dit wil ik ff kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 15:20
Ik kom hier nu al ruim 2jr. In deze tijd heb ik veel geleerd hier van andere users. Hetzij door een vraag te posten als ik een probleem heb, hetzij door het lezen van problemen van anderen. Op mijn manier heb ik ook geprobeerd anderen dingen te leren die zij niet weten, of niet snappen ed. Wanneer het een keer is voorgedaan leert het allemaal al makkelijker als uit een boek oid.

Maar de laatste tijd mag je hier geen dingen meer leren ofzo. Dit is mij met name opgevallen sinds dat ik begonnen ben met HTML/javascript/PHP. Ik moest snel een site in elkaar draaien (voor 25jarige bruiloft van mn ouders), en heb daarbij de hulp gekregen van een vriend van mij. Hij weet een hoop over HTML, en het een en ander over javascript en PHP. Hij weet echter niet alles, dus vraag ik hier weleens wat. Zoals hier:
[topic=540829/1/999]

Ja, ik weet, de vraag is al vaak gesteld. Ik heb hem vaak teruggevonden in de search. Maar ik ken echt niet veel van PHP, en ik kwam er met de gegeven antwoorden nog niet uit. Dus een post. En gesloten.
Nu begrijp ik die policy wel, en het gaat me er ook absoluut niet om dat er nu net een berichtje van mij gesloten is. Het gaat mij erom dat het hele idee van GoT zo vergeten wordt. Mensen die ergens veel vanaf weten, helpen anderen die er minder vanaf weten. En natuurlijk gaat het dan niet om totale n00bvragen (hoewel daar ook uitzonderingen in moeten zijn).
Persoonlijk zie ik er het probleem niet van als een vraag meerdere keren gesteld wordt. Als de vraag maar duidelijk geformuleerd wordt. En als je vindt dat dergelijke vragen al teveel gesteld zijn, verspil je kostbare tijd niet, en antwoordt gewoon niet!
Ik ben van mening dat de snelste manier waarop je nieuwe dingen leert is dat je het een keer is voorgedaan. Om mezelf als voorbeeld te nemen. Tot voor 2 weken geleden kende ik nog nauwelijk HTML, en begon ik rustig met Dreamweaver. Nu werk ik nog uitsluitend in een htmleditor. Door de hulp die ik gekregen had. Moest ik alles uit een boekje halen, dan had ik die site nooit op tijd afgekregen.
Waar het mij dus om gaat: Geef iemand de kans om antwoord op zn vraag te krijgen, en geef mensen de kans dit antwoord te geven.

(en nu hoop ik niet dat mijn punt nog eens onderstreept wordt door een admin die het meteen sluit, tenzij een soortgelijk topic pas al is geweest :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
(en nu hoop ik niet dat mijn punt nog eens onderstreept wordt door een admin die het meteen sluit, tenzij een soortgelijk topic pas al is geweest )
Wat is je punt nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Op dinsdag 02 juli 2002 23:57 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:Waar het mij dus om gaat: Geef iemand de kans om antwoord op zn vraag te krijgen, en geef mensen de kans dit antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 00:22

dominic

will code for food

Op dinsdag 02 juli 2002 23:59 schreef Lampje het volgende:

[..]

Beetje belachelijke opmerking Lampje, het is wel degelijk op te maken uit z'n verhaal.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 00:00 schreef dominicbout het volgende:

[..]

Beetje belachelijke opmerking Lampje, het is wel degelijk op te maken uit z'n verhaal.
Helemaal niet, hij heeft een erg lang verhaal geschreven waarin hij het een en ander meedeelt. Mijn opmerking was niet negatief bedoeld, maar gewoon een verzoekje om zijn kernpunt nog even kort op te schrijven.

Zoals hij hierboven gedaan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Geef iemand de kans om antwoord op zn vraag te krijgen, en geef mensen de kans dit antwoord te geven.
Nee, dat doen we niet. Waarom? Omdat we GoT een beetje op niveau pogen te houden. Dat betekent selectie en filtering.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Op woensdag 03 juli 2002 00:02 schreef Lampje het volgende:

[..]

Helemaal niet, hij heeft een erg lang verhaal geschreven waarin hij het een en ander meedeelt. Mijn opmerking was niet negatief bedoeld, maar gewoon een verzoekje om zijn kernpunt nog even kort op te schrijven.

ehm
ik quote mezelf, dat kernpunt stond er dus al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 00:22

dominic

will code for food

[..]

Dat staat dus in z'n verhaal, hij quote zichzelf nl. Beter LEZEN. :)

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar wat gaat er nu gebeuren met het topic??

krijgt Dr_Frickin_Evil alsnog zijn vraag wat uitgebreider beantwoord door een van de users??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:59 schreef Lampje het volgende:

[..]

voortaan wel het hele verhaal lezen, ik vind dat het er ook duidelijk uit op te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Op woensdag 03 juli 2002 00:02 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Waarom? Omdat we GoT een beetje op niveau pogen te houden. Dat betekent selectie en filtering.
we ook weer niet allemaal een hoog niveau hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil

[..]

misschien is GoN00bs een idee dan? Zo klinkt het een beetje arrogant moet ik zeggen, begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt zo net alsof GoT alleen nog voor de pc-elite zou mogen zijn. Wie moet er dan nog een vraag posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Op woensdag 03 juli 2002 00:04 schreef jorentref het volgende:
maar wat gaat er nu gebeuren met het topic??

