Op dinsdag 02 juli 2002 23:14 schreef Radio-Controlled het volgende:
Mac was er al voordat microsoft marktleider was. maar microsoft werd langzaamaan monopoly op gebied van computers, en nu nog steeds. maar waaarom gaat Mac verder met produceren, als er toch bijna geen software voor in de normale winkel te koop is.
zie ik mooie modellen beeldschermen staan bij de lokale pc-winkel, blijkt het iMac te zijn, ik weer teleurgesteld naar huis

Jemig wat een achterlijke opmerkingen!
Zo erg heb ik het in tijden gezien. Zonder enige argumentatie. Gewoon dom getroll imho.
Je weet niet half wat er allemaal voor de Mac is. Er is geen enkel normaal programma waarvan geen Mac Equivalent is.
WinAmp -> ITunes
WinZip/WinRAR -> StuffIt Expander/Deluxe
mIRC -> IRCle (of Mac BitchX)
Visual Basic -> Real Basic
Visual C++ -> Code warrior
Paint shop Pro -> Vele leuke tekenprogramma's zoals Painter
Word Perfect en andere concurrenten van Office -> Apple Works
Windows Media player -> QuickTime (zonder gedwongen DRM updates overigens)
(om maar wat voorbeelden te noemen)
Van deze programma's zijn zowel Windows als Mac versies:
- Adobe meuk: Photoshop, Illustrator, Premiere, etc..
- Microsoft Office
- Microsoft Internet Explorer
- MSN
(ironisch genoeg zijn de Mac versies van de 3 genoemde Microsoft applicaties stukken mooier als de PC versies)
- Het spul van Macromedia, bijvoorbeeld Flash en Fireworks
- Een aantal bekende games zoals The Sims, Quake en Unreal Tournament
- Van het oude WP voor PC is ook een Mac versie die zelfs vrij gegeven is, leuke voor oude Macs
- Netscape en Mozilla
Tegenwoordig is Mac OS X het state-of-the-art Macintosh OS. OS X heeft vele fabrikanten gestimuleerd om Mac software te maken, zoals Borland. Maar ook NulSoft (WinAmp) en ACD Systems (ACD See) zijn druk bezig met Mac versies. Omdat Mac OS X Unix-based is, draaien er vele Unix-programma's op zoals BitchX, wget, maar ook bekende grafische Unix (X Windows) programma's zoals Gimp.
En natuurlijk vele mooie Mac-only apps zoals BBE Edit.
Tot slot: Connectix Virtual PC is een uitstekende PC-emulator zodat je dat ene Windows proggie dat je met alle geweld wilt draaien, kunt draaien.
Hoezo geen software voor de Mac

Ik heb hier een I-Mac staan (nog een vrij oude zelfs, een G3 333 met 160 MB RAM) met ladingen software. Echt alles wat je maar nodig hebt.
En ja, geloof het of niet, rondom de Mac is er een enorme warez-scene. (details ga ik hier niet verkondigen)
Leuk voorbeeld: Voor de PC had je vroeger Oscar van Phrozen Crew, het beruchte serial proggie. Tegenwoordig wordt het niet meer geupdate. Voor de Mac heb je sinds jaar en dag Surfers serials, waarvan _elke_ maand een nieuwe release komt. Dus wat warez betreft en het aan software komen, heb je het met een Mac net zo gemakkelijk. Dat is iets wat veel PC-gebruikers juist niet verwachten, omdat je overal PC's ziet.
Een Mac is net zo volwaardig als een PC. Maar ja sommige PC gebruikers hebben zulke enorme oogkleppen op dat ze het niet zien

Zodra het geen startmenu heeft en er geen Intel óf AMD in kan zuigt het blijkbaar