* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Daar staat de (enige gratis optie) ftp install beschreven.
Als je de live-eval versie aan het downloaden bent klik maar op cancel want die is niet installeerbaar op harddisk.
SuSE wordt niet gratis aangeboden in iso formaat; je kunt een gratis ftp install doen of een boxed set kopen in de winkel,
Je hardware zou geen probleem moeten zijn.
Op woensdag 03 juli 2002 01:02 schreef janjanjansen het volgende:
http://sdb.suse.de/sdb/en/html/lmuelle_suselinux_internet.html
Daar staat de (enige gratis optie) ftp install beschreven.
Als je de live-eval versie aan het downloaden bent klik maar op cancel want die is niet installeerbaar op harddisk.
SuSE wordt niet gratis aangeboden in iso formaat; je kunt een gratis ftp install doen of een boxed set kopen in de winkel,
Je hardware zou geen probleem moeten zijn.
Ik zit nu via een share prog. de SuSE 8.0 te downloaden en die shijnt te doen 7 CD-s.
maar hoe instaleer ik dat alles op een lege PC?
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Verwijderd
Thx. voor snele reactie (om deze tijdOp woensdag 03 juli 2002 01:10 schreef janjanjansen het volgende:
Mmm, da's minder legaal. Maar stop cd1 in je cdrom en booten van die hap. Daarna kom je denk al gauw in een grafische menugestuurde schil. Lees de info op je scherm goed en het zal wel lukken. Wellicht staat er ook documentatie op een van de cd;s waar je mee verder kunt.
weet je hoveel z`n SuSE 8.0 kost in de wienkel

Verwijderd
- 7 cd's
- 1 dvd
-10 kg boeken
- installatie support
Ik zat ook te lezen dat er beter via Bootdisk is de PC te starten voor SuSE 7.0 geld dat niet meer voor de vers. 8.0 of is dat alleen crash??Op woensdag 03 juli 2002 01:13 schreef SlowikPL het volgende:
[..]
Thx. voor snele reactie (om deze tijd)
weet je hoveel z`n SuSE 8.0 kost in de wienkel(altijd te veel!!)
Verwijderd
Verwijderd
Ja, dat is hartstikke verboden man..........Op woensdag 03 juli 2002 01:10 schreef janjanjansen het volgende:
Mmm, da's minder legaal. Maar stop cd1 in je cdrom en booten van die hap. Daarna kom je denk al gauw in een grafische menugestuurde schil. Lees de info op je scherm goed en het zal wel lukken. Wellicht staat er ook documentatie op een van de cd;s waar je mee verder kunt.
En eh, welk programma gebruik je precies om dat te vinden ??
2 miljoen Fasttrack en een half miljoen gnutella gebruikers konden me niet helpen........;)
Verwijderd
Ja, en je doet het voor die 10kg boeken hoor heOp woensdag 03 juli 2002 01:15 schreef janjanjansen het volgende:
Valt wel mee, zo'n 80 euro meen ik. En dat dus voor:
- 7 cd's
- 1 dvd
-10 kg boeken
- installatie support
Mja, niet om lullig te zijn, maar ik draw the line hier zeg maar. Veel meer illegaliteit e.d. wil ik liever niet zien, dank uOp woensdag 03 juli 2002 01:27 schreef Escuda het volgende:
2 miljoen Fasttrack en een half miljoen gnutella gebruikers konden me niet helpen........;)
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
eDonkey2000Op woensdag 03 juli 2002 01:27 schreef Escuda het volgende:
[..]
Ja, dat is hartstikke verboden man..........
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Gillende lamer!Op woensdag 03 juli 2002 01:13 schreef SlowikPL het volgende:
[..]
Thx. voor snele reactie (om deze tijd)
weet je hoveel z`n SuSE 8.0 kost in de wienkel(altijd te veel!!)

Als je CD's van SuSE wil, kóóp je die maar. Boeit
me niet wat dat kost!

