[RH7.3] install kan bestand niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 10:51
Ik ben nu dus voor de 3e keer een andere linux versie aan het installeren. Redhat is het deze keer geworden, maar als ik dan door de hele installatie ben gelopen en hij bestanden aan het kopieren is komt ie halverwege aan met de mededeling:

'error: file gnome-libs-xxxxxx.rpm is could not be found the file is possibly missing or the media is bad. press <enter> to retry.'

Als ik dan op enter druk krijg ik weer hetzelfde venstertje, en weer, en weer, en weer, etc. Om de een of andere reden kan ik het bestand niet gewoon overslaan, dat moet toch mogelijk zijn?
Ook als ik het opnieuw probeer en dan handmatig de packages selecteer kan ik dit package niet vinden, dus kan ik m ook niet weglaten. :(

Weet iemand hier een oplossing voor, ik wil nou namelijk wel eens een werkende linux bak, ik heb mezelf namelijk beloofd om nou eindelijk eens géén windhoos op die pc te installeren :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Uiteraard heb je de MD5SUM nagekeken van de ISO voordat je hem brande ? :P

Behulpzaam linkje

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• cryforhelp
Op dinsdag 02 juli 2002 20:39 schreef moto-moi het volgende:
Uiteraard heb je de MD5SUM nagekeken van de ISO voordat je hem brande ? :P

Behulpzaam linkje
Nope, opzich niet, ik heb dat programma md5summer, maar ik snap er geen reet van (tis de windows versie) en ik heb er in SA nog een vraag over gesteld maar dat heeft ook niet echt geholpen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 02 juli 2002 20:53 schreef cryforhelp het volgende:
Nope, opzich niet, ik heb dat programma md5summer, maar ik snap er geen reet van (tis de windows versie) en ik heb er in SA nog een vraag over gesteld maar dat heeft ook niet echt geholpen
Kijk nou maar ff naar dat linkje, daar staat het duidelijk uitgelegd :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• cryforhelp
ok, ik lette weer s ff niet op, sorry |:(
Ik heb nu de dos versie gedownload, ik neem aan dat die simpeler is. Nou heb ik nog één vraagje :+ : Hoe kom ik in een directory in dos?

Ik weet dat het een absolute basics vraag is, maarreh, ik ben begonnen met win 3.11 en heb sindsdien nooit meer een commando scherm gezien en begrepen 8-)

Verwijderd

cd [station:][pad]

• cryforhelp
Ok, nu weet ik het, md5 sum is slecht, van iedere iso die ik had gedownload trouwens |:(
Bedankt thecore en moto-moi :)

Verwijderd

7.3 heeft ook een eigen check als je hem boot kan de die selecteren ik geloof dat het linux mediacheck op de prompt is van de opstart cd .

maar ik ken het probleem je cd is gaar

cd iso's zijn goed

Download ze btw van dezelfde source er zijn 7.292 (beta van 3 )
in omloop die sommige sukkels hernoemd hebben naar de 7.3 versie.

Dan ziet RH ze niet als volwaardig cd als je ze door de war hebt maar dan krijg je een andere melding.

dus cd opnieuw branden helpt dat niet iso weer downloaden
Pagina: 1