1800+ XP temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Ik heb nu een upgrade gedaan met mobo + processor + geheugen.

A7V333
AMD XP 1800+
Samsung 256mb DDR pc2700

Ik heb een midi kast dus dat is al niet groot maar ik dacht omdat het al warm zou worden ik neem een Alpha T8045 ik kreeg hem vandaag binnen gisteren besteld alles snel gegaan dus. Maar nu is de temperatuur rond 60 ik weet dat het niet zo heel veel uitmaakt maar de kast staat nu open en toch 60 graden. Hebben jullie misschien oplossingen? Ik heb alles goed geinstalleerd Artic Silver 3 ertussen alleen er zit een onbekende cooler op die 2200 toeren per seconde maakt. Kan het zo zijn dat het aan de cooler ligt zoja wat moet ik dan nemen? btw ik heb geen casefans maarja kast staat nog open en ik had gehoord dat Alpha T8045 toch wel 1 van de beste cooler was?

Upside down

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Jup, je cooler maakt wel erg weinig toeren. Ik zou op zoek gaan naar een betere fan als ik jou was. Een goede papst of delta fan zullen jouw probleem hoogst waarschijnlijk wel oplossen. Succes ermee.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Denk tog dat je CPUCooler niet helemaal goed op je proc zit

mijn 1800+@2100+ mert een spire Fridge Rock wordt 47IDLE (nieuwe standen ;) ) en 59 stressed met een casetemp van 34 tot respectievelijk 39

alles met case closed...

probeer alles nog een goed schoon te maken,.. en dan 1 druppie Koelprut.. niet een half tubetje.. :)

en toen las ik CPUcooler RPM, en die is erg laag. mijnes is 3000 RMP tot 4000RMP ongeveer... :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• 1-0-Ed
  • Laatst online: 12-07 01:03
Heb ik ook, 60 graden idle, 65 graden stressed... No problem, draait al half jaar of zo, maakt geen r*k uit. Mensen maken zich er allemaal veels te druk ok, daarbij is het ook bekend dat het moederbord wat wij hebben temperaturen overdrijft. Ofwel: it's fine :)

edit: (te toeren zijn idd wel wat laag, 3000 zou beter zijn en nogsteeds stil over het algemeen. heb je geen q-fan draaien of zo?)

Gravity sucks...

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 01:13 schreef Craytahar het volgende:
Ik heb nu een upgrade gedaan met mobo + processor + geheugen.

A7V333
AMD XP 1800+
Samsung 256mb DDR pc2700

Ik heb een midi kast dus dat is al niet groot maar ik dacht omdat het al warm zou worden ik neem een Alpha T8045 ik kreeg hem vandaag binnen gisteren besteld alles snel gegaan dus. Maar nu is de temperatuur rond 60 ik weet dat het niet zo heel veel uitmaakt maar de kast staat nu open en toch 60 graden. Hebben jullie misschien oplossingen? Ik heb alles goed geinstalleerd Artic Silver 3 ertussen alleen er zit een onbekende cooler op die 2200 toeren per seconde maakt. Kan het zo zijn dat het aan de cooler ligt zoja wat moet ik dan nemen? btw ik heb geen casefans maarja kast staat nog open en ik had gehoord dat Alpha T8045 toch wel 1 van de beste cooler was?
Probeer er eens een andere 80 mm fan op te zetten, bijvoorbeeld een delta 80 HP (koeld als de beste wel veel herrie) anders een 80 MP

• Pollore
Op woensdag 03 juli 2002 01:17 schreef 1-0-Ed het volgende:
Heb ik ook, 60 graden idle, 65 graden stressed... No problem, draait al half jaar of zo, maakt geen r*k uit. Mensen maken zich er allemaal veels te druk ok, daarbij is het ook bekend dat het moederbord wat wij hebben temperaturen overdrijft. Ofwel: it's fine :)
ahhhhhhhh ik hoop dat je gelijk hebt want me moeder is er anders niet zo blij mee!

btw: ik zal effe kijken naar een nieuwe fan ook!

Upside down

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Dat kan simpelweg niet kloppen er moet dan iets mis zijn! :o :1 of de cooler zit er niet op een goede manier erop of 2: de manier waarop je de temp meet klopt niet.
met een 8045 moet je gewoon minimaal een lagere temp dan 50 graden halen.
Het klopt wel dat de mobo's van Asus een hogere temp aangeven dan het in de werkelijkheid is maar dat verschilt meestal niet meer dan 7 a 10 graden...

