KDE kondigt vandaag de onmiddelijke beschikbaarheid aan van KDE 3.02, de derde generatie van KDE's vrije, krachtige desktop voor Linux en andere Unix-systemen. KDE 3.02 is beschikbaar in 50 talen en wordt verscheept met KDE's kernbibliotheken, de basis desktop environment, een integrated development environment, en honderden applicaties en andere desktop-uitbreidingen afkomstig uit de andere basis KDE-pakketten (PIM, administration, network, edutainment, development, utilities, multimedia, games, artwork, en anderen).
Verwijderd
Cool
Maar geen Slackware packages nog. Nou ja, dan maar zelf compileren. Ik zie conectiva, mandrake, suse en tru64 packages staan. De rest zal wel later volgen.
/edit: changelog:
arts
* Again Build fixes.
* Realtime priority configuration fix
kdelibs
* dcop: Make it possible to disable the Qt bridge.
* make sure tooltip effects can be configured.
* kbuildsycoca: avoid crash on unreadable directories.
* kdockwidget: fixing reading of configuration.
* kedittoolbar: fix leak.
* khtml: many fixes.
* kded: signal handling fixes.
* kio-http slave: fixes related to form posts and cache handling.
* kjs: added max recursion limit.
* kjs: leak and compatibility fixes.
kdebase
* kicker: &-escaping fix
* audiocd: fix cddb computation
* thumbnail previewer: calculate the number of bytes to read instead of hardcoding it.
/edit: changelog:
arts
* Again Build fixes.
* Realtime priority configuration fix
kdelibs
* dcop: Make it possible to disable the Qt bridge.
* make sure tooltip effects can be configured.
* kbuildsycoca: avoid crash on unreadable directories.
* kdockwidget: fixing reading of configuration.
* kedittoolbar: fix leak.
* khtml: many fixes.
* kded: signal handling fixes.
* kio-http slave: fixes related to form posts and cache handling.
* kjs: added max recursion limit.
* kjs: leak and compatibility fixes.
kdebase
* kicker: &-escaping fix
* audiocd: fix cddb computation
* thumbnail previewer: calculate the number of bytes to read instead of hardcoding it.
Prachtig. De sourcecode was al een paar dagen final en voor Gentoo zijn er al meteen ebuilds gemaakt, die al getest zijn en zeer binnenkort worden ge-unmasked. En omdat ik geen zin heb om KDE eventueel opnieuw te moeten compilen, wacht ik daar nog even op
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Waneer denken jullie dat de RedHat (rpm) versie uit komt?
Ik heb gehoord dat zelf compille uren duurt en daar heb ik de tijd niet voor over
KDE 3.01 is er ook nog niet voor RedHet alleen mandrake en suse etc
Ik heb gehoord dat zelf compille uren duurt en daar heb ik de tijd niet voor over
KDE 3.01 is er ook nog niet voor RedHet alleen mandrake en suse etc
Verwijderd
GVDDDDDDD
zit ik op gentoo al 3 uur kde te compilen.
komt er een nieuwe versie uit!!
kan ik er een upgrade ofzo over heen gooien?
zit ik op gentoo al 3 uur kde te compilen.
komt er een nieuwe versie uit!!
kan ik er een upgrade ofzo over heen gooien?
Verwijderd
Een quote over RedHat van de KDE site.
http://www.kde.org/packagepolicy.htmlSpecial Case: Red Hat
The KDE Project strives in most cases to be distribution neutral and to never single out any particular vendor or OS for special treatment. However, the realities of the situation demands that we address Red Hat as a special case. This is because while Red Hat does have the largest user base in North America, it doesn't support KDE and will not build packages for us to release.
As a result, the quality and quantity of packages for Red Hat are spotty. The "official" ones on the servers are built by a Red Hat employee in his spare time. He has neither the time nor the resources to build packages for all permutations of the distribution, however. For some releases, we have received packages from dedicated Red Hat users that we have uploaded to our servers as "unofficial" packages.
If you are dissatisfied with the Red Hat packages (or lack thereof), please let them know that. As a profit-making company, they will respond to adequate customer demand.
Verwijderd
Dus in simpele worden kan ik beter RedHat er af kicken en Suse installeren ?
Ik heb namelijk geen zin om zelf de compillen.
Ik vind RedHat net zo lekker worden, Suse veel problemen.
Ik heb namelijk geen zin om zelf de compillen.
Ik vind RedHat net zo lekker worden, Suse veel problemen.
Op woensdag 03 juli 2002 01:47 schreef janjanjansen het volgende:
Een quote over RedHat van de KDE site.
[..]
http://www.kde.org/packagepolicy.html
Verwijderd
Mandrake komt er niet meer in,
1) vind ik traag
2) eerste dag lekker zonder fouten en daarna alleen maar problemen
2b) Kan ook komen door me Geforce2 kaart dat hij zwarte schermen geeft.
Dat Slackware is dat wat? zou je daar meer over willen vertelen via ICQ of ergens anders ?
1) vind ik traag
2) eerste dag lekker zonder fouten en daarna alleen maar problemen
2b) Kan ook komen door me Geforce2 kaart dat hij zwarte schermen geeft.
Dat Slackware is dat wat? zou je daar meer over willen vertelen via ICQ of ergens anders ?
Verwijderd
Ik wacht op de GUI install van debian als die komt.
De woody net install vind ik vrij moeilijk om de juiste module te selecteren voor mijn hardware.
Ik weet nu dat ik de esxxxx driver moeten hebben voor mijn geluidskaart maar voor me muis, cd brander etc niet
De woody net install vind ik vrij moeilijk om de juiste module te selecteren voor mijn hardware.
