Toon posts:

Hoe de hdd stiller krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat ding maakt nu een herrie eerst hoorde ik hem nooit maar sinds in een chieftec kast heb hoor ik hem rattelen ect.

Hoe kan ik hem nu stiller krijgen zonder dat het warmer wordt?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-08 14:43

Flexx

This side up

Ophangen aan elastiekjes.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

of neergooien en terug hangen in je pc als hij stiller is is dan is het goed...
dat hij dan niet boot is een bijzaak
wen je aan

man domme vraag :?

als je maxtor heb kan je hem lanzamer laten draaien ofzo
maarja dat is alleen het draaien
niet het kloppen

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

koeler en stiller ? pc uit

neej kweet het niet... je kan dus issoleren.. maar das wel warmtebevorderend

4015Wp west (Dordrecht)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
als je een slechte kast hebt dan resoneert je hdd tegen je kast ==> ruberen ringetjes tussen kast en hdd

als je een slechte hdd hebt maakt ie standaard herrie, kan je hem in bouwen in een cdromspeler omhulsel en vul je het met schuimrubber, maar moet je wel goed koelen.

• AMDFreak
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

(jarig!)
Mijn kast maakt zo'n herrie omdat ie hol is :(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op dinsdag 02 juli 2002 23:17 schreef AMDFreak het volgende:
Mijn kast maakt zo'n herrie omdat ie hol is :(
spuit je kast dan vol met purschuim ?

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 16:08
Op dinsdag 02 juli 2002 23:19 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

spuit je kast dan vol met purschuim ?
haha LOL >:)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op dinsdag 02 juli 2002 23:15 schreef fleppuhstein het volgende:
als je een slechte kast hebt dan resoneert je hdd tegen je kast ==> ruberen ringetjes tussen kast en hdd

als je een slechte hdd hebt maakt ie standaard herrie, kan je hem in bouwen in een cdromspeler omhulsel en vul je het met schuimrubber, maar moet je wel goed koelen.
nou ik heb een kast van 40 euro.. met voeding.. die is super stil..! mijn schijven hoor ik niet :) er zitten er 3 in :) 2x imb 7200 rpm en 1x maxtor 5400 rpm

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:12
Prop ze in een silentdrive!! Ik heb hier ook 2 van die drives. Zitten 2 oude en nog erg luidruchtige 7200 rpm schijven in (waaronder 1 IBM "helicopter" janus ;) ) en et is een stuk stiller, ik kan nu weer een beetje :z de koeling is goed geregeld. er zitter nl 2 alu platen in die je met je kast verbind. deze voeren de hitte af.

KnowYourBeans

Verwijderd

Inderdaad elastiekjes!!! Vorig weekend ook gedaan bij ouders comp. 2x breed elastiek in 5.25 sleuf gehangen en daartussen mobo. Een paar sateprikkers :9 houden het boeltje bij mekaar en al met al scheelt het aardig wat in geluid (geen kontakt met het metaal he).

Dit is dus de budgetoplossing, ik weet niet of de elastiekjes het ook houden als je hd erg heet wordt. Anyway als je geld wilt besteden kun je natuurlijk ook zo'n isolerend kastje met rubber en isolatiemateriaal voor je hd kopen.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-08 14:43

Flexx

This side up

De elastiekjes om de zoveel tijd ff checken op scheurtjes en voorzichtig als je naar LAN party's gaat.

Verwijderd

Ik heb wat offtopic gedoe getrashed. Gelieve gewoon serieus te reageren of anders niet.

• Martien
  • Laatst online: 10:23
Check mijn oplossing :)
[topic=539459/1/25]

@iMartien

Verwijderd

er zijn zoveel variabelen in je kast die ervoor kan zorgen dat het kabaal gaat maken in je kast, schroefje die los zit, zijplaat die eigenlijk niet precies past, hdd die niet vast genoeg zit, aantal hdd's die bij elkaar zitten, en ga zo maar door

Verwijderd

3 Oplossingen:
-Isoleer je kast beter
-Gebruikt de SilentDrive (speciale behuizing om je HD)
-Een aantal HD's kan softwarematig aukoestisch stiller ingesteld worden. Meer info zie tools van je HD fabrikant

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je hd stiller te krijgen

Genoeg opties, goeie kast nemen, goed isoleren, of gewoon zorgen dat je pc op een plek staat waar je hem niet hoort...

