MMORPG overkill?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54
ik zit net op Gamers.nl en zie alweer een berichtje over een MMORPG
(Massive Multiplayer Online Role Playing Game)
echt overal waar ik kijk zie ik wel een andere verschijnen
WOW, FF11, Neocron, enz enz enz
ik vind het niet normaal meer, ook de andere games die tegenwoordig uitkomen zijn bijna alleen maar online based met soms een vaag singleplayer stukje.
ik word hier een beetje ziek van eerlijk gezegt. voornamelijk omdat je voor de meeste games nog extra moet gaan betalen om ze te spelen.... ok voor 1 game zou ik t wel overhebben. maar om nou 5 verschillende games te spelen die allemaal online zijn en allemaal net ietsje anders...

geef mij maar goede single player games met een goed verhaal (max payne bijv.)

wat zijn jullie meningen hierover?

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik vind singleplay meestal saai. En multiplay cool. Mijn mening. Ik ben liever meer 'sociaal'

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:58
Het probleem met MMORPG's is dat een _echt_ goed verhaal (Ik zie iedereen al denken "komt ie weer met z'n Torment". En jawel :+) ontzettend moeilijk is om te implementeren. Aangezien ik de verhalen juist het leukste vind, zijn MMORPG's dus eigenlijk niks voor mij.

Ik had net bedacht waarom het nou zo moeilijk was om dat er in te zetten, maar ik ben het weer kwijt :( Dus dat houden jullie nog van me te goed ;)

There is no magic.

• LordMithril
  • Laatst online: 21:54
Op woensdag 03 juli 2002 00:22 schreef The Will het volgende:
Het probleem met MMORPG's is dat een _echt_ goed verhaal (Ik zie iedereen al denken "komt ie weer met z'n Torment". En jawel :+) ontzettend moeilijk is om te implementeren. Aangezien ik de verhalen juist het leukste vind, zijn MMORPG's dus eigenlijk niks voor mij.

Ik had net bedacht waarom het nou zo moeilijk was om dat er in te zetten, maar ik ben het weer kwijt :( Dus dat houden jullie nog van me te goed ;)
idd de verhalen van multi player halen het nooit bij single player games.. omdat je bij single player op 1 of andere manier betrokkener bent bij de games...

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mmorpg's tot zover , heb ruim 3 jaar ultima online gespeeld en ontzettend veel plezier mee gehad , daarna ben ik everquest gaan spelen voor ruim anderhalf jaar en toen een paar maandjes dark age of camelot , zit nu te wachten op starwars galaxies eigenlijk :o

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 10:10

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 03 juli 2002 00:16 schreef Lord_Mithril het volgende:
ik zit net op Gamers.nl en zie alweer een berichtje over een MMORPG
(Massive Multiplayer Online Role Playing Game)
echt overal waar ik kijk zie ik wel een andere verschijnen
WOW, FF11, Neocron, enz enz enz
ik vind het niet normaal meer, ook de andere games die tegenwoordig uitkomen zijn bijna alleen maar online based met soms een vaag singleplayer stukje.
ik word hier een beetje ziek van eerlijk gezegt. voornamelijk omdat je voor de meeste games nog extra moet gaan betalen om ze te spelen.... ok voor 1 game zou ik t wel overhebben. maar om nou 5 verschillende games te spelen die allemaal online zijn en allemaal net ietsje anders...

geef mij maar goede single player games met een goed verhaal (max payne bijv.)

wat zijn jullie meningen hierover?
Trust me.. als je een goed MMORPG hebt gevonden HOEF je ook even niks anders meer. Tis niet dat je er daar meerdere tegelijk van speelt :P Uiteindelijk was ikzelf zelfs een stuk goedkoper uit met maandelijks $10 dan iedere maand weer een nieuw offline spel a f100,-.

Ultima Online speelde ik ruim een jaar. Asheron's Call speel ik nog steeds en dat al bijna 3 jaar (!). Al is deze zomer de beta voor Asheron's Call 2...

