iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hoe heb je dat dan gedaan, die kabel is toch niet zo lang??Op woensdag 03 juli 2002 13:39 schreef ImaStar het volgende:
Werkt prima, hoor. Ik gebruik hem voor het om via de optische ingang van de Sony minidisc mp3's op te nemen. Goed geluid. Een advies: bevestig je bracket gelijk aan de voorkant van je PC, dan kun je makkelijker je minidisc aansluiten.
Verwijderd
Mensen die er geen verstand van hebben lullen wel vaker wat. Meestal omdat ze het spul zelf niet hebbenOp woensdag 03 juli 2002 07:49 schreef Morpheus_ het volgende:
Ik had namelijk ergens gehoord dat het geluid via deze digital out net zo brak klinkt als gewoon anoloog opnemen...
Digi out is perfect ! ik heb een sblive platinum en het geluid is gewoon altijd perfect,
Heb ik al gezegt dat het perfect is
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Als ik met mijn digitale uitgang opneem op mijn md dan maakt i wel voor alle liedjes een appart nummer aan. Hij doet dit alleen als ik voor waveout kies in winamp en niet bij directsound.Op woensdag 03 juli 2002 19:40 schreef guillaume het volgende:
Nou nog een oplossing voor automatische track marks (zonder ellenlange pauzes tussen de songs).
Owja bij FunPrice in Arnhem hebben ze nog een zo'n bracket liggen.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
DL de nieuwste drivers, ff op topic hiero zoeken, staan op ftp.compaq.nl dan zit een minidisc recorder bij in. gebruik het zelf niet, maar vriend van me wel. is ideaalOp woensdag 03 juli 2002 19:40 schreef guillaume het volgende:
Nou nog een oplossing voor automatische track marks (zonder ellenlange pauzes tussen de songs).
voor de audigy that is/live
je moet alles gemute hebben behalve de master en de WAVE/Mp3 en dan maakt ie er hier met WinCue andere tracks van.Op woensdag 03 juli 2002 19:40 schreef guillaume het volgende:
Weet je toevallig hoe duur die bracket daar is? En hebben ze hem alleen in Arnhem? Ik zie namelijk geen bracket op de site staan.Op woensdag 03 juli 2002 23:10 schreef Def_P het volgende:
Owja bij FunPrice in Arnhem hebben ze nog een zo'n bracket liggen.
1. MD Center (die MD recorder) pleurt gewoon tussen elk nummer 3 sec. stilte.
2. WinCue doet precies hetzelfde, maar dan in Winamp
Verwijderd
45 euro, ook live music in arnhem heeft ze, €45,-Op donderdag 04 juli 2002 19:23 schreef Morpheus_ het volgende:
[..]
Weet je toevallig hoe duur die bracket daar is? En hebben ze hem alleen in Arnhem? Ik zie namelijk geen bracket op de site staan.
Ik had een geluidskaart met optisch uit een md mate, en die deed wel alle nummers goed overnemen. Ookal liepen ze kwa gehoor gewoon door, zodra winamp overschakelde naar een nieuw nummer ging heel ff het signaal van de uitgang af. Die kaart had alleen zo'n ongelovelijke klote drivers. Nu dus een sixpak van terratec en daar ben ik nog mee aan het kloten maar het rare is, er is gewoon zoveel ruis op dat i niet eens na 5 sec overschakeld op nieuw nummer. Dit is toch raar of niet dan? Moet er dus nog ff na kijken want dis niets zo.Op donderdag 04 juli 2002 19:26 schreef guillaume het volgende:
Probeer het maar eens met een stel mp3's v/e live-opname. Als er geen 2-3sec pauze tussen de nummers zit, garandeer ik je dat er géén track marks worden aangemaakt.
1. MD Center (die MD recorder) pleurt gewoon tussen elk nummer 3 sec. stilte.
2. WinCue doet precies hetzelfde, maar dan in Winamp
En wat die bracket koste, ik d8 dat die gozer in de winkel toen 22 euro zei maar kan me ook vergissen, ze staan ook niet in de lijst hebben ze ook niet in alle funprice winkels, maar die inkoper daar had ze zien liggen en d8 das misschien wel leuk.
Dan ga ik maar es eventjes bellen met Funprice Arnhem
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
als je mn post nou had doorgelezen dan had je al gezien dat tie en DTS en DD doorstuurde... kwestie van lezen...Op vrijdag 05 juli 2002 12:10 schreef Abom het volgende:
Die digitale uitgang stuurt dus geen AC3 signaal?