krijgt Dr_Frickin_Evil alsnog zijn vraag wat uitgebreider beantwoord door een van de users??
Nee, daar gaat het niet om. Ik ben alleen benieuwd hoe jullie, en dus ook de users, erover denken.
Ik heb inmiddels de oplossing ook al, de maker van dat gastenboekje had de ware spirit :+ niet verloren, en heeft me ermee geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Mja, oke, maar in dit geval zegt hij duidelijk dat hij uit het antwoord wat gegeven wordt door de search, niet veel op kan maken. En graag een wat uitgebrijderde (:S) antwoord wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 03 juli 2002 00:00 schreef dominicbout het volgende:

[..]

Sluit ik mij geheel bij aan :{

Nu weer ontopic, zelf heb ik daar nog niet veel last van gehad, zelden is er een topic gesloten van mij (behalve degenen in SM :+ )

Het probleem zit hem hier in die 'uitzondering'. Ze hanteren hier het idee, als die ene daar in dat subforum op slot gaat, omdat het antwoord in de search te vinden is, waarom zou deze dan nog open moeten?

Twijfelgevalletjes bespreken ze echt wel in het crewforum.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 00:05 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
misschien is GoN00bs een idee dan? Zo klinkt het een beetje arrogant moet ik zeggen, begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt zo net alsof GoT alleen nog voor de pc-elite zou mogen zijn. Wie moet er dan nog een vraag posten?
Je begrijpt best wat ik bedoel. Een vraag stellen is prima, maar niet als het antwoord in 10-voud (of meer) reeds op te zoeken is op het forum zelf.

Newbies zijn welkom, maar alleen als ze WILLEN leren en daar ook moeite voor doen. We hebben niks aan een helpdesk waar we iedereen maar raak laten vragen.

En trouwens, deze discussie is al te vaak gevoerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[..]

hm... ik had een beetje de indruk dat je te lui was om het hele verhaal te lezen en alleen de laatste regel had doorgenomen :{ (nofi) ik had het ook niet als positief opgevat. Bovendien is z'n voor-laatste regel dus netjes waar het om draait; de laatste regel staat niet voor niets tussen haken (een entertje boven z'n standpunt was trouwens niet verkeerd geweest voor de duidelijkheid)

Maar ontopic:
Als er mogelijk al zoveel topics geweest zijn, waarom dan niet even grondig spitten dmv de search :? dat ding is er niet voor niets.

Ik wordt zelf een beetje simpel van veel eenvoudige zaken die vaak gevraagd worden en die gemakkelijk met de search te vinden zijn.

In jouw geval zal ik denk ik niet zo snel een post plaatsen in SM om de doodeenvoudige reden dat ik absoluut geen ster ben in HTML, laat staan in java, php etc.

Maar nogmaals:

Veel topics zijn vrij overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Op woensdag 03 juli 2002 00:02 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

ehm
ik quote mezelf, dat kernpunt stond er dus al :+
Klopt, maar het stond wat "verstopt". Dan krijg je dus dat mensen (zoals ik) een beetje de draad kwijtraken en niet goed doorhebben wat je precies duidelijk wilt maken.

Maar om even op je opmerking in te gaan:

Ik denk dat je het overbekende en -naar mijn mening- terechte antwoord krijgt:

We leggen de lat wat hoger. Er komen heel veel bezoekers en er is een grote en actieve vaste groep gebruikers. Dat zijn de gebruikers waar we voor gaan. Maar die willen ook een leuk forum en altijd maar simpele en dezelfde vragen is niet leuk en dat maakt dat het hele forum minder aantrekklijk is.
Daarom worden vragen die je makkelijk zelf kan oplossen, of die vaak voorbijkomen niet gewaardeerd.

En sommigefora zijn nu eenmaal bedoeld voor gevorderde mensen. Dat is lullig voor de mensen die net beginnen en graag hulp van die groep willen hebben, maar bekijk het eens van de andere kant: Die groep mensen met een boel ervaring wil ook graag van elkaar leren en telkens gestoord worden door die beginners is ook knap vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar het stond wat "verstopt"
Als ik dat lees, maak ik eruit op dat jij niet verhalen leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 00:09 schreef Lampje het volgende:
We leggen de lat wat hoger. Er komen heel veel bezoekers en er is een grote en actieve vaste groep gebruikers. Dat zijn de gebruikers waar we voor gaan. Maar die willen ook een leuk forum en altijd maar simpele en dezelfde vragen is niet leuk en dat maakt dat het hele forum minder aantrekklijk is.
Daarom worden vragen die je makkelijk zelf kan oplossen, of die vaak voorbijkomen niet gewaardeerd.

En sommigefora zijn nu eenmaal bedoeld voor gevorderde mensen. Dat is lullig voor de mensen die net beginnen en graag hulp van die groep willen hebben, maar bekijk het eens van de andere kant: Die groep mensen met een boel ervaring wil ook graag van elkaar leren en telkens gestoord worden door die beginners is ook knap vervelend :)
Hiermee wil ik deze discussie afsluiten. Het spijt me, maar het is vragen naar de bekende weg.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.