Meer info:
http://www.microsoft.com/games/ac/

Verwijderd

Persoonlijk vind ik MMORPGs helemaal niet zo leuk, op een gegeven moment ben je alleen je figuur aan het uplevelen om zo de zwaardere vijanden aan te kunnen. Ragnarok was leuk in het begin maar daarna werd het al gauw vervelend.
Eigenlijk zou er een soort van server master moeten zijn die events kan laten gebeuren om een beetje leven in de brouwerij te houden.

Ook leuk is .Hack, een RPG die zich afspeelt in een MMORPG wereld (de mensen die de anime .Hack//Sign kennen weten wat ik bedoel) waar je dus zeg maar vast inzit.

Verder vind ik het klik-en-loop principe zobiezo niet zo gameplay bevorderlijk, maar dat is een persoonlijke mening.

Verwijderd

Ik vind MMORPG's errug coole spellen, ze hebben meestal weinig/geen verhaal, maar je hebt er veel meer skills en je blijft quests krijgen, dus de verveling slaat nie snel toe :P

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 03 juli 2002 09:42 schreef jimius het volgende:
Persoonlijk vind ik MMORPGs helemaal niet zo leuk, op een gegeven moment ben je alleen je figuur aan het uplevelen om zo de zwaardere vijanden aan te kunnen. Ragnarok was leuk in het begin maar daarna werd het al gauw vervelend.
Eigenlijk zou er een soort van server master moeten zijn die events kan laten gebeuren om een beetje leven in de brouwerij te houden.

Ook leuk is .Hack, een RPG die zich afspeelt in een MMORPG wereld (de mensen die de anime .Hack//Sign kennen weten wat ik bedoel) waar je dus zeg maar vast inzit.

Verder vind ik het klik-en-loop principe zobiezo niet zo gameplay bevorderlijk, maar dat is een persoonlijke mening.
Welke heb je nog meer gespeeld dan, behalve het gratis (en imho niet zo super) Ragnarok? Of generaliseer je nu aan de hand van een enkele spelervaring?

Moderne MMORPG's hebben veel meer dan uplevelen etc. Juist na een tijdje gaat het meer om questen, tradeskills, winkeltje beginnen en onderhouden, huisje kopen, en natuurlijk veel ouwehoeren met vrienden en vergaren van rijkdom :)

Juist dat soort dingen zijn het die een MMORPG leuk maken over de langere tijd. En zorg wel dat je een MMORPG neemt die ook regelmatig geupdate wordt met nieuwe dingen, zoals quests, items, land, dungeons, monsters, spelelementen, skills, etc etc. En voor zover is de enige die ik tot nu toe gezien heb waarbij deze updates in de maandelijkse tarief zitten (ipv elke keer een uitbreidingsset te moeten KOPEN) is Asheron's Call.. Vandaar dat ik dat al bijna 3 jaar speel.
Op woensdag 03 juli 2002 10:03 schreef SlaX het volgende:
Ik vind MMORPG's errug coole spellen, ze hebben meestal weinig/geen verhaal, maar je hebt er veel meer skills en je blijft quests krijgen, dus de verveling slaat nie snel toe :P
Het verhaal in een MMORPG maak je grotendeels zelf. Een strak verhaal is iets dat nooit werkt in een Massive Multiplayer omgeving natuurlijk. Das iets uit de Singleplayer games.

• BlackMage
  • Laatst online: 26-09 16:25
Denk maar zo:
Hoe meer mmorpg's hoe meer concurrentie, hoe goedkoper het is :P

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:23
Tsjah... persoonlijk vind ik MMORPG's ook wel relaxt. Ik heb er maar 2 gespeeld: Ultima Online en Anarchy Online (als beta tester). Inderdaad schort het vaak aan een verhaal, maar aan de andere kant is de interactie met andere (levende) spelers natuurlijk heel gaaf. :)

En waarom er steeds meer MMORPG's komen? Misschien wel omdat de uitgevers en makers van zulke spellen daar WEL geld aan verdienen in tegenstelling tot offline spellen die gemakkelijk gekopieerd kunnen worden :?

