Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Verwijderd
Volgens mij waren er indertijd systemen P120 te koop waar helemaal geen fan op zat, als je dus een 166 afvoert naar 133 kun je je voltage verlagen en heb je geen aktieve koeling meer nodig.
maar een thermometerje erbij houden kan natuurlijk nooit geen kwaad .
maar een thermometerje erbij houden kan natuurlijk nooit geen kwaad .
Is het een Keramische proc of een plastic proc (grijze of zwarte behuizing). Als het een plastic (zwart) proc is, dan kun je hem op 133 zeker laten lopen zonder koeling
Ik heb eens een 233MMX plastic een dag zonder koeling gedraaid, gewoon voor de test. En die werdt wel warm, maar nog binnen de grenzen. Nu zal hij wel warmer worden als je er een koe op gaat draaien 
DJ
DJ
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Ik heb een P166mmx die er uitziet als een celeron1 ... (dus een metalen plakje in het midden. Ik heb ook nog een P200mmx die in een plastic verpakking zit, daar had ik eigenlijk andere plannen mee, maar jij zegt dat ik die gewoon met een flink koelblok op 200 kan laten lopen?
Ik zou er toch maar een fannetje op doen voor de zekerheid. Als je hem op 7v aansluit ( http://www.heatsink-guide.com/psplug.htm ) hoor je hem echt niet meer.
Deze tekst niet lezen !
Nope, ik wil absoluut geen fan !!
Dan maar langzamer laten lopen.
Dan maar langzamer laten lopen.
Ik denk ook wel dat het moet kunnen
hoe meer voltage hoe heter je cpu wordt dus.. als het kan zo laag mogenlijke corevolt.
Maar ik zou dan zelf liever sneller willen en wat kost een fan nou .. ? niet zo veel en die kun je d'r zo zelf opknallen ?! dus ik zie geen probleem
hoe meer voltage hoe heter je cpu wordt dus.. als het kan zo laag mogenlijke corevolt.
Maar ik zou dan zelf liever sneller willen en wat kost een fan nou .. ? niet zo veel en die kun je d'r zo zelf opknallen ?! dus ik zie geen probleem
Verwijderd
Alle compaqs tot 233MHz draaien zonder
koeler, maar met een giant koelblok.
(er zit wel een goede airflow in die
compaqs)
Lijkt me dus dat het wel kan.. Kijk even
hoe laag je het voltage kunt zetten, hoe
lager hoe beter.
Anders moet je 'm inderdaad gaan onderklokken naar 133 =(
koeler, maar met een giant koelblok.
(er zit wel een goede airflow in die
compaqs)
Lijkt me dus dat het wel kan.. Kijk even
hoe laag je het voltage kunt zetten, hoe
lager hoe beter.
Anders moet je 'm inderdaad gaan onderklokken naar 133 =(
OK geen fan. Maar er moet toch warme lucht afgevoerd worden. Groot koelblok en in de kast een opening aan de onderkant en een aan de bovenkant boven de voeding maken. De gaten in voor en achterkant (zijkanten ook) dichtmaken, zodat je een natuurlijke luchtstroom van onder naar boven krijgt (schoorsteen-effect). Je voeding vlak onder het bovenste gat wordt zonder fan ook behoorlijk warm, warme lucht stijgt op en deze trekt dan lucht mee uit de rest van de kast.
Zorgen voor voldoende vrije ruimte onder en boven de kast, dan moet het toch lukken.
Zorgen voor voldoende vrije ruimte onder en boven de kast, dan moet het toch lukken.
Deze tekst niet lezen !
Mijn servertje (p100) draait helemaal zonder fans, ook de fan uit de voeding is er uit. Doet het nu al bijna een jaar zo, zitten 2 HD's in, die vrij warm worden, cpu wordt heel warm (graadje of 70-75, gemeten op koelblok) maar draait als een speer, heeft uptime van meer dan 100 dagen op het moment
, kast is trouwens gewoon dicht.
Prepare for unforeseen consequences
P100@100?
Wat heb je verder gemod aan je kast (bescherming van voeding eraf?, extra gaten?)
Wat heb je verder gemod aan je kast (bescherming van voeding eraf?, extra gaten?)
Ik heb hier ook een P100@100 draaien als server, gewoon windhoos 98 drop, en verder niet veel (SyGate en van die geintjes), 1 hd en 1 oude cdrom speler, kan ik ook daar alle fans vanaf halen, want hij maakt nogal veel herrie op het moment, en ben een beetje bang dat ik de zooi laat overhitten ofzo.. en zonder internet server kan ik geen dag leven, want een dag zonder tweakers.net is een dag niet geleefd!
Hoop op wat hulp
Weppel
Hoop op wat hulp
Weppel
server gewoon in de meterkast douwen, heb ik ook gedaan. Geen gezeur meer met stilte, gewoon lawaai in die kast!
ach...in een volgend leven lach je er om!
Heb ik 1 probleem.. hoe krijg ik da ding in godsnaam in m'n meterkast, met kabels enzo? lukt me echt niet.. en is trouwens geen plek voor 
Weppel
Weppel
Pagina: 1