• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Topicstarter
Hallo, ik zoek een Portable MD-Player (van Sony). Hij hoeft geen record funtie te hebben omdat ik al een Sony MZ-R35 heb. Deze is alleen erg groot, zal het waarschijnlijk niet overleven als ik hem dagelijks gebruik; ik wil hem dus alleen nog maar gaan gebruiken om md'tjes te recorden, voor de rest niet. Ik zoek eigenlijk de meest Basic MD speler die er is :D

Kan iemand mij helpen?

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik heb er 1tje gevonden geloof ik...

De Mz-E300

Nu nog de goedkoopste winkel vinden...

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-03 14:39

Aidix

Geluidspietlut

Luister je wel even voor je hem koopt of er voldoende geluid uit komt?

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Is goed hoor (K)

Hij is van Sony, dus dan zit het qua geluid wel knorr :)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Op woensdag 03 juli 2002 16:12 schreef mycosis het volgende:
Is goed hoor (K)

Ik vind de bass van sony tegenvallen, iig op de md spelers. Op mijn walkman kon ik altijd de groove aanzetten maar die heb ik niet op mijn md speler.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 03 juli 2002 16:12 schreef mycosis het volgende:
Is goed hoor (K)

Zou je denken?
"Headphone Out 2x 5 mW/16 Ohm"
ALs je pech hebt komt er minder geluid uit dan je MZ-R35 namelijk en ik geloof niet dat je daarop zit te wachten.

DUs eerst checken, dan kopen.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
MadliVe,

op je portable speler geen bas-functie ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 04 juli 2002 09:32 schreef whitehouse het volgende:
MadliVe,

Jawel,.. maar daarom kan de kwaliteit daarvan nog wel tegenvallen.
De ene bas is de andere niet.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:48

MaDLiVe

.-Observer-.

Op donderdag 04 juli 2002 09:32 schreef whitehouse het volgende:
MadliVe,

Idd, zit er wel op--> zo uit mijn hoofd digitale bass (MD-rz-90), maar ik vind dit gewoon tegenvallen t.o.v. mijn sony walkman die Groove bass had wat vele maler mooier klinkt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• mycosis

mycosis

--------------

Topicstarter
Ik moet zeggen dat het voor mij allemaal niet zo hoeft: een vette bas, en dat ie zo enorm hard kan.

Ik hou helemaal niet van Trance (en dergelijke) sjit, het is eigenlijk puur voor in de bus naar mijn nieuwe school (ben geslaagd! :7 ). Dus dan hoeft ie ook niet zo hard.

Ik ben trouwens van mening dat Sharp echt zwaar kut is in portable md-players. Ik heb al te veel verhalen gehoort dat ze kapot zijn gegaan. En mijn MZ-R35 heeft zelfs een val van een trap, en een met water ondergelopen tentje doorstaan, en hij doet het nog steeds perfect! :P

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JVC had eerst een heeele koele speler, maar kan hem zogauw ff niet vinden :/

[edit]
Gevonden:
JVC XM-PX5

Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.com.sg/Portable/images/xmpx5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc-victor.co.jp/products/compo/XM-PX5.GIF

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een Sony MZ-E60 en die doet het fantastisch als player. Er moet één penlite batterij in.

Hij is al wat ouder, maar ik vond toch dat hij genoemd mocht worden in dit topic.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

je had op een gegeven moment een actie an sony dat je een md deck kocht en dat je dan een simpel spelertje erbij kreeg voor maar 100 gulden(wat dus ook geen opneemfunctie had) ik denk dat je naar dat dingetje op zoek moet gaan, kan nooit veel kosten, maar ik weet helaas het type nummer niet

succes

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op vrijdag 05 juli 2002 12:03 schreef -THaVinNY- het volgende:
je had op een gegeven moment een actie an sony dat je een md deck kocht en dat je dan een simpel spelertje erbij kreeg voor maar 100 gulden(wat dus ook geen opneemfunctie had) ik denk dat je naar dat dingetje op zoek moet gaan, kan nooit veel kosten, maar ik weet helaas het type nummer niet

succes
Gelukkig was dat ook niet de slechtste speler die ze ooit gemaakt hadden |:(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 15:56 schreef Aidix het volgende:

[..]