Ik weet nu dat ik de esxxxx driver moeten hebben voor mijn geluidskaart maar voor me muis, cd brander etc niet
Op woensdag 03 juli 2002 02:25 schreef yeadder het volgende:
of debian hier voor worden ook meestal snel pakketjes gemaakt door iemand.
edit:
Ik heb al een Debian Server draaien! maar die heeft geen KDE en X nodig
En de USB drivers voor webcam, hub etc ken ik zo wel uit me hoofd, en netwerk ook wel.
Ik heb al een Debian Server draaien! maar die heeft geen KDE en X nodig
En de USB drivers voor webcam, hub etc ken ik zo wel uit me hoofd, en netwerk ook wel.
Verwijderd
Ik heb een review geschreven over Slackware-8.0 en zal dat binnenkort doen voor Slackware-8.1. Lees die eens door (pak gelijk Debian ook mee, alhoewel Debian voor wat betreft versies ook vaak achterloopt)
Slackware - review [topic=421526]
Debian: [topic=421475]
Hele review draadje: [topic=395099]
Slackware - review [topic=421526]
Debian: [topic=421475]
Hele review draadje: [topic=395099]
Verwijderd
Niet propaganderen heh? Bij testing hangt XFree hangt nu op 4.1, KDE op 2.2.2, GNOME op 1.4; hoewel users al nieuwe packages aanbieden zijn deze nog niet in de main distributie opgenomen.Op woensdag 03 juli 2002 02:30 schreef janjanjansen het volgende:
pak gelijk Debian ook mee, alhoewel Debian voor wat betreft versies ook vaak achterloopt
Iemand toevallig al KDE 3.0.2 packages voor Debian?
Als je echt bij wilt blijven, gebruik FreeBSD. Tussen 1 dag en 3 weken na een nieuwe release, is het ook al in de ports-collection aanwezig. Aangezien de FreeBSD community niet zo KDE-minded is, duurt het met KDE wat langer (3 weken of zo). Maar er zijn weinig Linux distro's die net zo up-to-date zijn als FreeBSD met de ports-collection, met een fantastische performance en het is ontzettend gemakkelijk in gebruik.
Gentoo!Op woensdag 03 juli 2002 07:55 schreef svdmeer het volgende:
Maar er zijn weinig Linux distro's die net zo up-to-date zijn als FreeBSD met de ports-collection, met een fantastische performance en het is ontzettend gemakkelijk in gebruik.
Nou dan lopen ze toch achter? Ik neem tenminste aan dat voordat woody stable wordt er in ieder geval XFree 4.2, KDE 3.02, Gnome 2.0 in komen?? Of is Woody net als Potato ook weer een soort van DOA?Op woensdag 03 juli 2002 07:30 schreef dystopia het volgende:
[..]
Niet propaganderen heh? Bij testing hangt XFree hangt nu op 4.1, KDE op 2.2.2, GNOME op 1.4; hoewel users al nieuwe packages aanbieden zijn deze nog niet in de main distributie opgenomen.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Op woensdag 03 juli 2002 07:30 schreef dystopia het volgende:
Iemand toevallig al KDE 3.0.2 packages voor Debian?
code:
1
2
3
| kde3@odysseus:~$ dpkg -s konqueror | grep Version Version: 4:3.0.2-0 kde3@odysseus:~$ |
Ja dus
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Nee, die komen er geen van allen in. En nee, Woody is daarmee geen DOA-release. Het is simpelweg niet bedoeld om de nieuwste software in zich te hebben, daarvoor zijn alternatieven als de testing- en unstable-branch.Op woensdag 03 juli 2002 09:12 schreef Operations het volgende:
Nou dan lopen ze toch achter? Ik neem tenminste aan dat voordat woody stable wordt er in ieder geval XFree 4.2, KDE 3.02, Gnome 2.0 in komen?? Of is Woody net als Potato ook weer een soort van DOA?
Over KDE: ik wacht eigenlijk met meer spanning op KDE3.1, dat is de eerste echte update die te verwachten is. Voorlopig draait het hier prima en er wordt nog volop aan gewerkt...eindelijk ook tabbed browsing in KDE/Konqueror
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Ik had gehoopt dat ze Tabbing in de Window Manger zouden brengen, zoals fluxbox of pwm, dan hoeven ze niet voor elke applicatie tabs te gaan zitten programmeren, Konsole, Konqueror etc.Op woensdag 03 juli 2002 09:18 schreef odysseus het volgende:
Over KDE: ik wacht eigenlijk met meer spanning op KDE3.1, dat is de eerste echte update die te verwachten is. Voorlopig draait het hier prima en er wordt nog volop aan gewerkt...eindelijk ook tabbed browsing in KDE/Konqueror.
En werkt het ook fijn met niet KDE-programma's, kun je fijn je Chatvensters van je IM tabben, je Gimp afbeeldingen, je xterms, je weet ik veel wat allemaal.
Maar goed, KDE 3.1 belooft nog wel wat mooie dingen verder.
Volgens mij gaan deze pakketjes, de pakketjes vanOp woensdag 03 juli 2002 09:15 schreef odysseus het volgende:
[..]
code:
1 2 3 kde3@odysseus:~$ dpkg -s konqueror | grep Version Version: 4:3.0.2-0 kde3@odysseus:~$
Ja dus. Zie hier. Overigens bestaan de 3.0.2-packages al zeker een week voor Debian.
deb ftp://ftp.shoikan.org/pub/ debian/
niet helemaal goed overschrijven.
Of heeft hier al ervaring mee?
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Verwijderd
i386? Eerste ligt plat, de rest is 3.0.1. Kende die URL btw al van #debian-kde^OPNOp woensdag 03 juli 2002 09:15 schreef odysseus het volgende:
[..]
code:
1 2 3 kde3@odysseus:~$ dpkg -s konqueror | grep Version Version: 4:3.0.2-0 kde3@odysseus:~$
Ja dus. Zie hier. Overigens bestaan de 3.0.2-packages al zeker een week voor Debian.