buit is binnen sukkel
1st. i have a live sucker!Op woensdag 03 juli 2002 11:45 schreef ripexx het volgende:
Als je nu die box van suse had gekocht had je deze vraag ook niet hoeven stellen.Dit slaat echt alles, eerst alles jatten en dan nog even komen vragen hoe het werkt. Kom op zeg get a life
2nd. Sorry, maar zo ontstond Microsoft en ik voorkom op een simpele manier dat er tweede ontstaat!
Wanbeleid is ook beleid.
rm -rf /SlowikPLOp woensdag 03 juli 2002 15:01 schreef SlowikPL het volgende:
[..]
1st. i have a live sucker!
2nd. Sorry, maar zo ontstond Microsoft en ik voorkom op een simpele manier dat er tweede ontstaat!
Microsoft is het gelukt hun OS op slinkse manier door de strot van de net niet complete computerende bevolking van deze aarde te douwen. Da's ff wat anders dan dat jij er vrijwillig voor kiest om een OS te kopen.Op woensdag 03 juli 2002 15:01 schreef SlowikPL het volgende:
[..]
1st. i have a live sucker!
En dat SuSe marktleider of zelfs een monopoliepositie zou krijgen hoef je je nu nog geen zorgen om te maken.
Dus koop gewoon die box, en lees die 10kg boeken
Dus SuSE 7.3 it is. Loop naar de winkel/boekhandel en haal een pakket SuSE 7.3, installeer dat en als er iets fout gaat : Bel de helpdesk. --Klaar!
Normaal gesproken zou ik je volledig gelijk geven. Maar ik heb geen respect voor mensen die ISO's van SuSE leechen. Sorry.Op woensdag 03 juli 2002 20:08 schreef deadinspace het volgende:
Mensen, mag het een BEETJE vriendelijker?
Fair enough. Je hebt gelijk. Maar ik ben en blijf het er niet mee eens!!Op donderdag 04 juli 2002 14:49 schreef deadinspace het volgende:
Dat geeft je nog geen recht om te gaan flamen. Geldt niet alleen voor jou trouwens.
Voor mij?Op donderdag 04 juli 2002 14:49 schreef deadinspace het volgende:
Dat geeft je nog geen recht om te gaan flamen. Geldt niet alleen voor jou trouwens.
Nee. (dat is geen vrijbrief!Op donderdag 04 juli 2002 21:38 schreef Jesse het volgende:
Voor mij?
wat is jullie advies, en denk er aan dat ik een n00b in Linux ben.??
aub. geen stome antworden die niet bij deze topic horen o.a. Warez!!
Op zaterdag 06 juli 2002 22:36 schreef SlowikPL het volgende:
Ik heb nu ook Red Hat Linux 7.3 Professional maar ik had gehoord dat de layout meer ingewikeld zou zijn.Ik had even op de net gekeken en het bleek dat er meer drivers uit zijn voor de Red Hat Linux 7.3 Professional dan voor SuSE Linux 8.0 Professional o.a. Promise XT2000 RAID die ik wel moet gebruiken!! (ik wil niet op basis van software draaien raid).
wat is jullie advies, en denk er aan dat ik een n00b in Linux ben.??
bedankt aalvast.
Geen stomme antwoorden die niet bij deze topic horen o.a. warez?? Je bent er zelf mee begonnen baasje, door een programma te downen waarop je geen recht hebt, de linux community dus geen goed mee doet en dan hier om support komen vragenOp zaterdag 06 juli 2002 22:36 schreef SlowikPL het volgende:
Anyway, redhat is wel helemaal gratis, dus hier je antwoord.
Linux "drivers" heten (meestal) kernel modules. Elke distro werkt met dezelfde (weliswaar licht aangepaste) kernel source. Drivers zijn dus bij elke distro hetzelfde (als het goed is).
Ik raad je toch nog steeds aan om naar een winkel te gaan en daar een distro te kopen ivm. de zéér n00b vriendelijke boeken die erbij zitten.
Succes. En geen linux software meer leechen als het niet mag.
Op zaterdag 06 juli 2002 22:48 schreef wzzrd het volgende:
[..]
Geen stomme antwoorden die niet bij deze topic horen o.a. warez?? Je bent er zelf mee begonnen baasje, door een programma te downen waarop je geen recht hebt, de linux community dus geen goed mee doet en dan hier om support komen vragen![]()
Anyway, redhat is wel helemaal gratis, dus hier je antwoord.
Linux "drivers" heten (meestal) kernel modules. Elke distro werkt met dezelfde (weliswaar licht aangepaste) kernel source. Drivers zijn dus bij elke distro hetzelfde (als het goed is).
Ik raad je toch nog steeds aan om naar een winkel te gaan en daar een distro te kopen ivm. de zéér n00b vriendelijke boeken die erbij zitten.
Succes. En geen linux software meer leechen als het niet mag.
deus je raad me SuSE 8.0 te instaleren? en je zegt dat de drivers zulen wel doen?
Als me SuSE 8.0 zeer bevalt zaal ik hem voor 100% kopen!!!
Deal?
Die dingen leggen hun stress 100% op de CPU, dus je bent in dit geval beter af met software RAID, dat mee mogelijkheden kent...
Verder is SuSE kopen idd een goed idee (ik ga niet de punten herhalen die aan bod kwamen), Free Software gebruikers staan meestal zeer weigerachtig tegenover het (mis)bruiken van FS.
De meeste GNU/Linux verspreidende bedrijven zijn opgericht door mensen met (vergeef me het woord) kloten aan hun lijf. Ze weten dat ze bijna nihil kansen hebben op succes, ze leveren meestal een fantastisch product af en hebben support waar MS gebruikers alleen maar van kunnen dromen.
Dat is dus de reden dat sommige mensen hier zo giftig reageren
Verder is veel lezen een noodzaak enz enz...
Ik zou iig geval kiezen tussen volgende 2 stappen :
* Download een gratis distro zonder handleiding.
* Ga een distro (als je koopt dan best SuSE wegens prachtige handleiding) kopen in de winkel.
Als je serieus wil beginnen met GNU/Linux is dat laatste zeker aan te raden, ik als student zonder bijverdienste heb ook SuSE's 6.1,6.2,6.4,7.0,7.1 en 7.2 bijeengespaart !
Veel succes iig nog met Free Software