Toon posts:

A7V333 begint te roken (2x)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:(

Heb nu mn 2e board dat begint te roken. Nadat voeding, harddisk, videokaart, processor en geheugen aangesloten is boot ie prima.

Als dan ook netwerkkaart usb2, firewire e.d. dat bijeleverd is wordt aangesloten komt er geen beeld meer en begint er (volgens mij een condensator) te roken. Kapot dus.

Iemand enig idee, heb verschillende voedingen gebruikt die uit andere machines komen waarin ze wel werken.

Alle onderdelen die niet meegeleverd zijn werken ook prima op andere machines.

* AMD XP 1800
* 256 mb kinston geheugen
* 3com netwerkkaart
* ibm 60gb schijf
* ibm 40 gb schijf

hoor graag van jullie. THX

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat je alles goed hebt gemonteerd in de kast, of dat er niet per ongeluk ergens kortsluiting heeft kunnen ontstaan?
Dit is de enige verklaring die ik zo kan geven...

Verwijderd

Let goed op je kast. Ik had ooit een kast waar een extra metalen afstands busje in zat. Die viel op mijn Abit BP6 board precies op de print op een paar banen. Direct roken en dood. Gelukkig had ik het direct door zodat mun tweede bord heel bleef. Let op de achterkant van je bord.

Verwijderd

ja idd da heb ik ook wel es gehad ZEER irrtant is da. maar eh het kan ook zijn dat er erges een schroefje is blijve hange

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Kijk ff of je moederbord niet ergens de achterplaat raakt .. Of maybe ben je de afstandsbusjes wel helemaal vergeten :? .. Kijk daar IIG ff naar want dan krijg je kortsluiting.

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik weet het niet hoor maar volgensmij kan het niet zijn dat hij de achterplaat raakt want dan zou hij gelijk in rook opgaan en niet als hij er een ander component in stopt. Denk eerder dat er een fout in de PCI sloten zit ofzo...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Zet je die usb/firewire brackets wel op de goede connectors op het moederbord? Ik heb ook wel eens een paralelle poort bracket op de usb aangesloten en zo flink wat rook veroorzaakt..... :)

* stylezzz schaamt zich diep....

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 21:01 schreef dominator het volgende:
Zet je die usb/firewire brackets wel op de goede connectors op het moederbord? Ik heb ook wel eens een paralelle poort bracket op de usb aangesloten en zo flink wat rook veroorzaakt..... :)

* SkoolieDie schaamt zich diep....
Had ik dus ook laatst, een extra usb/serieel connector verkeerd op de USB aangesloten: rook en een gesmolten kabel :o

Mobo doet het nog gelukkig.

Verwijderd

moet er ook aan geloven :
hoe sluit je een usb-bracker nu gaat aan op mobo ?
op stekkertje van bracket staat dus usb+ usb - enzo ?

Verwijderd

Als een condensator gerookt heeft dan is de geur bijna niet te verdragen.
Misschien anders de proc. doorgebrand? cooler goed gemonteerd? controleer eerst eens waar zichtbare verbranding is. (zwarte vlekken op proc?)

*peace*

Verwijderd

Topicstarter
Had het 2e MB in eerste instantie zo kaal mogelijk aangesloten, alleen vga,geheugen,processor. Hard em toen nog NIET vastgeschroeft op de kast. Toen deed ie het gewoon ok. Nadat ik ook alle kabels USB2 e.d. aangesloten heb (weet bijna zeker dat ik dat ok gedaan heb) is het MB vastgeschroeft. Daarna aangezet, alles ging wel draaien maar kwam geen beeld en na een seconden of 15 begon ie te roken.

processor is zeker niet defect, de condensator begon echt te stinken. Bij het eerste MB was het exact dezelfde condensator. Zou het iets met de aansluitkabels (usb2 en ieee1394) te maken kunnen hebben??

Heb er wel een 'oud' vga kaartje in maar die wel in andere pc's werkt.

Heb wel metalen afstandsbusjes maar die zijn niet te breed waardoor ze een printspoor zouden kunnen raken. Denk dat ik maar een nieuwe behuizing koop, wordt er beetje kriegel van :(

thx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat voor een PSU heb je? Een brakke PSU kan makkelijk overbelast raken en de moederbord laten smelten.. :{

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Met die oude VGA kaartjes moet je ook oppassen. Als ze nog 1x AGP zijn dan verwachten ze een andere spanning dan de huidige AGP slots en gaat je kaart en slot in rook op. Of ze daar een condensator als 'rooksignaal' tussen zetten weet ik niet.

