Toon posts:

Geneuzel rond domeinregistratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje:

Ik heb een account bij Brinkster en daarbij heb je de mogelijkheid om een, geregistreerde domeinnaam, te koppelen aan je account. Pas geleden wou ik dat dus toen en heb ik een domeinnaam geregistreerd bij Smallhold, namelijk http://www.virtualdarkness.com

Nou staat er op de server van Smallhold een verwijziging naar mijn Brinkster-account, maar dat is niet helemaal zoals ik gehoopt had. Ik heb bij Brinkster bv. de mogelijkheid om 25 email-aliassen @virtualdarkness.com op te zetten, maar als ik dat nou doe, krijg ik een foutmelding van de smallhold server.

Nou ben ik niet zo thuis in het hele DNS-gebeuren enzo, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat de verwijzing naar mijn daadwerkelijke site eigenlijk op de Brinkster server zou moeten staan, ipv op de smallhold server? En als dat zo is, heb ik (neem ik aan) het recht/de mogelijkheid om dat door te geven, zodat de domeinnaam-verwijzing niet meer bij Smallhold plaatsvind...?

Ik vind het een beetje vaag allemaal (zal ongetwijfeld aan mij liggen)...ik heb een tijd geleden voor iemand een domeinnaam geregistreerd bij DomainZero en daar kreeg je zo een mooie account manager waar je zelf de redirects enzo in kan vullen...de reden dat ik mijn domein bij smallhold heb geregistreerd, is omdat het daar niet nodig was perse per creditcard te betalen.

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij ff wat helderheid zou kunnen verschaffen...

Bij voorbaat dank

Verwijderd

1 tip:

breng je zooi bij 1 hoster onder, dan heb je dit soort gezeik sowieso niet

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het ja...maar het probleem was het volgende: Ik had dus eerst al die brinkster-account (60 mb) maar die stond vol (ik heb samen met een paar vrienden van mij onze eigen muziek daarop staan enzo) en nou zag ik een erg interessant aanbod bij lunarpages...het probleem was dat er overal links naar die Brinkster-url staan en als ik dan zou overstappen naar Lunarpages zou er niemand meer komen omdat die nog een link naar de oude url hebben. En ik betwijfel of Brinkster zin heeft om mij een redirect te maken als ik overstap naar een concurrent.

Daarom wou ik dus een fatsoenlijke domeinnaam (iig www.???.com) maar om die te registreren was/is overal een creditcard nodig, behalve bij Smallhold (dat had ik namelijk hier in een topic gelezen een tijd geleden).

Maar-uh, niemand een id hoe ik dit weer op kan lossen...?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38
Op woensdag 03 juli 2002 01:12 schreef Kertje het volgende:
1 tip:

breng je zooi bij 1 hoster onder, dan heb je dit soort gezeik sowieso niet
Uitzondering:
- indien je een el-cheapo hoster gebruikt, iig niet je domeinnaam via die hostingprovider registreren

Indien de hostingprovider gaat prutsen ben je niet afhankelijk van 'm maar klop je snel ff wat andere DNS info in bij je registrar (bijvoorbeeld directnic.com).

Het scheiden van hostingprovider en registrar is een duidelijk scheiding van risico aangezien de kans op problemen met een van de grote registrars vrij klein is.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 11:21 schreef D-mension het volgende:
het probleem was dat er overal links naar die Brinkster-url staan en als ik dan zou overstappen naar Lunarpages zou er niemand meer komen omdat die nog een link naar de oude url hebben.
je kon toch een linkje zetten op die page dat je page nu ergens anders staat???
Daarom wou ik dus een fatsoenlijke domeinnaam (iig www.???.com) maar om die te registreren was/is overal een creditcard nodig, behalve bij Smallhold (dat had ik namelijk hier in een topic gelezen een tijd geleden).
bullshit, bij 99% van de nederlandse webhosts (zie www.webselect.nl) kun je betalen zonder creditcard. Sterker nog, ik denk dat 99% van de nederlandse webhost niet eens de mogelijkheid hebben om te betalen met creditcard.
Maar-uh, niemand een id hoe ik dit weer op kan lossen...?
ja, alsnog alles naar 1 bedrijf doen