Server, single/dual, Intel/AMD

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01
Wij verhuren counter-strike servers en zijn toe aan nieuwe hardware, maar weten nog niet echt wat we het beste kunnen nemen, we hebben nu wat amd 1.4 bakken, maar bij meer dan 5 servers gaan die aardig laggen.

We hebben even gedacht aan dual AMD servers, maar van verschillende kanten horen we dat dat toch niet zo slim is, performance die behoorlijk tegenvalt... waarbij het mobo de bottleneck is.

En dan heb je nog Intel, waar ik niet al te veel van weet...
hebben zelf wel wat positieve ervaringen met een dual P3, maar is het nog verstandig die dingen aan te schaffen, of is bv een enkele P4 op een wat hogere clocksnelheid beter.

En maakt het voor die gameservers veel uit of er SDram, DDRram of RDram opzit :?

Server gaat iig linux draaien...

Verder gaat het niet echt om de server waar je het meest aantal CS servers op zou kunnen zetten, maar meer prijs/prestatie gebied, als je voor 400 euro een server kan krijgen waar er 5 op kunnen, of voor 1000 euro eentje waar er 8 op kunnen weet ik het ook wel.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik denk dat veel RAM in ieder geval belangrijk is, dan zou ik gaan voor een DDR oplossing gezien de prijs...

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Pentium 4 Xeon 2ghz met 1gb aan rimm.. dat gaat wel lukken :)

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Kwa performance is Intel natuurlijk veel beter, maar minder voor de portemonnee ;)
Het best zou je kunnen geen Voor een P4 en 1 Gig aan RAM denk ik, ook zou een DUal AMD MP een hele goeie oplossing zijn. Vooral ook kijken naar wat extra ram.

http://flickr.com/photos/itommy/

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kwa performance is Intel natuurlijk veel beter
:?

Wel eens benchmarks gezien? |:(

Ik zou niet weten waarom de performance van dual Athlon servers zou moeten tegenvallen. We hebben er zelf alleen maar positieve ervaringen mee. De P4 Xeon presteert tegenwoordig bijna net zo snel als een Athlon MP of soms iets sneller. Het nadeel van Xeons is dat ze veel duurder zijn. De moederborden zijn al snel twee keer zo duur en de processors kosten ook iets meer. Dual Athlon is dus aantrekkelijker.

• KeRsTmAnNeKe
wat ik van die dual mp's hoor is dat ze retesnel zijn, maar mobo der niks mee kan :/

zie ook laatste C!T

Verwijderd

Dual AMD Athlon MP servers met Redhat Linux of Debian Linux.

Massa's snelle geheugen, 1GB is zalig, meer is altijd beter.

Liefst met commandline in Linux CS-servers runnen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zie ook laatste C!T
Wat staat er dan in de C!T?

• KeRsTmAnNeKe
Op woensdag 03 juli 2002 00:30 schreef algabra het volgende:
Dual AMD Athlon MP servers met Redhat Linux of Debian Linux.

Massa's snelle geheugen, 1GB is zalig, meer is altijd beter.

Liefst met commandline in Linux CS-servers runnen.
zal wel slackware worden, zoals op andere 2 servers...

we zullen eens gaan kijken wat dat geintje ons gaat kosten :)

• KeRsTmAnNeKe
Op woensdag 03 juli 2002 00:34 schreef Femme het volgende:

[..]

Wat staat er dan in de C!T?
dat de MP dual gedraait niet veel sneller is...

heb artikel nog niet helemaal doorgelezen, kreeg et snel van een maat te horen

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Op woensdag 03 juli 2002 00:26 schreef Femme het volgende:

[..]

:?

Wel eens benchmarks gezien? |:(

Ik zou niet weten waarom de performance van dual Athlon servers zou moeten tegenvallen. We hebben er zelf alleen maar positieve ervaringen mee. De P4 Xeon presteert tegenwoordig bijna net zo snel als een Athlon MP of soms iets sneller. Het nadeel van Xeons is dat ze veel duurder zijn. De moederborden zijn al snel twee keer zo duur en de processors kosten ook iets meer. Dual Athlon is dus aantrekkelijker.
Oke, misschien iets te snel gezegd, maar ik vind intel toch beter (niet kwa prijs :P) maar ik ga ook al de voorkeur aan AMD... :*

http://flickr.com/photos/itommy/

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op woensdag 03 juli 2002 00:36 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

dat de MP dual gedraait niet veel sneller is...

heb artikel nog niet helemaal doorgelezen, kreeg et snel van een maat te horen
Zeker net zo erg als dat artikel van PCM? Desktop en game benchmarks draaien en dan concluderen dat dual niet sneller is. Zo'n CS server zal lekker kunnen multi-threaden als er meerdere Counterstrike servers tegelijkertijd draaien, zodat je al snel 80 procent sneller kunt zijn dan een single CPU machine.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als prijs/prestatie echt belangrijk is, dan zou ik inderdaad ook een Dual Athlon met minimaal 1GB DDR nemen. Je kunt zowel XP als MP gebruiken, maar denk wel dat AMD geen garantie cq support geeft als het je niet lukt om de XP's in Dual opstelling te draaien. Overigens is de kans daarop verwaarloosbaar klein. Van de nieuwere XP's moet je de vierde brug van de L5 doorverbinden, wil je ze als een MP laten herkennen (ziehier de guide van HardwareZone) :)

Verder zou ik een RAID0 configuratie nemen met snelle IDE of, voorzover het budget dat toelaat, SCSI schijven. Ik heb geen ervaring met gameservers, maar naar mijn idee is het opgeslagen data van een gameserver steeds consistent, ergo: het verandert (bijna) nooit. Dus je hebt meer dan genoeg aan een eenmalig backup op een CDRW'tje. Vandaar dat een RAID0 oplossing aantrekkelijk is :)
Pagina: 1