Ik ben zelf een forum aan het schrijven. Nou ben ik er al tijdje mee bezig en ik wou vandaag een vrij simpele ubb parser gaan bouwen.
Nou is dat wel redelijk gelukt nou krijg ik het alleen niet voor mekaar om de php code goed ge hightlight te krijgen. Hij tooont de code wel maar wil niet de variabelen tonen. Nu heb ik de search gebruikt en ik kom er nog niet uit. Mischien kijk ik er wel helemaal overheen ben natuurlijk al de hele dag bezig met mijn forumpie
Dit is de functie van de highlight
De rest van de ubb parse instructie staan in een algemene functie stukje van deze code:
$msg bevat de inhoud van de tekst die via de hoofd functie wordt toegestuurd.
Ik hoop dat iemand mijn fout kan achterhalen.
Nou is dat wel redelijk gelukt nou krijg ik het alleen niet voor mekaar om de php code goed ge hightlight te krijgen. Hij tooont de code wel maar wil niet de variabelen tonen. Nu heb ik de search gebruikt en ik kom er nog niet uit. Mischien kijk ik er wel helemaal overheen ben natuurlijk al de hele dag bezig met mijn forumpie
PHP:
1
| <?function php_highlight($input){ ob_start(); highlight_string($input); $output .= ob_get_contents(); ob_end_clean(); return $output;}?> |
Dit is de functie van de highlight
De rest van de ubb parse instructie staan in een algemene functie stukje van deze code:
PHP:
1
| <?function plain2ubb($msg){ $msg = stripslashes($msg); $msg = preg_replace ("/\\[code\]((.|\n)*?)\\[\/code\]/ie", 'php_highlight("\\1")', $msg); ?> |
$msg bevat de inhoud van de tekst die via de hoofd functie wordt toegestuurd.
Ik hoop dat iemand mijn fout kan achterhalen.
Stay hungry, Stay foolish