Join het GoT Pulse-Team!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 17:02

Soullie

Planeshift

Het probleem met MMORPG's is dat een _echt_ goed verhaal (Ik zie iedereen al denken "komt ie weer met z'n Torment". En jawel :+)
Mja torment is goed maar dat kwam door een geweldig SP verhaal... ik kan me niet voorstellen dat dat spel een MP zou kunnen hebben omdat iedere NPC (ook party members) wat te vertellen hadden.. dat zou wegvallen als een human die NPC vervangt...

WOW heeft natuulijk de langste intro van alle mmorpg's namelijk (warcraft3) dat zie ik als een mega intro naar WOW toe... ik denk dat een eventuele expansion dat nog duidelijker zal maken...

Voor de rest word die markt gewoon ge-mega-flood met mmorpg's... met als gevolg (zie de telecom markt) dat de slechtere... of de gene met slechte PR... gewoon uitvallen...

Ik zelf geef WOW een bijzonder grote slaag kans omdat Blizzard bewezen heeft met diablo een online community neer te kunnen zetten (ok op het moment wel slecht onderhouden..) maar je mag verwachten dat met een bedrag per maand dit ook gefixed is...

Voor mij is het grootste probleem dat ik geen 10$ per maand er voor over heb... 5$ bv wel weer... een soort light abbo zou wel geinig zijn :)
Welke heb je nog meer gespeeld dan, behalve het gratis (en imho niet zo super) Ragnarok? Of generaliseer je nu aan de hand van een enkele spelervaring?
Legend of Mir was een leuke beta... Ragnarok vond ik na 2 dagen al niet meer veel aan.. mja tis wel gratis tot het einde van de beta... nwn is leuker :)
En waarom er steeds meer MMORPG's komen? Misschien wel omdat de uitgevers en makers van zulke spellen daar WEL geld aan verdienen in tegenstelling tot offline spellen die gemakkelijk gekopieerd kunnen worden
Als dat waar is (en je hebt imo wel gedeeltelijk gelijk) dan sterft SP uit op de pc... :'(

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 03 juli 2002 21:59 schreef Soullie het volgende:

[..]

Voor mij is het grootste probleem dat ik geen 10$ per maand er voor over heb... 5$ bv wel weer... een soort light abbo zou wel geinig zijn :)
[..]
Het ligt er ook helemaal aan wat je ervoor krijgt. Bij de meeste MMORPG's krijg je voor je $10 per maand ook niks anders dan je speeltijd, met af en toe eens een bugfix :) Uitbreidingen moet je dan gewoon kopen. Als belangrijkste voorbeeld noem ik hier dan Everquest. Daar wordt je gewoon uitgeperst en je krijgt er niks voor terug.

Met andere MMORPG's zoals Asheron's Call is voor je $10 per maand bijvoorbeeld constant een development team bezig die iedere maand een patch uitbrengt met een vervolg op de verhaallijn met bijbehorende nieuwe quests, dungeons, monsters, stukken land, wapens, armor, noem maar op. Dan is die $10 ineens een stuk meer gerechtvaardigd.

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 17:02

Soullie

Planeshift

True... maar dat maakt het niet minder duur... :) tis toch 22 gulden of 10 euro :)... vink best veel per maand :)

Verwijderd

agree :)
multiplayer wordt minder vlug saai

Verwijderd

Zelf ben ik ook een voorstander van MMORPG, ik heb een jaar Legend of Mir gespeeld (in beta en paid periode), maar daar krijg je niet waar voor je geld, lack aan patches etc.
Ragnarok Online werd al snel saai, zag er de lol niet van in.
Maar wat ik nu zo leuk vind aan MMORPG ik heb ook het gevoel dat ik het ergens voor doe, op single player doe je het voor de fun en uitspelen (duh) maar op MMORPG gaat het vaak om bv lvl uppen, zodat je respect krijgt van andere mensen die bang voor je zijn :), ook kun je in een guild (clan) waarmee je bv gaat hunten, met al die mensen online vorm je eigenlijk het spel, je moet al die andere mensen vergelijken met NPC's uit single players, maar dan 10 x leuker.