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op woensdag 03 juli 2002 01:19 schreef RoadKill21 het volgende:
Dat kan simpelweg niet kloppen er moet dan iets mis zijn! :o :1 of de cooler zit er niet op een goede manier erop of 2: de manier waarop je de temp weet klopt niet.
met een 8045 moet je gewoon minimaal een lagere temp dan 50 graden halen.
Niet als er een fan op zit die zo weinig toeren maakt. ;)

• Pollore
ik was vergeten een fan erbij te bestellen dus ik heb me ouders casefan genomen die paste er mooi op maarja ik weet of ie zo goed is?

btw zijn er enige aanradingen met coolers? want ik vind het zonde om een Delta MP en HP te kopen :/

Upside down

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Ík heb dus een fan: enermax 92mm op 3000rpm en daarvoor een 80mm op 2500rpm en het verschil tussen die twee is: 45 idle 53 stressed met 80mm en 92mm: 40 idle en 44 stressed.Dus wat het toerental betreft moet het niet zoveel uitmaken aangezien die heatsink al een heleboel warmte wegneemt bij de proc. dus als je zulke hoge temps haalt dan zit er meestal iets niet goed.

Wat betreft een goede fan: kun je bij space promotion terecht voor een lekkere 120mm YS tech fan of tweakers
freezinghardware
ocshop

• Pollore
nou ik had Artic Silver er heel dun op de core aangebracht en had de Alpha toch stevig aangedraaid ik ben bang als ik nog harder aandraai dat ik de core beschadig en daar heb ik geen zin in.

Upside down

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Heb je ook goed erop gelet of je de grote of de kleine ringetjes nodig had; zie de manual bijgeleverd bij je pal8045 :?

• Pollore
grote kleine? je had toch 3 soorten kleine plastikke uhm die rare plastikke met 2 lagen zeg maar en ijzeren?

Upside down

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Weet je wat scheelt; een casefan in de zijkant. Scheelde bij mij met kast dicht gigantisch. Mijn XP 1600@1544 mhz ging van 53 gr. met kast open naar 45 gr. met kast dicht. Tis een Aopen hq08. Systeem temp komt niet boven de 33 gr. Heb hetzelfd met midi tower van paps gedaan. Duron 1000@1240 op 1,85. Wordt maximaal 43 gr. Zorg er wel voor dat je niet loodrecht op je fan blaast. Fan laten zuigen werkt ook niet. Werd ie zelfs een graad warmer. Het is de enigste casefan die je nodig hebt. :z Dat in combinatie met temp. gestuurde coolermaster. Maar een casefan op je cooler zou goed moeten zijn. Hoe groot is je huidige fan?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Pollore
uhm me CPU fan? 80x80

Upside down

• Daacuso
Hoe zag je de temperatuur van je cpu? Op moederbord of met een progje?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Pollore
via proggie Asus Probe

Upside down

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:26

Dark

who tweaked the light?

heb dat zelfde bord, asus a7v333 met een 1900+ cpu.

met een swiftech mcx462 koelblok, met delta 80mm HP fan(op 7v) en kast(aopen hx08 met 2x 80mm uit, 1x 80mm in) dicht heb ik de volgende temps:
-----idle/load:
cpu : 52/57 gr
chip: 34/35 gr
ram : 37/40 gr
gf3core: 55/61 gr
gf3ram : 42/47 gr

• Daacuso
Kijk daar kan het wel eens fout zitten. Kan me herinneren dat er topics voorbij zijn gekomen waar men zei dat zulke programaatjes niet altijd kloppen. Kan je in de bios niet zien hoe heet je cpu wordt?

• Daacuso
[topic=77978/1/50]

Kijk deze eens.

En deze:

[topic=186577/1/50]

• Pollore
ik zal effe reb00ten en kijken

Upside down

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Ik heb er hier 2 1800+ CPUs op 2000+ draaien, volgens m'n I-Panel zijn ze 38 graden...

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Pollore
ja 58 graden geeft bios aan en MB 31 graden

Upside down

• Daacuso
Lijkt er toch op dat je het in je cpu cooler moet zoeken. Als je die beetpakt, voelt ie heet aan?

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Op mijn ram heb ik een p2-diode zitten, aangesloten op de daarvoor bestemde jtpwr pennetjes.

Toen ik deze aansloot heb ik hen ge-eikt, ik heb 'm op een glas warm water met daarin een thermomether geplakt, om zodoende te zien hoeveel de weergave afweek van de thermomether. Dat scheelde 6 graden op watertemp 40gr.

Alles wijst erop dat de andere sensors op de a7v333 ook +/- 5gr. te ruim zijn afgesteld op dit bord, diverse fora en newsgroups duiden daar ook op.

• Pollore
nee koelblok voelt totaal niet heet aan!

Upside down

Verwijderd

hey als je een cpu en koeler koopt, zit er dan ook een heatsink bij??

• Pollore
ja als het een boxed is wel.

