Toon posts:

[debian, kde 3.01] "libjvm.so not found under..."

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding krijg ik bij het compilen van package "kdebindings":
code:
1
checking for Java directory... configure: error: libjvm.so not found under . Use --without-java.

Da's fijn "--without-java", maar dan zit er geen Java support in, en das toch wel jammer. Heb het hele net al afgezocht naar dat bestand, maar ik vond niets relevants. Ook op de debian packages page (packages.debian.org) al gezocht op packages die mogelijk dit bestand bevatten. Alle mogelijke relevante Java packages geïnstalleerd (gevolgd door een updatedb uiteraard), maar "locate libjvm.so" levert nix op!

Hellup! Desnoods doe ik het zonder Java :(, maar ik wil KDE :9~

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
kdebindings is optioneel, heb je dus niet nodig.

Verder bestaat er voor zover ik weet geen Java package van Debian (meer, heeft ooit in non-free of contrib gezeten), dus mag je lekker zelf je JVM installeren.

Verwijderd

Dat bestand zit in ieder geval in j2re-1.4.0_01 maar ongetwijfeld ook in andere versie van java.
Bij mij staat deze in /usr/lib/j2re1.4.0_01/lib/i386/client.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb ook zitten zoeken naar een oplossing daarvoor (heb dat bestand zelf drie keer op mijn pc staan), maar hij vindt niet wat hij moet vinden. Zodra je hem in een dir laat zoeken met die shared lib klaagt hij dat hij binaries niet kan vinden, laat je hem in /usr/lib/j2sdk1.3 zoeken dan is het ook niet goed...ik ga nog wel eens verder zoeken, maar de enige oplossing die ik voorlopig heb is het gebruik van --without-java voor kdebindings en ook kdebase.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.