Op woensdag 03 juli 2002 10:52 schreef dystopia het volgende:
[..]
i386? Eerste ligt plat, de rest is 3.0.1. Kende die URL btw al van #debian-kde^OPN
code:
1
2
3
| kde3@odysseus:~$ cat /etc/apt/sources.list | grep -v ^# | grep kde deb http://kde3.geniussystems.net/debian ./ kde3@odysseus:~$ |
Hij zal zo wel weer werken neem ik aan, hij ligt er in ieder geval niet altijd uit
Yup, ze zijn braaf ge-unmasked. Nu lekker compilenOp woensdag 03 juli 2002 08:46 schreef supergrover het volgende:
Gentoo!
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
FreeBSD -> Zou niet zo veel voor delen hebben tegen over Linux.
Gentoo -> Heb niet zo veel zin om alles tig keer te compilleren en nog eens uren te wachten ook.
Ik vind de mysql installatie al lang duren
Slackware ga ik nu even testen anders gaat er debian op met KDE 3.0.2 (- Hoop nog dat die .deb bestanden het doen.)
Slackware lijkt wel een beetje op Debian qua installatie dan.
KDE is wel 1 van de mooiste desktop omgeving vind ik.
Gnome nog wat problemen gekregen en is niet zo heel compleet na installatie.
KDE zit alles bij in erg handig.
Gentoo -> Heb niet zo veel zin om alles tig keer te compilleren en nog eens uren te wachten ook.
Slackware ga ik nu even testen anders gaat er debian op met KDE 3.0.2 (- Hoop nog dat die .deb bestanden het doen.)
KDE is wel 1 van de mooiste desktop omgeving vind ik.
Gnome nog wat problemen gekregen en is niet zo heel compleet na installatie.
KDE zit alles bij in erg handig.
Op woensdag 03 juli 2002 08:46 schreef supergrover het volgende:
[..]
Gentoo!
Verwijderd
Ben er niet zo zeker vanOp woensdag 03 juli 2002 10:56 schreef odysseus het volgende:
Hij zal zo wel weer werken neem ik aan, hij ligt er in ieder geval niet altijd uit.
··· dpash has changed the topic to: Please read http://calc.cx/kde.txt (207.70.165.49) before asking any questions | In particular, there is a step described in that file that must be performed when upgrading to 3.0.2 from 3.0.1-0.1 | If you subscribe to debian-kde@lists.debian.org then read about bug thread. | mcopidl is in libarts1-dev | logs of #debian-kde at http://www.davidpashley.com/irc/debian-kde | k.g.n is still down for a while
Kun jij ze niet ff mirroren die Debs?
Als ik ze had dan zou ik er nog eens naar kunnen kijken, maar ik heb ze nietOp woensdag 03 juli 2002 11:04 schreef dystopia het volgende:
Kun jij ze niet ff mirroren die Debs?
Ik wil nog wel eens packages maken van CVS-HEAD (de KDE3.1-in-ontwikkeling), maar vandaag gaat dat niet lukken en vanaf morgen ben ik een maand op vakantie (zie ook mijn sig)
De volledige aankondiging staat hier:
http://www.kde.org/international/netherlands/announcements/announce-3.02.html
RedHat staat, als ik me goed herriner uitgecommentarieerd in de broncode van het html-bestand. Dus ten tijde van de uitgave van de aankondiging was er sprake van RedHat packages. Kwestie van tijd dat ze er komen denk ik
koffice komt er overigens ook aan, ergens eind augustus.
kde 3.1 volgens mij in november/december
http://www.kde.org/international/netherlands/announcements/announce-3.02.html
RedHat staat, als ik me goed herriner uitgecommentarieerd in de broncode van het html-bestand. Dus ten tijde van de uitgave van de aankondiging was er sprake van RedHat packages. Kwestie van tijd dat ze er komen denk ik
koffice komt er overigens ook aan, ergens eind augustus.
kde 3.1 volgens mij in november/december
Verwijderd
fijn zou het zijn, dat voorop gesteld. Maar het is nog niet zo eenvoudig omdat in de windowmanager te intergreren, voor kde apps is het nog wel te doen, maar gimp is bijvoorbeeld al geen kde/qt aplicatie en dat wordt het al erg lastig voor je windowmanager op de juiste gimp windows, in 1 window op te nemen om te tabben.Op woensdag 03 juli 2002 09:59 schreef Nem0 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat ze Tabbing in de Window Manger zouden brengen, zoals fluxbox of pwm, dan hoeven ze niet voor elke applicatie tabs te gaan zitten programmeren, Konsole, Konqueror etc.
En werkt het ook fijn met niet KDE-programma's, kun je fijn je Chatvensters van je IM tabben, je Gimp afbeeldingen, je xterms, je weet ik veel wat allemaal.
Maar goed, KDE 3.1 belooft nog wel wat mooie dingen verder.
Verwijderd
Was er al bang voor. Nou ja, jammer dan heh. Toch bedankt. Prettige vakantie!Op woensdag 03 juli 2002 11:12 schreef odysseus het volgende:
Als ik ze had dan zou ik er nog eens naar kunnen kijken, maar ik heb ze niet. Ze staan in mijn sources.list en ik heb ze daarvan geïnstalleerd, waarna mijn archives-directory weer gewoon als altijd geleegd is. Er staat dus wel een complete installatie op (werkt nog niet helemaal geloof ik, ik gebruik hem ook niet), maar de packages zijn foetsie
.
CVS heb ik niet zo'n interesse in. Behalve Licq gebruik ik geen enkele CVS versie van wat dan ook. Ik wil echt 3.0.2, met name omdat de reacties zo overwegend positief zijn.Ik wil nog wel eens packages maken van CVS-HEAD (de KDE3.1-in-ontwikkeling), maar vandaag gaat dat niet lukken en vanaf morgen ben ik een maand op vakantie (zie ook mijn sig).
