Toon posts:

Sloom opstarten XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft een nieuwe pc in elkaar geschroefd met de volgende boel:

Xp-1800
MSI k7t 266 pro2-ru
Yamaha 4 speed scsi brander (dus ook een scsi kaart)
DVD-rom met een of andere dvd kaart
Maxtor 60 gb harddisk (meen de dx 740 of zo)
isdn kaart
en het reguliere spul

Nu het probleem: Bij het opstarten is de computer erg snel, alleen als hij windows xp aan het laden is (dus het zwarte schem met dat balkje wat heen en weer gaat) slaat hij als het ware vast en gaat hij pas over 3 minuten verder. Ik heb al een andere bios geflashed bij hem, maar dat hielp niet.

Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 00:08 schreef Lucas8 het volgende:
Een vriend van me heeft een nieuwe pc in elkaar geschroefd met de volgende boel:

Xp-1800
MSI k7t 266 pro2-ru
Yamaha 4 speed scsi brander (dus ook een scsi kaart)
DVD-rom met een of andere dvd kaart
Maxtor 60 gb harddisk (meen de dx 740 of zo)
isdn kaart
en het reguliere spul

Nu het probleem: Bij het opstarten is de computer erg snel, alleen als hij windows xp aan het laden is (dus het zwarte schem met dat balkje wat heen en weer gaat) slaat hij als het ware vast en gaat hij pas over 3 minuten verder. Ik heb al een andere bios geflashed bij hem, maar dat hielp niet.

Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt.
haal de scsi kaart er eens uit. kijk dan eens hoe ie opstart.

Verwijderd

Als eerste ff checken of je alle benodigde drivers installed heb (meest recente)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik em ook al gezegd, aangezien die biosupdates als het goed is ook voor bepaalde scsi kaarten waren.

Verwijderd

Kan ook zijn datie naar netwerk zoekt, schakel alleen die protokollen in die je echt nodig hebt en flikker de rest eruit.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 00:18 schreef brkhof het volgende:
Kan ook zijn datie naar netwerk zoekt, schakel alleen die protokollen in die je echt nodig hebt en flikker de rest eruit.
Stel voor je lan vaste IP's in, anders zit je windows heel je LAN uit te scannen, dat kan minuten duren. no dhcp plz.

Verwijderd

heb ook yamaha 4 keer brander en scsi kaart maar maakt niks uit kaart er in of uit

Verwijderd

Haal alle kaarten er eens uit en probeer het dan nog eens kun je gelijk zien of het daar wel of niet aan ligt dus alleen een opstelling met je videokaart.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Probeer ook eens bootvis van microsoft zelf.

http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/default.asp

Alhoewel, als ie blijft hangen zal het vaak een hardware probleem zijn. Lijkt inderdaad of er iets gezocht wordt wat ie uiteindelijk niet vind en dan toch maar gaat booten.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

de RU staat toch voor RAID... ???

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
correct... RU is RAID

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

draaid ie ook RAID of niet... misschien beinvloed dat de snelheid...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Ik heb ook zoiets maar heb er niet zo bijzonder veel aandacht aan geschonken. Zodra je van de bios in het WinXP opstartscherm komt, staat dat scherm +/- 3 sec. licht gefaded stil, en gaat dan door :)

Verwijderd

Of stel in de bios in dat ie eerst de ide-hd pakt en daarna de scsi-spullen of vica versa.
Werkte bij mij ook!

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 09:36 schreef se7enn het volgende:
Of stel in de bios in dat ie eerst de ide-hd pakt en daarna de scsi-spullen of vica versa.
Werkte bij mij ook!
Werkt bij mij niet, ik start op via RAID, en heb dit ook hard ingesteld in de bios.
Pagina: 1