Hd laten uitschakelen na 5 minuten inactief.

Acoustic manegement aanzetten (wordt de HD wel trager van)

NIEt aan elastiekjes ophangen... de HD moet zijn trillingen wel KWIJT, anders krijg je resonatie en geloof me, dat is niet goed voor de onderdelen in de hd

maar isoleren of acoustic manegmant aanzetten is het beste...

Verwijderd

Even iets over dat acoustic management: het enige dat je er mee stiller maakt zijn de lees/schrijf operaties. Je schijf wordt er idd ook wat trager van, maar wel stiller dus.

Wat er echter niet door veranderd .. is de idle spin. Als je schijf een hoge toon maakt omdat ie op 7200 rpm spint, of hij bromt .. dan blijft dat dus gewoon.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:08 schreef narfpower het volgende:
Dat ding maakt nu een herrie eerst hoorde ik hem nooit maar sinds in een chieftec kast heb hoor ik hem rattelen ect.

Hoe kan ik hem nu stiller krijgen zonder dat het warmer wordt?
Al je onderdelen vastplakken met duktape should do the trick :P

=BN!=

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

Smarron

The bend

Ik zou dolgraag even een foto willen posten van hoe ik mijn 2 HDD's heb zitten in mijn kast. Ik hoor niks meer van de schijven, slechts de koeler van mijn videokaart.

Morgen heb ik een digicam, dan zal ik wat proberen te laten zien. Ik heb ze in zo'n rek geschroefd, met normale schroeven. Dit ding heb ik van alle kanten vastgezet met dat eierdopspul (zowieso isolerend). Dus dat rek zit eigenlijk los, maar zo vast doordat het klem zit tussen dat eierspul. Tevens heb ik de HDD's onder in de overgebleven ruimte onder mijn CD-Rom's gezet, dus niet in de ruimte waar het mobo zit of helemaal bovenin de kast. Ik heb een Aopen Bigtower, specs zie sig.

Ik heb een IBM 60Gb 7200rpm en een Maxtor 60Gb 7200rpm met liquid bearing. De IBM hoorde ik normaal geproken wel ronddraaien, de Maxtor was zowieso wel stil. Nu hoor ik echt totaal geen schijf meer!

En om alles koel te houden heb ik precies ervoor met tape een Papst-fan geplakt. De HDD's worden niet warmer dan een beetje lauw. Ik hoor de fan ook niet.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 16:48

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 02 juli 2002 23:10 schreef Flexx het volgende:
Ophangen aan elastiekjes.
niet aan te raden.. performance gaat een stuk omlaag, en je moet eens met de kast open je pc aanzetten... als je dan ziet hoe die schijf aan het zwabberen is tijdens het opstarten *brrr*

de beste oplossing: waterkoeling icm. je hd geluiddicht inpakken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Performanceverschil door elastiekjes? Heb je dat getest? Ik heb het niet getest maar vooralsnog heb ik daar nog niks van gemerkt. Dat schudden zal wel per hd verschillen, gebeurt bij mij niet, heb de elastiekjes ook vrij strak gespannen :9
Op dinsdag 09 juli 2002 18:40 schreef Ener-G het volgende:

[..]

niet aan te raden.. performance gaat een stuk omlaag, en je moet eens met de kast open je pc aanzetten... als je dan ziet hoe die schijf aan het zwabberen is tijdens het opstarten *brrr*

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Installeer zoveel fans om je HD heen dat je hem niet meer hoort >:)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

laat hem op 7V draaien :9~

Electronics development

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 11:08

star-saber

Ryzen

Op dinsdag 09 juli 2002 18:40 schreef Ener-G het volgende:

[..]

waterkoeling vindt ik nou niet de beste oplossing
dat scheelt voornamelijk herrie van de cpu
wat ook optelossen is met een zalman cooler

isolatie daarintegen wel
Pagina: 1