FreeBSD heeft als voordeel tegenover Slackware (de Linux distro die het meest op FreeBSD lijkt) dat je met de port collection heel makkelijk spul kunt compilen, de dependencies automatisch meegecompileerd worden en je zo perfect dingen voor elkaar kunt krijgen (probeer onder Slackware maar eens ene perfect functionerende Gnome desktop te compilen, bij FreeBSD is het een kwestie van "make install")Op woensdag 03 juli 2002 11:04 schreef StephanPHP het volgende:
FreeBSD -> Zou niet zo veel voor delen hebben tegen over Linux.
In portage van Gentoo was KDE 3.0.2 al ongeveer een week beschikbaar, dus zelfs voor de officiele releaseOp woensdag 03 juli 2002 07:55 schreef svdmeer het volgende:
Als je echt bij wilt blijven, gebruik FreeBSD. Tussen 1 dag en 3 weken na een nieuwe release, is het ook al in de ports-collection aanwezig. Aangezien de FreeBSD community niet zo KDE-minded is, duurt het met KDE wat langer (3 weken of zo). Maar er zijn weinig Linux distro's die net zo up-to-date zijn als FreeBSD met de ports-collection, met een fantastische performance en het is ontzettend gemakkelijk in gebruik.
Als ik het goed begrijp is deze release dus alleen wat bugfixes? Zit er bijvoorbeeld nog geen tabbed browsing en SVG support in? Ik heb namelijk weinig zin uren te zitten compilen voor wat bugfixes
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
Ik heb nu Slackware geinstalleert met de nieuwe NVIDIA driver.
Heel leuk maar ik heb nu een res van 1960Xxxx ik krijg er kop pijn van, ff kieken waar ik dat kan veranderen.
Het ziet er leuk uit tot nu toe met KDE!
Heel leuk maar ik heb nu een res van 1960Xxxx ik krijg er kop pijn van, ff kieken waar ik dat kan veranderen.
Het ziet er leuk uit tot nu toe met KDE!
Verwijderd
Dat is meestal zo als er iets van 3.0.1 naar 3.0.2 stuiterd. Zou me dus niet verbazen (en juist daarom hoef ik geen 3.0.1).Op woensdag 03 juli 2002 12:33 schreef The_Surfer het volgende:
Als ik het goed begrijp is deze release dus alleen wat bugfixes?
Begrijp ik nu goed dat ik alleen de nieuwe source van:
-arts
-kdelibs
-kdebase
opnieuw hoef te compileren? Of moet de rest ook omdat die weer afhankelijk zijn van bovengenoemde onderdelen?
Het zou fijn zijn als iemand enig licht op deze zaak zou kunnen schijnen
(BTW, ik heb reeds 3.0.1 gecompileerd, even voor de volledigheid)
-arts
-kdelibs
-kdebase
opnieuw hoef te compileren? Of moet de rest ook omdat die weer afhankelijk zijn van bovengenoemde onderdelen?
Het zou fijn zijn als iemand enig licht op deze zaak zou kunnen schijnen
(BTW, ik heb reeds 3.0.1 gecompileerd, even voor de volledigheid)
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
Ik draai hier Redhat 7.2 met KDE 3.0.0. Is het waard om KDE3.0.0 eraf te halen (welke geinstalleerd is door RPM-etjes) en daarna zelf 3.0.2 te compilen???
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Als je i686 rpm-tjes hebt, dan zou ik gewoon wachten tot de 3.0.2. i686 rpm-tjes uitkomen (als ze er al niet zijn).
Ik ben toch maar begonnen met het downloaden compileren van de source omdat ik niet ga wachten tot RedHat RPMs heeft gemaakt.
Maar QT (3.0.3) heb ik ook via een RPM geinstalleerd.
maar ik krijg nu de melding
Moet ik nu OPNIEUW QT downloaden, maar dit keer de source en thread-support mee compileren OF kan ik op een of andere manier die RPM omzetten dat die thread support ???checking for Qt... configure: error: Qt (>= Qt 3.0.2) (library qt-mt) not found. Please check your installation!
For more details about this problem, look at the end of config.log.
Make sure that you have compiled Qt with thread support!
Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
http://developer.kde.org/build/compile_kde3_0.htmlOp woensdag 03 juli 2002 15:42 schreef a casema user het volgende:
[..]
Moet ik nu OPNIEUW QT downloaden, maar dit keer de source en thread-support mee compileren OF kan ik op een of andere manier die RPM omzetten dat die thread support ???
"Compiling KDE 3.0.x
This page explains how to download and install KDE 3.0.x from sources.
Requirements
To compile KDE you need:
Qt 3.0.4 or greater"
Dus, begin daar maar mee
- Pastor Richards @ VCPR
Dat zou moeten werken, 3.0.1 en 3.0.2 zijn binary compatible *als het goed is).Op woensdag 03 juli 2002 13:05 schreef Theguide het volgende:
Begrijp ik nu goed dat ik alleen de nieuwe source van:
-arts
-kdelibs
-kdebase
Toch zou ik alles doen, 't voelt 'netter', en als iets 'zou moeten werken' wil dat niet zeggen dat 't in de praktijk ook zo is
Daarbij staan er geen bugfixes voor de andere pakketten, maar het lijkt me sterk dat daar helemaal niets aan veranderd is.
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
Als het goed is, zal ie met een upgrade wel gewoon de packages moeten overschrijven. Enige waar je op moet letten: wel alles overschrijven en libqt mag ook mee.Op woensdag 03 juli 2002 10:34 schreef rlensen het volgende:
[..]
Volgens mij gaan deze pakketjes, de pakketjes van
deb ftp://ftp.shoikan.org/pub/ debian/
niet helemaal goed overschrijven.
Of heeft hier al ervaring mee?
