Leadtek 4400 beeldproblemen

Pagina: 1
Acties:

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
net m'n nieuwe leadtek 4400VIVO :9~ ingebouwd maar heb wat vage problemen.

ik kan er zelfs screenshots van maken dus het moet wel een driver probleem zijn. ( :? ).

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~jstienstra01/vaag.jpg

Na wat F5en of mini/maximaliseren is het weer weg. zodra je gaat scrollen o.i.d. dan komt het weer :(
software:
windows XP PROF ENG
windows updates gedraaid.
ali agp 1.83 en 1.90 geprobeerd. ook geuninstalled
CPU draait nu op 900, helpt ook niet
bios gereset

sys specs:
Asus A7A266
AMD TB 1GHz@1.27Ghz (9x140)
Zalman CNPS-3100GP
512MB (2x256 corsair PC150 CAS2)
Asus 7700DLX 32MB DDR 200/360
Terratec DMX Xfire 1024
Toshiba DVD 8/40
Plextor 12/10/32A
IBM 45GB 7200RPM 2MB Cache
Realtek 8139B 10/100MB
IIyama Pro 451 19"

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

heb je de nieuwste drivers van www.nvidia.com ?

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
kan je die vidcard nie in een andere pc testen??
ziet er in idergeval nie normaal uit...

• twiekert
nieuwste drivers ga ik nu ff proberen. ga ik gelijk ff de nieuwste agp zut van ALI ophalen.

ben zo terug :)

• twiekert
heeft niks geholpen... dit probleem komt trouwens niet voor in de bios / DOS. alleen in windows XP met een nvidia driver geinstalled.

in safe mode of normal met standaard VGA driver doet tie het perfect.

het vreemde is trouwens dat de eerste paar minuten in windows de vidkaart het goed doet, na een tijdje komen de eerste glitches te voor schijn en als je het waagt om te scrollen in een scherm dan staat het helemaal vol met streepies.

/edit

ik ga dat ding ff proberen in een andere bak dan maar :)

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 21:26 schreef twiekert het volgende:
heeft niks geholpen... dit probleem komt trouwens niet voor in de bios / DOS. alleen in windows XP met een nvidia driver geinstalled.

in safe mode of normal met standaard VGA driver doet tie het perfect.

het vreemde is trouwens dat de eerste paar minuten in windows de vidkaart het goed doet, na een tijdje komen de eerste glitches te voor schijn en als je het waagt om te scrollen in een scherm dan staat het helemaal vol met streepies.

/edit

ik ga dat ding ff proberen in een andere bak dan maar :)
Gebruikt je bios/dos je videokaart dan?

• twiekert
Op dinsdag 02 juli 2002 21:28 schreef ScaboO het volgende:

[..]

Gebruikt je bios/dos je videokaart dan?
wat bedoel je :?

in de BIOS of met opstarten met DOS diskette heb ik deze problemen niet. dus daarom vraag ik mij af of het wel een hardware probleem is...

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

ik had zoiets gelijkaardigs onder linux: http://users.pandora.be/depot/pics/kbearfuckedup.png

en dat lag dus aan de nvidia drivers onder linux, lijkt me een gelijkaardig probleem.

was ook na refreshen weg.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• twiekert
Op dinsdag 02 juli 2002 22:31 schreef Apache het volgende:
ik had zoiets gelijkaardigs onder linux: http://users.pandora.be/depot/pics/kbearfuckedup.png

en dat lag dus aan de nvidia drivers onder linux, lijkt me een gelijkaardig probleem.

was ook na refreshen weg.
na een refresh is het bij mij ook bijna weg. het komt echter vanzelf weer terug, ook zonder een window o.i.d. te openenen. heb de videokaart ff in het systeem van m'n buurman mishandeld maar daar gaf tie al problemen met de standaard vga driver van win2000.
via chipset btw en zelf heb ik een ali sjip (a7a266)

ben em nu op een intel BX mobo aan het proberen met een cellie 566. in de XP setup die nu draait is er ook weer niks te zien van glitches die er op wijzen dat het geheugen kaduk is.

dus ik snap er steeds minder van :?

zomaar is kijken als de setup van XP klaar is. dat ding MOET gewoon werken, anders gaat moet tie teruggestuurd worden naar de winkel en daar heb ik eigenlijk geen zin in :(

-EDIT-

Dat ging dus niet werken, het probleem is waarschijnlijk de koeling of een slecht contactmaken SMD component. geheugen denk ik, want zodra ik de heatsink stevig aandruk terwijl die draait tijdens 3DMark 2001 dan verdwijnen de glitches.

ik gaat er maar niet verder aankloten, ding gaat > /dev/winkel

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
ik dacht dat er meerdere mensen dat probleem hadden dat de heatsink gewoon niet goed aangedrukt was. heb zelf toen ik de kaart binnen had de kaart eerst flink stevig aangedrukt voordat ik hem in de pc heb gezet.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Ik heb er articsilverlijm prut tussen gedaan.
Nu zit ie tenminste echt vast.

Bij mijn (leadtekg4600) zat ie nl ook los
Tenminste ik kon hem makkelijk heen weer bewegen.
Nu niet meer. :P

• twiekert
ik kan wel een poging wagen omdat ding met wat boutjes vast te schroeven maar ik denk dat de winkel dat niet fijn vindt.

Het is een boel geld en ik heb liever dat die out-of-the-box gelijk werkt en dat ik dan kan verder modden :P.

mja, overleg met de winkel gehad en ding gaat terug.
Pagina: 1