Koe op linuxdoos...

Pagina: 1
Acties:

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Kweetnie of deze topic al eens is geweest, heb wel gezocht maar niets gevonden dus hier komt ie. Ik heb de koe voor linux gedownload en uitgepakt. Heb de ini van onder Windows overgenomen en kan hem ook wel starten, maar ik vraag me alleen af hoe je hem het beste kunt starten? Dus als welke gebruiker en wanneer, dus bijv bij het starten van de pc of met de hand? Wie kan me helpen, heb deze pc 24/7 aan staan en alle hulp is meegenomen lijkt me...

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27

DJ

je kunt hem gewoon starten met "./dnetc -quiet". Dan start hij op de achtergrond als "service" en kun je met TOP kijken of hij loopt. je kunt dan zelfs de Terminal sessie stoppen (uitloggen) en dnetc blijft doorlopen. Alleen als je de machine herstart dan moet je hem weer ff starten.

Hoe je de koe in startup gooit van een linux bak, da weet ik nie :)

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Onderaan in /etc/rc.d/rc.local kun je hem neerzetten. De dingen hierin worden pas uitgevoerd als alle andere services gestart zijn. Ik gebruik RedHat, ik weet niet 100% zeker of het bestand in andere distributies ook op deze plaats staat.

sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

je kan heel makkelijk in /sbin/init.d/boot.local de regels:

cd /path/to/dnetc/
nohup ./dnetc -quiet

toevoegen.
misschien moet je achter de dnetc -quiet regel een "&" toevoegen.
Belangrijk is dat je eerst een change directory naar de dnetc directory doet, want de client zoekt in de huidige werkdirectory naar buffer bestanden.
Succes!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>misschien moet je achter de dnetc -quiet regel een "&" toevoegen.[/quote]Nope. -quiet zorgt er al voor dat de client als achtergrondproces gestart wordt, & is dan niet meer nodig. nohup is trouwens ook niet nodig als je dnetc vanuit zo'n hestand start... (nohup is alleen nuttig als je als ingelogde gebruiker dnetc start en wilt laten draaien nadat bent uitgelogd)

Verwijderd

ok samenvatting
voeg dit toe aan je /sbin/init.d/boot.local
of /sbin/init.d/rc.local:

cd /path/to/dnetc/
./dnetc -quiet

zo moet het toch werken, Onno?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja. Al hangt het bestand waar je dat in moet zetten van je distributie af.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik heb hier Red hat 7.0, dus als ik het goed begrijp moet ik in /etc/rc.d/rc.local zetten

cd /path/to/dnetc
./dnetc -quiet

Zal het vanmiddag na het werk direct even proberen.

Thanx all...
Pagina: 1