Als je nog ff wacht: ik ben op dit moment woody debs aan't maken van 3.0.2 die gewoon compatible zullen zijn met de vorige debs die ik gemaakt heb (en wederom Athlon optimized die ook met Pentium II werken
Ik heb de md5sums van m'n 3.0.1. pakketten gecheckt tegenover de md5sums van de 3.0.2. pakketten. Het blijkt dus dat de pakketten inderdaad veranderd zijn allemaal, dus ik ben maar weer begonnen met compilerenOp woensdag 03 juli 2002 16:20 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Dat zou moeten werken, 3.0.1 en 3.0.2 zijn binary compatible *als het goed is).
Toch zou ik alles doen, 't voelt 'netter', en als iets 'zou moeten werken' wil dat niet zeggen dat 't in de praktijk ook zo is.
Daarbij staan er geen bugfixes voor de andere pakketten, maar het lijkt me sterk dat daar helemaal niets aan veranderd is.
Op dit soort momenten snak ik wel naar een snellere cpu.
Ik ben dus begonnen met compileren van QT voordat ik met KDE kan beginnen, maar jahoor, gaat weer fout.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
g++ -shared -Wl,-soname,libqjpeg.so.1 -Wl,-rpath,../../../imageformats/ -o libqjpeg.so .obj/release-mt/main.o .obj/release-mt/jcapimin.o .obj/release-mt/jcapistd.o .obj/release-mt/jccoefct.o .obj/release-mt/jccolor.o .obj/release-mt/jcdctmgr.o .obj/release-mt/jchuff.o .obj/release-mt/jcinit.o .obj/release-mt/jcmainct.o .obj/release-mt/jcmarker.o .obj/release-mt/jcmaster.o .obj/release-mt/jcomapi.o .obj/release-mt/jcparam.o .obj/release-mt/jcphuff.o .obj/release-mt/jcprepct.o .obj/release-mt/jcsample.o .obj/release-mt/jctrans.o .obj/release-mt/jdapimin.o .obj/release-mt/jdapistd.o .obj/release-mt/jdatadst.o .obj/release-mt/jdatasrc.o .obj/release-mt/jdcoefct.o .obj/release-mt/jdcolor.o .obj/release-mt/jddctmgr.o .obj/release-mt/jdhuff.o .obj/release-mt/jdinput.o .obj/release-mt/jdmainct.o .obj/release-mt/jdmarker.o .obj/release-mt/jdmaster.o .obj/release-mt/jdmerge.o .obj/release-mt/jdphuff.o .obj/release-mt/jdpostct.o .obj/release-mt/jdsample.o .obj/release-mt/jdtrans.o .obj/release-mt/jerror.o .obj/release-mt/jfdctflt.o .obj/release-mt/jfdctfst.o .obj/release-mt/jfdctint.o .obj/release-mt/jidctflt.o .obj/release-mt/jidctfst.o .obj/release-mt/jidctint.o .obj/release-mt/jidctred.o .obj/release-mt/jmemmgr.o .obj/release-mt/jquant1.o .obj/release-mt/jquant2.o .obj/release-mt/jutils.o .obj/release-mt/jmemansi.o -Wl,-rpath,/usr/local/qt/lib -L/usr/local/qt/lib -L/usr/X11R6/lib -L/usr/X11R6/lib -lqt-mt -lpthread -lGLU -lGL -lXmu -lICE -lSM -ldl -lXext -lX11 -lm -lXinerama -lXrender
/usr/bin/ld: cannot find -lGLU
collect2: ld gaf exit-status 1 terug
gmake[4]: *** [../../../imageformats/libqjpeg.so] Fout 1
gmake[4]: Weggaan uit map `/usr/local/qt/plugins/src/imageformats/jpeg'
gmake[3]: *** [sub-jpeg] Fout 2
gmake[3]: Weggaan uit map `/usr/local/qt/plugins/src/imageformats'
gmake[2]: *** [sub-imageformats] Fout 2
gmake[2]: Weggaan uit map `/usr/local/qt/plugins/src'
gmake[1]: *** [sub-plugins] Fout 2
gmake[1]: Weggaan uit map `/usr/local/qt'
gmake: *** [init] Fout 2
Verwijderd
Geef maar een gil wanneer je weer zover bent, dan zal ik ze wel weer op de server parkerenOp woensdag 03 juli 2002 19:58 schreef _JGC_ het volgende:Als het goed is, zal ie met een upgrade wel gewoon de packages moeten overschrijven. Enige waar je op moet letten: wel alles overschrijven en libqt mag ook mee.
Als je nog ff wacht: ik ben op dit moment woody debs aan't maken van 3.0.2 die gewoon compatible zullen zijn met de vorige debs die ik gemaakt heb (en wederom Athlon optimized die ook met Pentium II werken)
Verwijderd
De library waarop ie onderuit gaat is GLU. Die komt bij mij (Slack 8.1) uit de X packages. Dit kan dus betekenen dat ie die niet kan vinden. Doe eens:Op woensdag 03 juli 2002 21:07 schreef a casema user het volgende:
Ik ben dus begonnen met compileren van QT voordat ik met KDE kan beginnen, maar jahoor, gaat weer fout.
Iemand een idee?
code:
1
| ldconfig -v | grep GLU |
Als je resultaat krijgt heb je 'em. Dan is er iets anders mis. Zo niet, dan heb je of de library waar ie in staat niet in de ld.so.conf staan, of je hebt 'em echt niet. In dat laatste geval even kijken of je de X devel package ook hebt. En dan in de herkansing...
# ldconfig -v | grep GLUOp woensdag 03 juli 2002 21:14 schreef Shoikan het volgende:
[..]