Maar is dat dat printje met de rode en witte uitgang, is dat de digitale voor en achter dan, of is dat de analoge uitgang. Maar die print heeft geen analoge aansluiting, dus lijkt het me dat dat dan de digitale voor en achterkant is....
Ik heb eerder een keer de coaxial out op m'n receiver aangesloten en daar kreeg ik alleen stereo geluid mee...:( Het zal wel aan mij liggen, vanavond ff kijken wat ik dan exact fout heb gedaan...
Verwijderd
zolang je geen dvd oid erin ramt zul je alleen pcm krijgen uiteraard...Op vrijdag 05 juli 2002 15:15 schreef Abom het volgende:
Dat had ik even niet mee gekregen
Ik heb eerder een keer de coaxial out op m'n receiver aangesloten en daar kreeg ik alleen stereo geluid mee...:( Het zal wel aan mij liggen, vanavond ff kijken wat ik dan exact fout heb gedaan...
md mate?? plz explain...Op vrijdag 05 juli 2002 00:27 schreef Def_P het volgende:
[..]
Ik had een geluidskaart met optisch uit een md mate, en die deed wel alle nummers goed overnemen. Ookal liepen ze kwa gehoor gewoon door, zodra winamp overschakelde naar een nieuw nummer ging heel ff het signaal van de uitgang af. Die kaart had alleen zo'n ongelovelijke klote drivers. Nu dus een sixpak van terratec en daar ben ik nog mee aan het kloten maar het rare is, er is gewoon zoveel ruis op dat i niet eens na 5 sec overschakeld op nieuw nummer. Dit is toch raar of niet dan? Moet er dus nog ff na kijken want dis niets zo.
En wat die bracket koste, ik d8 dat die gozer in de winkel toen 22 euro zei maar kan me ook vergissen, ze staan ook niet in de lijst hebben ze ook niet in alle funprice winkels, maar die inkoper daar had ze zien liggen en d8 das misschien wel leuk.
Goede keus hoorOp zaterdag 06 juli 2002 18:29 schreef Morpheus_ het volgende:
Ik heb die Funprice mensen gebeld, ze zeiden dat ze vroeger zelf die Hoontech SB DBII hadden geleverd van die Hoontech website. Ze verkopen die uitbreidingskaart nu niet meer en verwijzen me naar de Hoontech website. Ik heb daarom net die SB DBIII besteld op Hoontech.nl
[beetje offtopic]
Wie weet er nog wat te vertellen van die MD Mate???
[/beetje offtopic]
http://www.ic-net.or.jp/home/hiromit/computer-menu/etc-parts/md-mate/md-mate.html Zo ziet de kaart eruit. En verder zijn de drivers vervelend, de helft van de drivers doet het niet goed en de andere helft is niet heel fijn. Maar wat er dus wel in de drivers zit is dat i als winamp geen geluid maakt(of andere programma) dat i dan het signaal van de laser(of wat de optische shit ook verzorgt) af haalt. Waardoor de md speler dus doorgaat voor het volgende nummer. Dit werkt met sommige drivers goed. Deze kaart werd toen gepromoot door de site van cmedia(http://www.cmedia.com.tw). Maar nu staat die reclame er niet meer op. Kan nu verder ook niets meer over de kaart vinden. Ben nu op mijn vakantie adres als ik thuis ben dan zal ik nog wel eens zoeken. Heb de kaart nu niet in mijn pc omdat ik nu een terratec heb gekocht, maar die doet de nummers niet goed overnemen op de md. Als de kaart goede drivers had dan had ik hem gehouden, hij heeft alles op 6p na dan. Wel ac3, coax en optisch in en uit op 24bit.
Na wat zoeken gevonden. Ik heb hem toen gekocht bij de cdc in Nijmegen, maar volgensmij is die zaak niet meer. Voor 89 gulden toen en er zat een optische kabel van 1.2 meter bij.
Ik probeer nu nog wat meer info erover te vinden maar de 56k6 van tegenwoordig is niet heel erg snel.
Thnx voor de info. Die had ik ook al gevonden, maar daar stond dus nix over hoe die track marks werden gerealiseerd.Op dinsdag 09 juli 2002 22:34 schreef Def_P het volgende:
http://www.directron.com/mdmate.html
Na wat zoeken gevonden. Ik heb hem toen gekocht bij de cdc in Nijmegen, maar volgensmij is die zaak niet meer. Voor 89 gulden toen en er zat een optische kabel van 1.2 meter bij.
Daar zit ik nou ook meeIk probeer nu nog wat meer info erover te vinden maar de 56k6 van tegenwoordig is niet heel erg snel.
Verwijderd