Toon posts:

temperatuur Pentium 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell PC-tje 2e hands gekocht een aantal weken geleden.
Ik heb met H-Monitor de temperatuur van me CPU gemeten.
Deze is op idle ongeveer 40 graden en stressed kan ie doorlopen tot ongeveer 63 graden ( na het spelen van een game)Het is een slot 1 processor met zo'n doosje eromheen.
Is deze temperatuur voor een pentium 2 machine normaal?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is ie passief gekoeld, of met een fan?
Voor passieve koeling is dit wel acceptabel, maar als ie actief gekoeld is klopt de tempsensor of de uitlezing ervan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Achter het "kastje" waar de processor inzit, zit een koelblok. Boven dat koelblok draait een fannetje.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik er wel bij moet zeggen, is dat ik in de Bios van m'n computer niet de temperatuur van de processor kan zien.
Dat kan ik alleen zien met CPU cool en Hmonitor.
En waarom zou de temperatuur sensor het niet goed doen dan?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 20:17 schreef DarkZen het volgende:
Wat ik er wel bij moet zeggen, is dat ik in de Bios van m'n computer niet de temperatuur van de processor kan zien.
Dat kan ik alleen zien met CPU cool en Hmonitor.
En waarom zou de temperatuur sensor het niet goed doen dan?
Een P2 met een heel klein koelertje wordt full stressed niet veel warmer dan 40 graden(eigen ervaring, P2 350)

Verwijderd

Topicstarter
En wat gebeurt er dan als ie echt warmer wordt dan 40 c stressed?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het onbetrouwbaar is moet je m is stevig laten 3DMarken, kijken oftie vastloopt. Loopt ie niet vast (na 30 benchmarks :P ) dan zit t wel goed hoor...

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

DarkZen, op helpmij heb je bericht ook al beantwoord. Zoals gezegd moet je eens het stof uitblazen, maar voor de rest kan het echt geen kwaad.. PII's worden nu 1maal zo warm

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op dinsdag 02 juli 2002 20:24 schreef DarkZen het volgende:
En wat gebeurt er dan als ie echt warmer wordt dan 40 c stressed?
Niks. Je hebt het over eentje met "zo'n doosje er helemaal om heen" dat is dus een SECC package met een Thermal plate, deze Tplate mag 70~75&#176 C worden (dat is waar deze cpu gemeten wordt). Heb je eentje die half omsloten is (een SECC2) dan mag de temperatuur tot 90&#176 C oplopen (zit geen Thermal plate op, dus wordt iets anders gemeten). Je kan natuurlijk naar de airflow kijken of een andere fan op de heatsink zetten (of wordt 'ie passief gekoeld?) als je per se lagere temps wil.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ow dus het meetpunt is in feite niet de cpu zelf?
Bedankt voor de informatie, ik zat me dus eigenlijk zorgen om niks te maken
Pagina: 1