Toon posts:

Win2000 dual monitor compatible videoplankjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Het schijnt dat niet alle videokaarten geschikt zijn om dual monitor te draaien onder Win2000, weet iemand welke kaarten wel win2000 dual monitor compatible zijn?

Kan ik dan de resolutie op die 2 monitoren onafhankelijk van elkaar instellen? (net als bij win98)

Thanx,
Bart

Verwijderd

In principe zijn alle moderne videokaarten in staat om dual monitor support te leveren.

Er zijn zelfs kaarten die hiervoor 2 monitor-uitgangen hebben zoals Matrox G400 of sommige GeForce kaarten...

Daarnaast is het mogelijk om met 2 verschillende videokaarten 2 beeldschermen aan te sturen. Dit kan in principe met alle kaarten zolang er één AGP en één PCI is. (I'k weet niet of het ook met 2xPCI kan)

Zodra je 2 videokaarten geïnstalleerd hebt herkend Windows(98,2K,ME) ze automatisch...

De volgorde kun je in je BIOS aanpassen door in Integrated Peripherals (of zo) te kiezen om eerst de AGP of eerst de PCI sloten af te zoeken naar een videokaart...

Je kunt trouwens wél de resolutie apart instellen per monitor...

:-)

Verwijderd

In mijn oude compu zitten twee PCI-videokaarten(Virge, AGP niet in gebruik) die een 14" en een 17" aansturen. Dus twee PCI-videokaarten is wel degelijk mogelijk.

Verwijderd

Sterker nog: vier PCI kaarten zou ook moeten kunnen.

(Matrox heeft trouwens een kaart met 4 uitgangen, maar dat zijn volgens mij gewoon 4 MGA-G100 chips op één plank. Niet meer zo aantrekkelijk performance-wise)

Verwijderd

Zo gemakkelijk gaat dat niet. Vooral niet als je verschillende kaarten gebruikt.

Verwijderd

Win2k kan zelfs 10 monitoren aansturen, ik heb er hier 1 draaien met 3 monitoren (matrox mill AGP + 2 x diamond S540 PCI). Dit ging niet zomaar, want win2k heeft een "known bug" met S3 kaartjes.

• CompuFAT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 17:54

CompuFAT

Oops, I farted ...

Je zou je hele pc vol kunnen gooien met louter vga-kaarten. Alleen moet je rekening houden met het feit dat bepaalde chips niet samenwerken. Bijvoorbeeld Savage 2000 en Savage 4 gaat totaal niet samen.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

ik heb een Voodoo3 2000 PCI en een TNT2 AGP samen met elkaar en het werkt prima en je kan ook alles oppart voor elke monitor instellen.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Super oude kaartjes werken dus niet zeker?

Das wel jammer wnat dan moet ik hier vet gaan vogelen met kaartjes ;(

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Pagina: 1