Verwijderd

Topicstarter
We willen graag een nieuwe telefoon
Graag een Dect met 200 uur standby en iets van 300 meter bereik.
Nu zat ik net in de search en daar werd de siemens gigaset
de hemel in geprezen.
Dat bleek een topic van twee jaar oud te zijn.
Is er inmiddels een nieuwe ster aan het firmament?
Of is dat nog steeds het sumum?
Wie heeft er ervaring met draadloze telefoons en heeft goede tips voor onze nieuwe aankoop?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 12:22
als er 300 meter bij staat moet je minder rekenen er zitten namelijk ook altijd opstakels in de weg

verder heb ik zelf de premier indigo en een chicago 220c

goede toestellen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die siemens is best goed. tot zover nog geen problemen gehad, op het steeds kwijtraken na dan :(

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 23:50
300 meter haal je alleen in een weiland als het basisstation buiten staat en het goed weer is, normaal kan je al heel blij zijn als ie 50 haalt.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 13:50

Korakal

Up up up!

Siemens 4000 serie nog steeds een topper.

Aanrader: 4010 comfort (zonder antwoordapparaat) of 4015 comfort (met antwoordapparaat).

Groot bereik haal je door de Gigaset Repeater aan te schaffen.

http://www.my-siemens.com/

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons is die 300 meter niet zo heel belangrijk.
Hij moet gewoon om het huis en in de tuin een goed bereik hebben.
En de beantwoorder hoeft niet.

Verwijderd

Ik heb zelf Philips Zenia Voice. Dect telefoon, nummerweergave mét naam, handsfree, zowel op toestel als op basisstation en antwoordapparaat. Erg goed dingetje, lekker licht en ligt fijn in de hand.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Dan zou ik idd gaan voor een
- Siemens Gigaset 4010 comfort (evt de 4010 Micro hoewel de antenne volgens mij net iets minder sterk is dan de comfort)
- Philips Zenia Voice (of eigenlijk de Zenia Voice 200, want de 'gewone' is volgens mij niet zoveel meer te krijgen)

Dit zijn naar mijn idee nog steeds de 2 beste telefoon die er op dit moment zijn (voor een 'aanvaardbare' prijs).

Zelf heb ik trouwens een Siemens Gigaset 4010 micro; ben ik zéér tevreden over. Je betaalt alleen wel puur voor het design, extra functionaliteit t.o.v. de comfort voegt het nauwelijks toe (of het moet de trilfunctie zijn ;)).

Klein detail nog: Siemens biedt tegenwoordig 2 jaar garantie op de DECT telefoons.

edit:

Nog even een paar kleine toevoegingen:
Voor de Siemens zijn NiMH batterijen (AA) formaat te krijgen tot max. 1800 MAh, de Philips gaat op AAA en tot max 1100 MAh.
De 4010 micro is compatible met de accessoires voor de mobiele telefoons van Siemens, waaronder de bijgeleverde bureaulader.
De Zenia Voice 200 wordt standaard geleverd met portable handsfreeset, en (zoals door lucy1981 genoemd) handsfree op zowel basis als handset.
De 4015 (! let op met antwoordapparaat dus) is op dit moment voordelig in een bundel te krijgen met extra handset + lader.
Het bedrijf waar ik voor werk levert de bundel voor €279,- en de losse 4010/4015 kosten €199,- , de handset €165,- dus misschien een interessante optie!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op kieskeurig.nl een paar berichten van gebruikers van de 4010 van siemens ,en daar wordt gezegd
dat er wat problemen zijn qua batterijen die snel leeg zijn.
Dit schijnt een kwaal te zijn bij die telefoon.
Ik vindt het wel een mooie telefoon ,maar ik wil geen last hebben van batterijen die snel leeg zijn ,want dat is juist het probleem wat we hebben met onze huidige Philips.

• Korakal

Korakal

Up up up!

In die serie is het idd een paar keer (sporadisch) voorgekomen, maar da's natuurlijk gewoon garantiewerk.

Ik heb die paar keer gewoon de batterijen van de klant omgewisseld; probleem opgelost. Ik zou me daar niet druk om maken.

Zelf gebruiken we 'm op onze afdeling ook en dat ding heeft wat te Lijden daar. (valt nog wel eens, wordt zeeeeer veel mee gebeld). Maar hij doet het perfect!

Verder is Siemens eigenlijk een zeer betrouwbaar merk; de Philips toestellen van de huidige generatie ook (vorige generatie was nog wel wat anders...)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben afgelopen week de 4010 micro gekocht.
Ik hoop dat dit de goede keus was.
Hij is wel fraai om te zien.

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:51

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Zelf ben ik ook bezig met een nieuwe telefoon. Hoewel die siemens heel mooi zijn heb ik toch een lichte voorkeur voor de Philps Kala Vox (en niet de Zenia Voice). Ben nog wel aan het wikken en wegen, wil ze eerst in de winkel zelf in mijn hand houden...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ben aan mijn tweede Gigaset bezig.

Had de eerste serie 1000c vanaf 1995 denk ik tot een paar weken terug en nu de 4170 ISDN met daarna twee 4000 compact toestelletjes (vrijwel identiek aan de C45 GSM).

Nooit geen enkel probleem gehad met de oude toestellen en geen probleem met de nieuwe. Accu's gaan lang mee (na 3-4 dagen een keer opladen.

Blijft een aanrader. Wel Nederlandse toestellen kopen en geen Duitse ivm nummerweergave etc. (meer hierover? Google)

ARME AOW’er

Pagina: 1