Als die het niet deed los, en wel na inbouw zit er iets in je kast wat sluiting maakt. Toch goed nakijken.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op woensdag 03 juli 2002 08:14 schreef superduper het volgende:
Met die oude VGA kaartjes moet je ook oppassen. Als ze nog 1x AGP zijn dan verwachten ze een andere spanning dan de huidige AGP slots en gaat je kaart en slot in rook op. Of ze daar een condensator als 'rooksignaal' tussen zetten weet ik niet.

Als die het niet deed los, en wel na inbouw zit er iets in je kast wat sluiting maakt. Toch goed nakijken.
Wat superduper zegt klopt !
Ik meen dat de nieuwe agp sloten 3,3 volt leveren. Oude videokaarten vragen 5v. Het moederbord gaat kapot als je een oude videokaart aansluit op een nieuw (vanaf agp 4x) moederbord.
Of je videokaart 5 of 3,3 volt is kun je zien aan een extra inkeeping die de 3,3 volts kaarten hebben( in je manual staat ook nog iets over een extra inkeeping voor 1,5 volt).
De voltages weet ik niet meer helemaal zeker maar wel dat de oude generatie meer volt nodig had dan de nieuwe generaties borden kunnen leveren.

Do as I say, don't do as I do.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het verhaal klopt inderdaad. Maar als de 5V AGP kaart zonder inkeping zonder meer op een AGP slot past, die in feite voor maximaal 3,3V is en dus een uitsteeksel heeft zodat er alleen 3,3V kaarten met inkeping erop passen, dan is er iets goed mis.. :X

Verwijderd

Topicstarter
Geldt dit ook voor pci kaarten aangezien de video kaart pci is?

Wil wel een nieuw 333 MD, wat raad je me aan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op woensdag 03 juli 2002 09:44 schreef vdback het volgende:
Geldt dit ook voor pci kaarten aangezien de video kaart pci is?
Nee :)
Wil wel een nieuw 333 MD, wat raad je me aan?
Kun je mijn voorlaatste vraag niet beantwoorden :?
Op woensdag 03 juli 2002 08:09 schreef BalusC het volgende:
Wat voor een PSU heb je? Een brakke PSU kan makkelijk overbelast raken en de moederbord laten smelten.. :{
:)

Verwijderd

Topicstarter
heb een 350w voeding (nieuw), ook al een andere oude voeding geprobeerd maar beide werken goed op andere machines.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd contact op te nemen met de verkoper van de moederbord? Misschien dat je het plankje terug kan sturen, zodat ze er naar kijken en dat je dan eventueel een nieuwe krijgt opgestuurd :)

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Op woensdag 03 juli 2002 09:06 schreef BalusC het volgende:
Het verhaal klopt inderdaad. Maar als de 5V AGP kaart zonder inkeping zonder meer op een AGP slot past, die in feite voor maximaal 3,3V is en dus een uitsteeksel heeft zodat er alleen 3,3V kaarten met inkeping erop passen, dan is er iets goed mis.. :X
Dat er dan iets mis is klopt, maar ik heb ergens (of in een duits computerblad of ergens op internet)gelezen dat er inderdaad videokaarten met inkeeping zijn die toch het andere voltage nodig hebben en dus je moederbord slopen. Er zijn ook moederbord fabrikanten die een agp socket zonder die beveiligingsbrug gebruiken.
Als je een nieuw msi bord koopt zit er meesral een waarschuwings sticker over de agp poort.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
bord is alweer teruggegaan naar de leverancier en zit te denken om een MSI KT3 Ultra aan te schaffen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
ik vraag me nogsteeds af of je je mobo wel goed in de kast heb geschroeft? met de afstands busjes die je mobo op een afstandje van de achterplaat houden?
je zou namelijk niet de 1e zijn die z'n mobo gewoon direct op de plaat vastschroeft (no offence).

Verwijderd

Topicstarter
heb netjes de afstandsbusjes gebruikt die al in mn kast aanwezig waren. Zover ik kon zien maakte deze geen sluiting op printbanen op het MB.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:31 schreef whitewolf20 het volgende:
moet er ook aan geloven :
hoe sluit je een usb-bracker nu gaat aan op mobo ?
op stekkertje van bracket staat dus usb+ usb - enzo ?
iemand ?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op woensdag 03 juli 2002 10:08 schreef vdback het volgende:
bord is alweer teruggegaan naar de leverancier en zit te denken om een MSI KT3 Ultra aan te schaffen.
Weet je ook wat voor component er kapot was gegaan ??
En waar dat component zat ?

Ik zie dat soort dingen dagelijks.
Pagina: 1