Toon posts:

Slimline DVD contra Desktop DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan aan een slimline 8x dvd-speler komen van het merk QSI. Dit schijnt een merk te zijn dat in meerdere laptops zit, maar ik vraag me af:

Zet eens een normale desktop dvd-speler en een slimline dvd-speler naast elkaar (en nu weet ik dat er ook onderling sterke verschillen zijn, maar gemiddeld) welke dvd-speler maakt er meer lawaai, welke dvd-speler is sneller (of maakt dit niet uit) en wat zijn de voor- en nadelen van beide dvd-spelers?

Ik wil overigens deze dvd-speler in een kastje doen, waar alleen maar een slimline-slot zit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ligt eraan wat voor desktop DVD speler
mijn Lite-on maakt een verschrikkelijke herrie, terwijl mijn NEC en Creative superstil zijn

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik me dan beperken tot de slimline dvdspeler. Maken die dingen lawaai of staan ze juist bekend dat ze heel stil zijn en leveren ze een goede performance?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36
Goede performance zou ik niet verwachten van een Slimline net als tolerantie t.o.v. moeilijk leesbare CD/DVDs.

Geluid zal niet veel schelen, mijn laptop DVD speler maakt een klereherrie en mijn desktop Pioneer niet.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Op dinsdag 02 juli 2002 21:19 schreef Terw_Dan het volgende:
ligt eraan wat voor desktop DVD speler
mijn Lite-on maakt een verschrikkelijke herrie, terwijl mijn NEC en Creative superstil zijn
Mijn Lite-On is weer heel rustig. Alleen in het begin maakt ie even herrie.

Verwijderd

Topicstarter
Dus laptop dvdspelers maken ook gewoon veel lawaai?! Sht.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-04 14:06
ligt er natuurlijk altijd aan op welke snelheid je leest. Als je een film gaat kijken en je drive spint terug naar 1x of 2x dan zal je 'm in geen geval echt horen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 13:08 schreef PROnline het volgende:
ligt er natuurlijk altijd aan op welke snelheid je leest. Als je een film gaat kijken en je drive spint terug naar 1x of 2x dan zal je 'm in geen geval echt horen.
Het is een 8x dvdspeler, maar als je zo'n dvdspeler afspeelt hoor je em dus niet echt? Hoe weet ik nu of hij op 1x of 2x gaat lezen?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
QSI is inderdaad een merk wat in veel notebooks zit.

Slimline apparaten zijn over het algemeen toch wel stiller dan gewone DVD spelers, maar dat hangt inderdaad veel meer van de leessnelheid af dan van het soort drive.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 14:56 schreef Coppertop het volgende:
QSI is inderdaad een merk wat in veel notebooks zit.

Slimline apparaten zijn over het algemeen toch wel stiller dan gewone DVD spelers, maar dat hangt inderdaad veel meer van de leessnelheid af dan van het soort drive.
Maar wat is nou de leessnelheid van een dvd dan? De dvd speler is 8x, is de leessnelheid bij het afspelen van een DVD dan ook 8x of gaat dat anders?

En is QSI een goed merk voor dvdspelers?

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Als je een dvd film afspeelt dan draait je dvd-rom op 1 speed, maar je hebt behalve dvd-films ook dvd's met data. Bij dvd's met data dan leest je dvd-rom op maximum speed.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 18:46 schreef supermario888 het volgende:
Als je een dvd film afspeelt dan draait je dvd-rom op 1 speed, maar je hebt behalve dvd-films ook dvd's met data. Bij dvd's met data dan leest je dvd-rom op maximum speed.
Juist, thanx, dus bij het afspelen van een dvd-film zal de speler niet zo veel lawaai maken, terwijl het bij een dvd met data nog wel behoorlijk kan klinken? Of valt het klinken dan ook nog wel mee.

En QSI is dus wel een goed merk?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
QSI (Quanta Storage Inc.) is denk ik wel een van de grootste merken samen met Teac, Toshiba en nog 1 waarvan ik de naam even vergeten ben.

En of het een goed merk is? Vast wel, anders waren ze niet zo'n groot bedrijf. :)

Verwijderd

Topicstarter
Spanx, ik ga em ook wel gewoon kopen.

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit een goede dvdspeler is. Heb em nodig voor mijn procase.

• Marcus Aurelius
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2023
Op donderdag 04 juli 2002 13:48 schreef Rampheerde het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit een goede dvdspeler is. Heb em nodig voor mijn procase.
Ik ook. Waar kan je hem kopen? Ik heb 'm niet in de prijskijk zien staan.

In the end nothing really matters.

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 13:46 schreef Marcus_Aurelius het volgende:

[..]

Ik ook. Waar kan je hem kopen? Ik heb 'm niet in de prijskijk zien staan.
http://www.tweakers.net/pricewatch/30562

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:51

Jack

MHz Matters

Op donderdag 04 juli 2002 09:37 schreef RadioHoofd het volgende:
Spanx, ik ga em ook wel gewoon kopen.
Mister Radiohoofd... hebbie um al gekocht?
zoja, bevalt ie een beetje?

[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebbum gekocht, maar het kijken van DVD's gaat niet helemaal vlekkeloos. Ik denk alleen dat dit aan het moederbordje ligt (VIA Epia 800, misschien dat je het draadje van die inkoopactie een beetje gevolgd hebt). Ik krijg vaak foutmeldingen midden in het kijken van zo'n dvd..... De dvd-speler zelf zal vast niet mis mee zijn, maar dat weet ik dus niet zeker.
Pagina: 1