Ik wil eens graag ook eens gaan proberen een spel te maken alleen dan de vraag wat zou ik dan allemaal moeten weten om een spel te kunnen maken. Heb al verscheidende programmeer talen gebruikt, alleen welke zou nou echt goed zijn om een spel te maken? C++? VC++? Delphi?
Misschien weet iemand sites waar tutorials opstaan dat ik dan allemaal kan lezen voor een n00b zoals mij 
(Ik zou ten aller eerste een schaakspel willen maken dus misschien dat iemand me die richting in kan schoppen (Over spelregels en hoe het opbouw is, is mij allemaal wel duidelijk alleen welke taal etc niet zo
))
Hopelijk kan iemand me dus helpen met dit probleem. Alvast bedankt
Edit: Trouwens heb ook de search al gebruikt kom er alleen niet helemaal uit wat ik allemaal moet weten om iets te kunnen maken etc. Dus search al geprobeerd
(Ik zou ten aller eerste een schaakspel willen maken dus misschien dat iemand me die richting in kan schoppen (Over spelregels en hoe het opbouw is, is mij allemaal wel duidelijk alleen welke taal etc niet zo
Hopelijk kan iemand me dus helpen met dit probleem. Alvast bedankt
Edit: Trouwens heb ook de search al gebruikt kom er alleen niet helemaal uit wat ik allemaal moet weten om iets te kunnen maken etc. Dus search al geprobeerd