De library waarop ie onderuit gaat is GLU. Die komt bij mij (Slack 8.1) uit de X packages. Dit kan dus betekenen dat ie die niet kan vinden. Doe eens:
code:
1 ldconfig -v | grep GLU
Als je resultaat krijgt heb je 'em. Dan is er iets anders mis. Zo niet, dan heb je of de library waar ie in staat niet in de ld.so.conf staan, of je hebt 'em echt niet. In dat laatste geval even kijken of je de X devel package ook hebt. En dan in de herkansing...
libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.1.030402
dus ik heb het wel maar hij kan het niet vinden
Verwijderd
Lijkt erop, inderdaad. Ik krijg dit:Op woensdag 03 juli 2002 21:19 schreef a casema user het volgende:
[..]
# ldconfig -v | grep GLU
libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.1.030402
dus ik heb het wel maar hij kan het niet vinden
code:
1
2
3
| # ldconfig -v | grep GLU libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.3.403 libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.3 |
Welke versie van X gebruik je? Bij Slack zit 4.2.0 (en ik heb die zelf dus opnieuw gebouwd met allerlei optimalisaties). Mischien dat je even moet kijken of je die wat moet updaten?
XFree86-xfs-4.1.0-25Op woensdag 03 juli 2002 21:58 schreef Shoikan het volgende:
[..]
Lijkt erop, inderdaad. Ik krijg dit:
code:
1 2 3 # ldconfig -v | grep GLU libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.3.403 libGLU.so.1 -> libGLU.so.1.3
Welke versie van X gebruik je? Bij Slack zit 4.2.0 (en ik heb die zelf dus opnieuw gebouwd met allerlei optimalisaties). Mischien dat je even moet kijken of je die wat moet updaten?
XFree86-4.1.0-25
XFree86-xdm-4.1.0-25
XFree86-libs-4.1.0-25
XFree86-devel-4.1.0-25
lijkt me toch aardig up2date.....
(nieuwere RPMs zijn er niet, en dan moet ik dus weer met de source gaan klooien)
Verwijderd
Je zou toch zeggen dat dat ook up to date zou moeten zijn. Ik zou je bijna mijn slack packages aanbieden, maar daar wordt je ook niet wijzer van, want die zijn gebaseerd op X 4.2.0, en allerlei nieuwe versies van de overige meuk (libpng, jpeg, etc.) 
Ik weet hier zo ook even verder geen oplossing voor. Sowwy..
Ik weet hier zo ook even verder geen oplossing voor. Sowwy..
ik heb enm nu draaien op gentoo. (net vandaag er op gezet), en het draat lekker hier.
duurde wel 5 uur op kde 3.0.2 op me pc te hebben
duurde wel 5 uur op kde 3.0.2 op me pc te hebben
Verwijderd
Pfft, nou ja het draait dus (veel uurtjes compileren). Gelijk voor een i686 geoptimaliseerd.. Ik denk dat je alles wat in de source staat en wat je wilt gebruiken moet compileren. Alle KDE-packages staan er niet tussen, ik denk dat de niet gewijzigde packages achterwege zijn gelaten (oa kdoc).
Verwijderd
Hebben ze toen ook gedaan met 2.2.2, stonden ook niet alle packages in. Scheelt een berg ruimte en onderhoud op de servers natuurlijk....Op donderdag 04 juli 2002 02:46 schreef janjanjansen het volgende:
Pfft, nou ja het draait dus (veel uurtjes compileren). Gelijk voor een i686 geoptimaliseerd.. Ik denk dat je alles wat in de source staat en wat je wilt gebruiken moet compileren. Alle KDE-packages staan er niet tussen, ik denk dat de niet gewijzigde packages achterwege zijn gelaten (oa kdoc).
mijn probleem (kan GLU niet vinden) staat beschreven in de FAQ, maarja, om dan meteen zonder opengl te gaan installeren vind ik beetje zonde.Op woensdag 03 juli 2002 21:07 schreef a casema user het volgende:
Iemand een idee?
[..]
On Unix, I get compiler or linker errors about "GL" something
Give the -no-opengl option to configure and rebuild.
Verwijderd
Ik zit nog effe verder te kijken. Je kunt natuurlijk ook even kijken of je een nieuwe(re) versie van Mesa kunt vinden. Die heeft die GLU library dus. Aangezien die ook meegeleverd wordt met X, verkeek ik me daar even op
Die debjes van mij laten nog ff op zich wachten. Heb het nogal druk, niet eerder tijd dan zondag en begin volgende week krijg ik een nieuwe 40GB Maxtor D740X en een Athlon XP 1700+, spaart lekker wat tijd uit tov een Seagate Brakkecuda III en een Duron 900 @ 990.
Wanneer komen de binary packages voor Slackware 8.1?? Aangezien ik die morgen ga installeren, is het wel leuk om meteen te upgraden naar 3.0.2 
Jammer dat die packages voor Slak altijd een tijdje op zich laten wachten
Daar moeten ze prioriteit no.1 van maken
Jammer dat die packages voor Slak altijd een tijdje op zich laten wachten
Een hele zooooi
Verwijderd
Geen idee,je kunt ze ook zelf bakken aan de hand van de in de source aanwezige buildscripts. Versie aanpassen, eventuele optimalisaties aanpassen. patches uitzetten en gaan met die banaan.Op vrijdag 05 juli 2002 00:07 schreef BlackB1rd het volgende:
Wanneer komen de binary packages voor Slackware 8.1?? Aangezien ik die morgen ga installeren, is het wel leuk om meteen te upgraden naar 3.0.2
Jammer dat die packages voor Slak altijd een tijdje op zich laten wachtenDaar moeten ze prioriteit no.1 van maken
Met source doel ik op de source directory van kde op de slackware ftp of mirror.
Verwijderd
Ik draai nu met AthlonXP geoptimaliseerde pakketten van de CVS van gisteren. Nog geen ernstige zaken geconstateerd, en er zitten hele fijne extraatjes in tegenwoordig. Als er animo voor is, wil ik ze wel op mijn FTP plakken.
