'Kussentjes' op processor: waar te halen?

Pagina: 1
Acties:

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 11:16
Van een vriend heb ik een AthlonXP gekregen maar het is niet zeker of hij het doet ;) Dat wordt dus proberen, maar....

Nu ontbreken er 3 van die kussentjes op de hoeken van de processor (waar de koeler op moet rusten). Weet iemand of je die kussentjes gewoon in een computerzaak kan kopen of kan ik ook ander materiaal gebruiken?

Gewoon rösti

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

tjah euh, je kan een beetje schuimrubber uitknippen bijv. :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Naar mijn wete kan je exact dezelfde kussentjes nergens krijgen, ik heb dit nl ook geprobeerd. je kan wel soortgelijke 'pads' krijgen bij electronica shops en/of audiozaken, maar deze zijn dan bijv. vierkant....

www.triathlete.nl

• mno
Op woensdag 03 juli 2002 07:25 schreef Scighera het volgende:
Naar mijn wete kan je exact dezelfde kussentjes nergens krijgen, ik heb dit nl ook geprobeerd. je kan wel soortgelijke 'pads' krijgen bij electronica shops en/of audiozaken, maar deze zijn dan bijv. vierkant....
Dan vierkante maakt me niet zo veel uit, als de dikte maar hetzelfde is.

Gewoon rösti

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Probeer anders eens een spacer, een metalen plaatje dat de dikte van de spacers heeft en er speciaal voor gemaakt is de pads te vervangen.

Wanbeleid is ook beleid.

• mno
Ok, bedankt voor de reacties. Ik zal eens in de electronicazaak gaan kijken. Schuimrubber heb ik niet liggen en het lijkt me handiger als het uit zichzelf al plakt. Een metalen spacer kan misschien ook, maar het handige van dat zachte spul is denk ik dat de druk van de koeler op de proc zo een beetje variabeler is.

Gewoon rösti

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op woensdag 03 juli 2002 07:32 schreef agent327 het volgende:
Probeer anders eens een spacer, een metalen plaatje dat de dikte van de spacers heeft en er speciaal voor gemaakt is de pads te vervangen.
Een spacer is absoluut niet om de pads te vervangen!!!!
Die pads zijn met een spacer ook nog steeds effectief om de druk inderdaad te verlichten! :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kee, sorry. Weer wat geleerd.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

dubbelzijdig tape en dan liefst de zwarte Bison auto variant want die kan veel beter tegen warmte. eventueel het plakvel aan een kant laten zitten als je de koeler nog los wil halen. Eventueel twee lagen, of drie of..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Naar mijn idee zijn de kussentjes alleen nuttig als je de koeler wil aanbrengen, je kunt de koeler dan min of meer recht bovenop de core houden, terwijl je aan het vastmonteren bent. Wanneer de koeler eenmaal is aangebracht, dan zit het over het algemeen zó stevig op de core vast dat de kussentjes in feite overbodig zijn.

Zonder kussentjes is het dus een kunst om de koeler zo recht mogelijk bovenop de core te houden en vast te monteren. Leg de koeler rustig bovenop de processor met de clip aan de ene kant vastgeklikt. Gebruik dan je ene hand om de koeler stevig, maar zo recht mogelijk, bovenop de processor te drukken en de andere hand om de andere uiteinde van de clip vast te klikken :)
Pagina: 1