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
ach, voor mij ligt het er maar net aan. Als ik nu zo een beetje kijk naar die massieve online spelletjes zit er nog niet echt wat tussen wat mij boeit. Maar ik hoop dat er met world of warcraft wat verandering in komt aangezien die me wel leuk lijkt. Maar het verhaal blijft voor mij toch wel op een zeer hoge plek, zoals baldurs gate2 + exp is echt superphat als je die met een bekende van je online speelt.

TMAXTINT

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Precies, baldurs gate spelen met een paar vrienden is gewoon vet, natuurlijk moet je hem wel eerst ff single player uitspelen zodat je het verhaal al kent enz.

Het moeten betalen van een maandelijks bedrag om online te spelen zou ik voorlopig gewoon niet doen. Ten eerste betaal je al zat om verbinding tot het internet te hebben en ten tweede koop je ook nog eens het spel voor zo'n 50 euro. Als je dan ook nog eens multiplayer kosten moet gaan betalen ben je zo'n 250 euro per jaar kwijt voor 1 spel. Dat is misschien nog wel te doen al zou je het bij dat ene spel houden, maar ik ben tot nu toe nog niet echt een spel tegen gekomen dat mij een heel jaar lang achter mekaar heeft bezig kunnen houden.

Misschien komt daar nog wel verandering in met NeverWinterNights :P en dat is tenminste gratis voor multiplay.....

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 04 juli 2002 13:10 schreef Tha_Freak het volgende:
Precies, baldurs gate spelen met een paar vrienden is gewoon vet, natuurlijk moet je hem wel eerst ff single player uitspelen zodat je het verhaal al kent enz.

Het moeten betalen van een maandelijks bedrag om online te spelen zou ik voorlopig gewoon niet doen. Ten eerste betaal je al zat om verbinding tot het internet te hebben en ten tweede koop je ook nog eens het spel voor zo'n 50 euro. Als je dan ook nog eens multiplayer kosten moet gaan betalen ben je zo'n 250 euro per jaar kwijt voor 1 spel. Dat is misschien nog wel te doen al zou je het bij dat ene spel houden, maar ik ben tot nu toe nog niet echt een spel tegen gekomen dat mij een heel jaar lang achter mekaar heeft bezig kunnen houden.

Misschien komt daar nog wel verandering in met NeverWinterNights :P en dat is tenminste gratis voor multiplay.....
Zoals ik al zei.. een goed MMORPG speel je juist 1 jaar + anders heeft het ook geen zin en is er niks op te bouwen. Een MMORPG is een virtuele wereld die je moet onderhouden, niet alleen een spelletje dat je uit moet spelen.

Ik heb bijvoorbeeld een heel geinig huisje in de bergen. Een vriend van me heeft een huisje daar in de buurt. Maar je moet wel iedere maand je huur betalen en dus moet je werken, jagen voor het geld :) Loot traden/verkopen etc.

En dan is dit nog een redelijk oud spel.. Nieuwere spellen zoals het vervolg op dat wat ik nu speel is veel uitgebreider, met vergaande crafting en bouw mogelijkheden. Je moet zelfs de dorpen en steden daar zelf opzetten.

Het is niet eens VERGELIJKBAAR met iets plats als Baldur's Gate. Singleplayer spellen, hoe goed het verhaal ook, boeien me gewoon totaal niet meer. Want ik kan niet doen wat ik wil, niet gezellig ff ouwehoeren met iemand die ik tegenkom ofzo en samen verder hunten. Ja met een AI-party member ofzo.. maar die zegt niet zoveel terug :P

Verwijderd

MMORPG sucks. Mensen zijn irritant, te weinig verhaal, te moeilijk, teveel frustratie enz.
Pagina: 1