Er zijn wel de volgende issues met deze pakketten:
- Het zijn pakketten van de 'huidige' CVS. Het zijn dus werken in wording, en kunnen bugs hebben.
- De pakketten zijn gebaseerd op Slack 8.1 met een redelijke lijst van dependencies (nieuwe versies PNG, MNG, Freetype2, etc.)
- De pakketten zijn gebouwd met GCC 3.1. Dit is van belang voor het gebruik van overige KDE zooi. Aangezien KDE met GCC 3.1 gebouwd is, dienen ook alle overige programma's met GCC 3.1 gebouwd te worden, anders werkt de zooi niet. GCC 3.1 en GCC 2.95.3 geven onder C++ niet compatibele binaries.
- Java en Netscape plugins werken dus vanwege het hiervoor genoemde niet of niet geweldig.
Als er animo is, zoals ik al zei, dan hoor ik het wel!
Er zijn wel de volgende issues met deze pakketten:
- Het zijn pakketten van de 'huidige' CVS. Het zijn dus werken in wording, en kunnen bugs hebben.
- De pakketten zijn gebaseerd op Slack 8.1 met een redelijke lijst van dependencies (nieuwe versies PNG, MNG, Freetype2, etc.)
- De pakketten zijn gebouwd met GCC 3.1. Dit is van belang voor het gebruik van overige KDE zooi. Aangezien KDE met GCC 3.1 gebouwd is, dienen ook alle overige programma's met GCC 3.1 gebouwd te worden, anders werkt de zooi niet. GCC 3.1 en GCC 2.95.3 geven onder C++ niet compatibele binaries.
- Java en Netscape plugins werken dus vanwege het hiervoor genoemde niet of niet geweldig.
Als er animo is, zoals ik al zei, dan hoor ik het wel!
bedankt, daarmee is het me gelukt op QT 3.0.4 te installeren.Op donderdag 04 juli 2002 20:51 schreef Shoikan het volgende:
Ik zit nog effe verder te kijken. Je kunt natuurlijk ook even kijken of je een nieuwe(re) versie van Mesa kunt vinden. Die heeft die GLU library dus. Aangezien die ook meegeleverd wordt met X, verkeek ik me daar even op
Dus ik meteen door met het installeren van arts, maar jahoor, weer een foutmelding.
En een parse-error lijkt me niet echt iets waar ik iets aan kan doen.
De rest van de error is hier te lezen.g++ -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I.. -I../libltdl -I/usr/local/kde/include -I/usr/local/qt/include -I/usr/X11R6/include -I../libltdl
-DQT_THREAD_SUPPORT -D_REENTRANT -DEXTENSION_DIR=\"/usr/local/kde/lib\" -DTRADER_DIR=\"/usr/local/kde/lib/mcop\" -O2 -fno-exceptions
-fno-check-new -ftemplate-depth-99 -c mcopconfig.cc -MT mcopconfig.lo -MD -MP -MF .deps/mcopconfig.TPlo -fPIC -DPIC -o
.libs/mcopconfig.o
In file included from /usr/local/include/g++-v3/fstream:48,
from mcopconfig.cc:25:
/usr/local/include/g++-v3/bits/basic_file.h:52: parse error before `{' token
/usr/local/include/g++-v3/bits/basic_file.h:57: virtual outside class
declaration
/usr/local/include/g++-v3/bits/basic_file.h:57: function `int std::overflow(int
= -1)' is initialized like a variable
/usr/local/include/g++-v3/bits/basic_file.h:60: virtual outside class
declaration
/usr/local/include/g++-v3/bits/basic_file.h:60: function `int std::underflow()'
Verwijderd
Hmmm.. Als ik dat zo zie, gebruik je GCC 3.x voor het compileren? Als dat zo is, heb je een beetje een probleem (geloof ik). Als je met GCC 3.x aan de gang gaat ga je de volgende 'problemen/issues' tegen komen:Op vrijdag 05 juli 2002 17:56 schreef a casema user het volgende:
bedankt, daarmee is het me gelukt op QT 3.0.4 te installeren.
Dus ik meteen door met het installeren van arts, maar jahoor, weer een foutmelding.
En een parse-error lijkt me niet echt iets waar ik iets aan kan doen.
[..]
De rest van de error is hier te lezen.
- Je zult alles wat C++ gebruikt moeten hercompileren met die GCC 3.x.. Dus QT, en alle KDE meuk..
- Voor zover ik weet, wil niet alle officieel gereleaste KDE zooi compileren met GCC 3.x. Ik gebruik de CVS versies, en die doen het wel (of KCalc uit de KDEUtils na).
- Compileren gaat langzamer dan met GCC 2.95.3, maar de resulterende code is wel sneller. Je kunt ook meer optimalisaties opgeven.
Hier geen probleem gehad met kde 3.0.2 in combinatie met GCC 3.1.Op vrijdag 05 juli 2002 18:45 schreef Shoikan het volgende:
- Voor zover ik weet, wil niet alle officieel gereleaste KDE zooi compileren met GCC 3.x. Ik gebruik de CVS versies, en die doen het wel (of KCalc uit de KDEUtils na).
Alleen mpeglib (om precies te zijn: dither2yuv) geeft een compilation error als je hoger dan -O2 optimaliseert.
Ik heb echter niet alles gecompileerd, ik heb alleen admin multimedia, graphics, utils, pim, network, addons nodig.
whaaat ? en ik lees op de site van KDE onde requirementsOp vrijdag 05 juli 2002 18:45 schreef Shoikan het volgende:
[..]
verder moet ik toch al alles compileren want ik had eerst alles geinstalleerd via RPMs# a C++ compiler which supports exceptions, preferably gcc-2.95.x or gcc3.1 should work with KDE3.0.1.
Ik heb het vermoeden dat ik eerst KDE moest verwijderen van mijn systeem en dan pas moet configureren.