Gelukkig was dat ook niet de slechtste speler die ze ooit gemaakt hadden |:(
Eerst was dat inderdaad zo'n lomp groot ding, maar later wel een veel kleinere (met zo'n driehoek met knoppen voorop). Dat was best een mooi ding hoor. Zelfs met afstandsbediening.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op vrijdag 05 juli 2002 01:49 schreef mycosis het volgende:
Ik moet zeggen dat het voor mij allemaal niet zo hoeft: een vette bas, en dat ie zo enorm hard kan.

Ik hou helemaal niet van Trance (en dergelijke) sjit, het is eigenlijk puur voor in de bus naar mijn nieuwe school (ben geslaagd! :7 ). Dus dan hoeft ie ook niet zo hard.

Ik ben trouwens van mening dat Sharp echt zwaar kut is in portable md-players. Ik heb al te veel verhalen gehoort dat ze kapot zijn gegaan. En mijn MZ-R35 heeft zelfs een val van een trap, en een met water ondergelopen tentje doorstaan, en hij doet het nog steeds perfect! :P
Sharp heeft gevoelige lensen bij oudere modellen. Maar desondanks overleven ze een hoop, zoals met 30km/h op straat vallen en dan nog 6 maanden werken voor ie echt stuk is.... of mijn 2e sharp in huis een paar keer op de grond stuiteren zodat er aardige deuken in de behuizing zitten... speelt nog steeds maar neemt sinds kort niet meer op..

Nieuwe SOny spelers zijn kut in elkaar gezet, kijk maar op het MD-Repair forum van www.minidiscussion.com. Daar zit een gast die minidiscs repareert en die zegt letterlijk dat Sony's sinds de R35 steeds slechter in elkaar zitten.
Eigenlijk geldt dat voor alle merken, want die miniatuur onderdeeltjes gaan snel stuk. En die plastic behuizing van een 505 of 707 spat meteen in duzend stukken als je die 1 keer laat vallen.
Als je een degelijk apparaat wilt hebben moet je gewoon helemaal geen MD speler/recorder portable meer kopen.

Dus om maar even op je eertse post terug te komen... als je een speler wilt die iets overleeft... dan moet je juist een SOny MZ-R35/r30/r3 of Sharp MD-MS200 blijven gebruiken of 2ehands kopen. Kortom zo'n oud rechthoekig ding dat helemaal van metaal is.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/sony_mzr3.jpg
R3

Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/r30_manual/MZ-R30.gif
R30

Afbeeldingslocatie: http://minidisc.ch/images/sony_mzr35.jpg
R35

Afbeeldingslocatie: http://minidisc.ch/images/sharp_mdms200.jpg
Sharp MD-MS200

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/ms200/pictures/ms200-top-open-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/ms200/pictures/ms200-bottom-open-wob-s.jpg
Uit de tijd dat het metaal nog dik was en stangetjes geen naaldjes waren.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 15:59 schreef Bigs het volgende:

[..]

Eerst was dat inderdaad zo'n lomp groot ding, maar later wel een veel kleinere (met zo'n driehoek met knoppen voorop). Dat was best een mooi ding hoor. Zelfs met afstandsbediening.
Die heb ik ook, is de mz-e33. Los gekocht overigens, niet bij aankoop van zo'n recorder. Best een okee ding... niet te groot, en vooral lekker dun (17 mm). Doet 8 uur met 1 AA batterij, en er zit een afstandsbediening met LCD (geen backlight) bij. De shock-protection is vrij lousy (10 sec), lopen gaat prima, maar je moet er niet mee hardlopen. Nieuw zou ik hem niet kopen (is niet meer te krijgen en er zijn veel betere nieuwe), maar als je er 2e hands goedkoop aan kunt komen (<45 euro) is het denk ik best okee. Oordopje die erbij zitten zijn niet echt super (heb er nou senheisser mx-500 bij). Nou ja, ik gebruik het ding voornamelijk in de bus, en dan is vanwege alle omgevings geluid de kwaliteit niet al te belangrijk.

Verwijderd

Omdat je een redelijk eenvoudige speler zoekt zou ik je aanraden een Sony MZ-E300 of Sony MZ-E501 te kopen. Voor specificaties www.MDcenter.nl

Sjoert
Pagina: 1