Upside down

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Op woensdag 03 juli 2002 01:37 schreef Craytahar het volgende:
grote kleine? je had toch 3 soorten kleine plastikke uhm die rare plastikke met 2 lagen zeg maar en ijzeren?
Er zijn 2 verschillende formaten op verschillende moederborden: (er zitten dus bij allemaal 4 gaatjes rondom de socket - anders zou je sowieso geen cooler als de pal8045 of een 462 swiftech kunnen installeren.) de 1 is kleiner, de ander is groter.(ik heb nu ff zelf de manual niet bij de hand dus... de precieze groottes kan ik je niet zeggen)
Verder zou ik je willen aanraden om een ander programma te gebruiken voor het meten van je temps: MBM5

• Daacuso
Op woensdag 03 juli 2002 01:59 schreef Craytahar het volgende:
nee koelblok voelt totaal niet heet aan!
Dan zit je heatsink :z dus toch niet goed op je cpu.

• Pollore
Op woensdag 03 juli 2002 02:01 schreef Daacuso het volgende:

[..]

huh? maar hoe kan dat? ik zweer toch dat ie behoorlijk strak erop zit als ik hem nog meer erop schroef dan beschadig ik straks de core van de processor?

Upside down

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Op woensdag 03 juli 2002 02:01 schreef Daacuso het volgende:

[..]

Dat of de temps worden niet goed weer gegeven...
Maar toch zou ik nog eens kijken of de topic starter wel zijn HSF wel goed op zijn proc heeft zitten.
(Ik kan het niet genoeg benadrukken: lees aub de manual van je pal8045 goed door!)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

MBM5 die gebruik ik dus ook, dan kan je fijntjes instellen hoeveel de sensor afwijkt... >:) 6gr. eraf dus in mijn geval, bij de losse sensor...

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Op woensdag 03 juli 2002 02:03 schreef Craytahar het volgende:

[..]

huh? maar hoe kan dat? ik zweer toch dat ie behoorlijk strak erop zit als ik hem nog meer erop schroef dan beschadig ik straks de core van de processor?
Als je het goed hebt gedaan dan zou je hem erg strak aan moeten kunnen draaien, als je te lang doordraait zouden de ringetjes het tegen moeten houden en zal je merken dat de ringetjes aan de achterkant meedraaien. :)

• Pollore
Op woensdag 03 juli 2002 02:04 schreef RoadKill21 het volgende:

[..]

Dat of de temps worden niet goed weer gegeven...
Maar toch zou ik nog eens kijken of de topic starter wel zijn HSF wel goed op zijn proc heeft zitten.
(Ik kan het niet genoeg benadrukken: lees aub de manual van je pal8045 goed door!)
Ik heb alles goed gelezen en gevolgt behalve toen er stond bij het aanschroeven zeg maar, dat gedeelte snapte ik niet helemaal staat er nou aanschroeven tot je denkt dat je moet stoppen of aanschroeven totdat de vering helemaal naar beneden zit?

Upside down

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bij de swiftech moest je iig gewoon kruislings aandraaien tot de schroef de onderkant van het busje raakte, en dus vast zat. de veren waren dan nog niet helemaal platgedrukt...

ik neem aan dat de alpha ongeveer net zo werkt?

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Een combinatie van beiden; aanschroeven totdat de vering zover als mogelijk zit (waarbij je dus ook moet aanvoelen of je niet te strak aandraait) zoals Dark het beschrijft...

• Pollore
ja volgens mij kun je op een gegeven moment niet meer draaien omdat waar de schroef ingaat niet zo diep is lijkt met dus een beetje raar als het aan met bevestiging ligt?

Upside down

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Het kan dus ook zijn dat er te veel speling inzit en je dus minder grote ringetjes moet gebruiken (lees minder hoge).

• Pollore
ik heb al de laagste ringetjes gebruikt!

Upside down

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Dark was me alweer voor ;)
Het zou ook kunnen dat jíj juist de hogere ringetjes nodig hebt. Kijk maar ff naar die guides, khoop dat dat je wat dichter bij de oplossing brengt, ik ga iig nu :Z
Dus suc6 en khoop dat het je lukt, kben er morgen weer ;).

• Pollore
nou ja bedankt allemaal ik zal morgen effe verder checken en eventueel een andere fan kopen!

Upside down

Verwijderd

Kostelijk!. Allemaal van die weergalose oplossingen, terwijl zijn temperatuur perfect is.

Zijn moederbord meet de daadwerkelijke temperatuur van de core, niet zoals bij oude moederborden die de temperatuur onder de processor meet. Dat scheelt al gauw 20 graden, dus bij een oud moederbord had zou hij ongeveer 40 graden meten.

XP's mogen maximaal 90 graden worden, dus hij heeft 30 graden speling.
Pagina: 1