hallo, ik ben nu bezig met mn laatste onderdeel van mn freebsd server, namelijk de mail
ik heb zoveel mogelijk de howto van lifewithqmail aangehouden, alles lijkt goed te werken als ik het test zoals in de howto staat
alleen krijg ik een error als ik mail wil tjekken
qmail deamons werken wel
maar als ik stat doe dan zegt ie:
er staat wel wat in de queue begrijp ik, maar hij doet er nix mee???
owja verzenden werkt ook niet, maar dit lijkt me aan hetzelfde probleem te liggen
(voor alle goede orde die bepaalde user heb ik dus wel een maildir voor aangemaakt en alias staat volgens mij ook goed)
ik heb zoveel mogelijk de howto van lifewithqmail aangehouden, alles lijkt goed te werken als ik het test zoals in de howto staat
alleen krijg ik een error als ik mail wil tjekken
code:
1
| Reactie van server: '-ERR this user has no $HOME/Maildir', |
qmail deamons werken wel
maar als ik stat doe dan zegt ie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| /service/qmail-send: up (pid 88327) 227 seconds /service/qmail-send/log: up (pid 68348) 23491 seconds /service/qmail-smtpd: up (pid 89534) 0 seconds /service/qmail-smtpd/log: up (pid 68349) 23491 seconds messages in queue: 46 messages in queue but not yet preprocessed: 0 /service/qmail-pop3d: up (pid 89532) 1 seconds /service/qmail-pop3d/log: up (pid 89533) 0 seconds |
er staat wel wat in de queue begrijp ik, maar hij doet er nix mee???
owja verzenden werkt ook niet, maar dit lijkt me aan hetzelfde probleem te liggen
(voor alle goede orde die bepaalde user heb ik dus wel een maildir voor aangemaakt en alias staat volgens mij ook goed)