ik heb een riva tnt m64 32 mb en een voodoo2 12 mb. ik gebruik de detonators 29.80. daarover gooi ik de refresh fix van www.nvrt.net. als ik dan de voodoo2 drivers installeer kan ik alleen maar 60 hz kiezen. met ee nandere kaart (non-nvidia of ati) werkt het wel goed. wat kan ik hier aan doen?
Kan je monitor hogere rates aan dan?
Als hij dat alleen maar weergeeft...
Als hij dat alleen maar weergeeft...
Verwijderd
bij beeldscherm/instellingen/adapter kun je de refresh rate toch veranderen? Anders moet je bij het opstarten Del indrukken om in de bios te komen, aldaar ga je naar volgens mij de chipset features setup en daar kies je 'AGP first'. Dan moet het lukken!
monitor 640x480 -> 100 hz, 800x600 -> 85 hz -> 1024x768 -> 70 hz -> 1152 x ??? -> 60 hz
mja... de voodoo2 is een add-on kaart die de tnt versterkt dus. de tnt zelf werkt wel op 85 / 100 hz maar de voodoo2 in windows 2000/xp niet.Op dinsdag 02 juli 2002 19:47 schreef vincent-marion het volgende:
bij beeldscherm/instellingen/adapter kun je de refresh rate toch veranderen? Anders moet je bij het opstarten Del indrukken om in de bios te komen, aldaar ga je naar volgens mij de chipset features setup en daar kies je 'AGP first'. Dan moet het lukken!
in windows 98/me heb ik weer geen enkel probleem.
Jah dan moet je toch ff zoeken naar de goede drivers, www.voodoofiles.com staan een zooitje, de winxp 3dfx voodoo drivers van 'dozer' vind ik zelf wel goed. Probeer die eens.
Verwijderd
et j'ai ca!
hehe.
maar goed, niet jouw prob. Ik zou zeggen: wreak die Voodoo2 eruit, installeer de zooi overnieuw en doe dan die voodoo2 er in.
maar goed, niet jouw prob. Ik zou zeggen: wreak die Voodoo2 eruit, installeer de zooi overnieuw en doe dan die voodoo2 er in.
ja, maar daar heb ik al een fix voor gedraaid, maar het probleem is dus dat die de voodoo drivers die fix negeren en keihard op 60 hz gaan draaienOp dinsdag 02 juli 2002 19:56 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
... ik hoorde dat die 60hz. bug ook in alle Geforce kaarte zat. klopta?
Jep.Op dinsdag 02 juli 2002 19:56 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
... ik hoorde dat die 60hz. bug ook in alle Geforce kaarte zat. klopta?
mja... 60 hz blijft want dat heb ik al geprobeerd. het is een driver probleem. wie gebruikt er 'cracked' driver die wel werken met de nvidia 'probleem'kaarten?Op dinsdag 02 juli 2002 19:55 schreef vincent-marion het volgende:
et j'ai ca!hehe.
Ik heb de oplossing
in het start menu moet je even 'uitvoeren' aanklikken en dan regedit intypen (dus gewoon even je registry aanpassen) ENTER, in je registry moet je dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE>software>3dfx interactive
Je ziet dan bestanden (keys) met het getal 60 erachter dus die moet je wijzigen naar 85 of wat je zelf wilt aantal HZ.
(dit moet je voor elke key dus aanpassen)
zodra je dit gedaan hebt en start een Voodoo 2 spel dan moet het werken
in het start menu moet je even 'uitvoeren' aanklikken en dan regedit intypen (dus gewoon even je registry aanpassen) ENTER, in je registry moet je dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE>software>3dfx interactive
Je ziet dan bestanden (keys) met het getal 60 erachter dus die moet je wijzigen naar 85 of wat je zelf wilt aantal HZ.
hartstikke bedankt. ik ga het meteen proberen. je hoort het van meOp dinsdag 02 juli 2002 20:55 schreef DarkEye het volgende:
Ik heb de oplossing![]()
En heeft t geholpen? Ik hoor niks meer
-=[POWERSTRIP]=-
ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant
...lost t niet op 
IS GEEN NVIDIA HEEFT ER DUS NIKS MEE TE MAKEN!
IS GEEN NVIDIA HEEFT ER DUS NIKS MEE TE MAKEN!
ik had mijn reactie toch al gepost 
zal wel niet dan
het heeft inderdaad geholpen dor die registersettings te veranderen.
zal wel niet dan
het heeft inderdaad geholpen dor die registersettings te veranderen.
maar waarom zou je ooit een voodoo2 draaien naast een tnt2?
die tnt2 is sneller qua 3d, en als je ze allebei erin zet, gebruik je de tnt voor 2d en de voodoo voor 3d. Dan kan je dus beter die tnt2 ook voor 3d gebruiken, hijs veel sneller, en kan bovendien resoluties boven de 800x600 aan!
die tnt2 is sneller qua 3d, en als je ze allebei erin zet, gebruik je de tnt voor 2d en de voodoo voor 3d. Dan kan je dus beter die tnt2 ook voor 3d gebruiken, hijs veel sneller, en kan bovendien resoluties boven de 800x600 aan!
http://www.tweakers.net/meuktracker/2283
refreshforce
refreshforce
dat dacht ik ook tot ik de tegenvallende resultaten van 18 fps in unreal tournament zag, nu heb ik er 40.Op vrijdag 05 juli 2002 16:05 schreef nnk het volgende:
maar waarom zou je ooit een voodoo2 draaien naast een tnt2?
b.t.w. 1024x768 op 60 hz noem ik geen spelen meer
Pagina: 1