Het staat nu via RPMs geinstalleerd.
Reden:
tijdens compileren van verschillende onderdelen van KDE (wat dus niet werkt) zie ik het volgende voorbij komen.
Dus dat moet eerst weg en het bestand moet opnieuw gecompileerd worden voordat ik verder kan ??
Het staat nu via RPMs geinstalleerd.
Reden:
tijdens compileren van verschillende onderdelen van KDE (wat dus niet werkt) zie ik het volgende voorbij komen.
als ik locate dcopidl2cpp doe zie ik dat het staat in mijn huidige (oude) KDE directory.checking for dcopidl2cpp... compiled
Dus dat moet eerst weg en het bestand moet opnieuw gecompileerd worden voordat ik verder kan ??
Verwijderd
De file die je noemt is hier keurig overschreven met een nieuwe, door mezelf gecompileerde versie.
In jouw geval zou ik inderdaad dan maar de rpm's van de pakketten die je wilt upgraden eerst maar verwijderen.
In jouw geval zou ik inderdaad dan maar de rpm's van de pakketten die je wilt upgraden eerst maar verwijderen.
Verwijderd
Hmmmmm.. oftewel, ik kraam weer onzin uit.. gooooed..Op vrijdag 05 juli 2002 19:23 schreef a casema user het volgende:
[..]
whaaat ? en ik lees op de site van KDE onde requirements
[..]
verder moet ik toch al alles compileren want ik had eerst alles geinstalleerd via RPMs
Natuurlijk :+!Op zaterdag 06 juli 2002 00:31 schreef Shoikan het volgende:
Klinkt 'oorzaak drank' geloofwaardig?
Maar je had wel een beetje gelijk, want alhoewel 3.1 geen problemen zou moeten geven, is dat met alle 3.0.x versies anders. zo ver ik weet, hoop niet dat ik straks ook uitvluchten moet gaan verzinnen...
Verwijderd
werkt hier als een zonnetje
problemen die ik had met sscreensavers (opengl) zijn ook verdwenen
problemen die ik had met sscreensavers (opengl) zijn ook verdwenen
dat maakte helaas niets uit.Op vrijdag 05 juli 2002 23:52 schreef janjanjansen het volgende:
De file die je noemt is hier keurig overschreven met een nieuwe, door mezelf gecompileerde versie.
Het probleem was dat KDE last had van oude bestanden van gcc 3.0.3 terwijl ik nu gcc 3.1.0 draai.
Ik draai nu wel KDE 3.0.2 (EINDELIJK)
maar met compileren van KDEADMIN krijg ik een gekke foutmelding.
g++ -O2 << blabla >> -lgcc_s /usr/lib/librpmbuild.so -L/usr/local/lib -lbz2 -lrt -lpthread /usr/lib/librpm.so /usr/lib/librpmdb.so /usr/lib/librpmio.so /usr/lib/libpopt.so -lz -lutempter -Wl,--rpath -Wl,/usr/local/kde/lib -Wl,--rpath -Wl,/usr/local/lib -Wl,--rpath -Wl,/usr/local/kde/lib -Wl,--rpath -Wl,/usr/local/lib -Wl,--rpath -Wl,/usr/local/qt/lib -Wl,--rpath -Wl,/usr/X11R6/lib
/usr/bin/ld: cannot find -lbz2
collect2: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [kpackage] Fout 1
make[2]: Weggaan uit map `/usr/local/kde-3.0.2/kdeadmin-3.0.2/kpackage'
make[1]: *** [install-recursive] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/usr/local/kde-3.0.2/kdeadmin-3.0.2/kpackage'
make: *** [install-recursive] Fout 1
Verwijderd
De library waar ie over valt is libbz2.*:Op zondag 07 juli 2002 12:37 schreef a casema user het volgende:dat maakte helaas niets uit.
Het probleem was dat KDE last had van oude bestanden van gcc 3.0.3 terwijl ik nu gcc 3.1.0 draai.
code:
1
| /usr/bin/ld: cannot find -lbz2 |
Dit zou dus kunnen betekenen dat je ofwel de hele bz2 libraries mist (onwaarschijnlijk), dat je de devel-package mist (iets waarschijnlijker), of dat ie het gewoon effe niet kan vinden om een of andere reden. Doe dus maar weer eens iets als:
code:
1
| ldconfig -v | grep bz2 |
Als je daar wat uit krijgt, dan zou het moeten werken, zo niet, dan mist er wat....
De linker kan de libraries van bzip2 niet vinden. Waarschijnlijk moet je een bzip2-devel package of iets dergelijks installeren.Op zondag 07 juli 2002 12:37 schreef a casema user het volgende:
[..]
edit:
net te laat op versturen gedrukt
.
net te laat op versturen gedrukt
Nou lekker zeg:
QT3-3.0.4 gecompileerd met GCC-3.1 (vorige packages die ik gemaakt had waren met 2.95.4 gedaan),
kdelibs compileren met GCC-3.1, gisteren lekker halve dag bezig geweest, crasht de boel gewoon telkens
ff bugreports lezen: ja hoor, heb ik nog een foute versie van libfam, die moest dus ook nog met gcc-3.1
* _JGC_ is boos op de TPG: Hoe koninklijk ze ook zijn, ze hadden allang mn Athlon XP moeten bezorgen...
QT3-3.0.4 gecompileerd met GCC-3.1 (vorige packages die ik gemaakt had waren met 2.95.4 gedaan),
kdelibs compileren met GCC-3.1, gisteren lekker halve dag bezig geweest, crasht de boel gewoon telkens
ff bugreports lezen: ja hoor, heb ik nog een foute versie van libfam, die moest dus ook nog met gcc-3.1
* _JGC_ is boos op de TPG: Hoe koninklijk ze ook zijn, ze hadden allang mn Athlon XP moeten bezorgen...
Pagina: 1