli 2002 08:11 schreef WPS het volgende:
Indien je XP home-edition hebt, heb je pech.
Ik draai XP Pro

Verwijderd

Log je in op een NT/2000 netwerk? Zo ja, is er een computeraccount voor je computer in het domain aangemaakt? Om met een NT gebasseerde machine op een nt/2000 domain te kunnen aanloggen moet er in het domain een zgn. computeraccount zijn. Het verschilt per organisatie wie dit account kan/mag aanmaken. Vraag het eens na bij de systeembeheerder van het bedrijf waar je werkt.

• htca
Op woensdag 03 juli 2002 08:29 schreef WPS het volgende:
Log je in op een NT/2000 netwerk? Zo ja, is er een computeraccount voor je computer in het domain aangemaakt? Om met een NT gebasseerde machine op een nt/2000 domain te kunnen aanloggen moet er in het domain een zgn. computeraccount zijn. Het verschilt per organisatie wie dit account kan/mag aanmaken. Vraag het eens na bij de systeembeheerder van het bedrijf waar je werkt.
Ja ik log in op een NT netwerk. Ja er is een account voor mij persoonlijk (niet computer afhankelijk).

Verwijderd

Als er geen computeraccount is voor je computer kun je niet op het domain inloggen. Met geen enkele account uit het domain. Je moet dus naast je useraccount een computeraccount voor je computer hebben. Als dit computeraccount aanwezig is moet je je XP machine aan het domain toevoegen om op het domain te kunnen inloggen.
Dit computeraccount staat dus los van je useraccount. Zodra je computer aan het domain is toegevoegd regelen je computer en het domain zelf het password van het computeraccount. Je hoeft dus nooit (ook niet bij het toevoegen aan het domain) het password van het computeraccount te hebben.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 08:55 schreef htca het volgende:

[..]

Ja ik log in op een NT netwerk. Ja er is een account voor mij persoonlijk (niet computer afhankelijk).
zoals hierboven mij gezegt, maar dan ff heel kort door de bocht.

een user moet zich valideren dmv een user acount (username/password)

Een computer moet zich ook valideren, maar dan moet jullie sysadmin JOUWN computernaam in zijn database zetten, misschien doet hij dit zelfs met de unique identifier van je pc!
Hier komt geen wachtwoord/username bij kijken.

Om eens te proberen, kun je proberen om dezelfde computernaam te gebruiken, als dat je eerst gebruikte!

• htca
Op woensdag 03 juli 2002 09:38 schreef arjo_kamp het volgende:
Om eens te proberen, kun je proberen om dezelfde computernaam te gebruiken, als dat je eerst gebruikte!
Dat zal ik proberen.
Blijft nog over dat ik dat vervelende login scherm bij het opstarten kwijt wil.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 09:50 schreef htca het volgende:

[..]

Dat zal ik proberen.
Blijft nog over dat ik dat vervelende login scherm bij het opstarten kwijt wil.
ik heb geen xp hier, maar wat je kunt proberen is naar je control panel (configuratie scherm), en die op classic view zetten. (anders kan ik het niet vinden :) ).

Vervolgens klik je op "gebruikers en wachtwoorden"
en daar kun je ergens aangeven altijd met deze gebruiker aanmelden als het goed is!

• htca
Ik heb even IT-support gebeld hier.
zij gaven de volgende settings door:
- Internet connection firewall uitschakelen
- Client for Microsoft Networks aanvinken
- QOS uitvinken

Voor de rest de computer in een compatible work-group plaatsen.

PC-name was niet van belang.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 10:55 schreef htca het volgende:
- QOS uitvinken

Voor de rest de computer in een compatible work-group plaatsen.

PC-name was niet van belang.
slechte beveiliging dan :P

zou betekenen dat ALS ik jouwn username/wachtwoord weet, ik me op mijn pc aan kan melden.

• htca
Op woensdag 03 juli 2002 10:58 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

slechte beveiliging dan :P

zou betekenen dat ALS ik jouwn username/wachtwoord weet, ik me op mijn pc aan kan melden.
Niet helemaal, als je mijn username en password weet. Ben je pas op de helft, want om de vpn op te zetten is ook nog een VPN wachtwoord nodig, wat bestaat uit een deel vast en een deel variabel (een RSA key).

• htca
Op woensdag 03 juli 2002 10:55 schreef htca het volgende:
- QOS uitvinken
En het werkt niet. Morgen maar weer bellen.
Pagina: 1