Op vrijdag 05 juli 2002 01:49 schreef mycosis het volgende:
Ik moet zeggen dat het voor mij allemaal niet zo hoeft: een vette bas, en dat ie zo enorm hard kan.
Ik hou helemaal niet van Trance (en dergelijke) sjit, het is eigenlijk puur voor in de bus naar mijn nieuwe school (ben geslaagd!

). Dus dan hoeft ie ook niet zo hard.
Ik ben trouwens van mening dat Sharp echt zwaar kut is in portable md-players. Ik heb al te veel verhalen gehoort dat ze kapot zijn gegaan. En mijn MZ-R35 heeft zelfs een val van een trap, en een met water ondergelopen tentje doorstaan, en hij doet het nog steeds perfect!

Sharp heeft gevoelige lensen bij oudere modellen. Maar desondanks overleven ze een hoop, zoals met 30km/h op straat vallen en dan nog 6 maanden werken voor ie echt stuk is.... of mijn 2e sharp in huis een paar keer op de grond stuiteren zodat er aardige deuken in de behuizing zitten... speelt nog steeds maar neemt sinds kort niet meer op..
Nieuwe SOny spelers zijn kut in elkaar gezet, kijk maar op het MD-Repair forum van
www.minidiscussion.com. Daar zit een gast die minidiscs repareert en die zegt letterlijk dat Sony's sinds de R35 steeds slechter in elkaar zitten.
Eigenlijk geldt dat voor alle merken, want die miniatuur onderdeeltjes gaan snel stuk. En die plastic behuizing van een 505 of 707 spat meteen in duzend stukken als je die 1 keer laat vallen.
Als je een degelijk apparaat wilt hebben moet je gewoon helemaal geen MD speler/recorder portable meer kopen.
Dus om maar even op je eertse post terug te komen... als je een speler wilt die iets overleeft... dan moet je juist een SOny MZ-R35/r30/r3 of Sharp MD-MS200 blijven gebruiken of 2ehands kopen. Kortom zo'n oud rechthoekig ding dat helemaal van metaal is.

R3

R30

R35

Sharp MD-MS200

Uit de tijd dat het metaal nog dik was en stangetjes geen naaldjes waren.