Toon posts:

Aanbevolen koeling voor video-editing systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke koeling raden jullie aan bij het volgende systeem, dat vooral gebruikt gaat worden voor intensieve video-editing:

ECS K7VTA3 KT333 Moederbord
Athlon XP1800+

Ik dacht zelf aan de Arctic Supersilent Pro voor de Proc.

Is een chipset koeler van bv Spire nog aan te bevelen hiervoor?

En hoe zou ik m'n kast moeten koelen?

Voorwaarde voor het systeem is wel, dat het stil moet zijn, aangezien het ook 's nachts zal draaien (vandaar ook mijn keus voor de Arctic SuperSilent koeler).

Verwijderd

Je zou de search kunnen gebruiken
Een Alpha 8045 met een stille papst fan en voor de airflow in je pc nog wat stille papst fans :{

Verwijderd

Ik zou de harddisks ook maar goed koelen aangezien die snel moeten zijn en dus veel warmte produceren.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Chipset koeler is niet echt noodzakelijk. Ik heb zelf een Pinnacle capturekaart die nogal wat hitte veroorzaakt. Maar dit laat ik meteen wegwaaien middels een 12cm fan die onderin koude lucht aanzuigt en direct richting de insteekkaarten blaast. Zo blijven de kaarten (en ook de Pinnacle) lekker koel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 21:36 schreef gve het volgende:
Ik zou de harddisks ook maar goed koelen aangezien die snel moeten zijn en dus veel warmte produceren.
Das idd een goed plan, in ieder geval voor de hd waarmee ik capture. Maar ik heb als kast de Ilook II Advanced Gray. En daar passen geen 2 HD's met koelers boven elkaar (in het daarvoor bestemde hd-rack). En de montage sleeves die geleverd worden voor montage van bv drives in de bays, passen dus niet op de HD's, anders had ik ze daar kunnen monteren...

Maar koelen van HD's levert uiteraard ook weer de nodige dB's op....die ik 's nachts liever niet hoor....

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 22:57 schreef Smie het volgende:

[..]

Das idd een goed plan, in ieder geval voor de hd waarmee ik capture. Maar ik heb als kast de Ilook II Advanced Gray. En daar passen geen 2 HD's met koelers boven elkaar (in het daarvoor bestemde hd-rack). En de montage sleeves die geleverd worden voor montage van bv drives in de bays, passen dus niet op de HD's, anders had ik ze daar kunnen monteren...

Maar koelen van HD's levert uiteraard ook weer de nodige dB's op....die ik 's nachts liever niet hoor....
HD's achtereen intakefan op 5V scheelt al genoeg denk ik. Zelf heb ik dat met en 12cm papst@5V en dat is perfect cool.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 02:37 schreef gve het volgende:
HD's achtereen intakefan op 5V scheelt al genoeg denk ik. Zelf heb ik dat met en 12cm papst@5V en dat is perfect cool.
Op mijn huidige systeem heb ik een intake cooler vooraan (net onder de hd's) en boven de standaard systeemkoeler bij de voeding. Alleen is die intake cooler volgens mij zwaarder dan de uitblaas boven....en ik meen me te herinneren dat dat dan juist niet werkt.

En dan de tweede vraag: is het echt nodig. Ik ga de boel niet overclocken, en wil het allemaal zo stil mogelijk hebben.

[edit: fiat tipo's]

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 10:58 schreef Smie het volgende:

[..]

Op mijn huidige systeem heb ik een intake cooler vooraan (net onder de hd's) en boven de standaard systeemkoeler bij de voeding. Alleen is die intake cooler volgens mij zwaarder dan de uitblaas boven....en ik meen me te herinneren dat dat dan juist niet werkt.

En dan de tweede vraag: is het echt nodig. Ik ga de boel niet overclocken, en wil het allemaal zo stil mogelijk hebben.

[edit: fiat tipo's]
Verlaag dan het voltage van de intake fan dan hoor je hem ook niet.

HD koeling is zeker nodig met een snelle schijf, waarom verhuis je de HD's niet naar beneden?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 17:44 schreef gve het volgende:
Verlaag dan het voltage van de intake fan dan hoor je hem ook niet.

HD koeling is zeker nodig met een snelle schijf, waarom verhuis je de HD's niet naar beneden?
HD's naar beneden verhuizen gaat niet lukken met mijn systeemkast. In principe hangen ze net iets boven de intake fan.
Pagina: 1