4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
De southbridge wordt niet gekoeld, dus ik neem aan dat je de northbridege bedoelt 
Of die fan perse nodig is weet ik niet, maar een vervangende fan kun je bij de electronicaboer krijgen
Of die fan perse nodig is weet ik niet, maar een vervangende fan kun je bij de electronicaboer krijgen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
gewoon een p100 fan erop gooie =)
hij is niet echt noodzakelijk , maar om je pc zo stabiel mogelijk te houden ook bij het overclocken is het wel handig.
hij is niet echt noodzakelijk , maar om je pc zo stabiel mogelijk te houden ook bij het overclocken is het wel handig.
Heb van south maar ff north gemaakt in de topictitle
Zover ik weet bestaat er geen enkel moederbord met actieve southbridge koeling.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Oops... Thanx, is ook zo ingewikkeld: north, south...Op dinsdag 02 juli 2002 19:41 schreef Abbadon het volgende:
Heb van south maar ff north gemaakt in de topictitleZover ik weet bestaat er geen enkel moederbord met actieve southbridge koeling.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
ik heb wel eens topics langs zien komen waar er duidelijk antwoord op werd gegeven
een helemaal naakte chip is niet versandig, je moet iets van een koelblokje hebben (4x4cm)
dat is ruim voldoende, als je niet overclockt
een helemaal naakte chip is niet versandig, je moet iets van een koelblokje hebben (4x4cm)
dat is ruim voldoende, als je niet overclockt
Verwijderd
gewoon ff een heatsink bestellen en die er op lijmen met artic epoxy ofzo, www.freezinghardware.com of nl
Ik heb dat net even aan mijn neef gevraagt, heeft het zelfde mobo, bij hem heeft die fan ook een tijdje stilgestaan, boeit niet zo veel.
Nu heeft hij er een crystal orb van ThermalTake op gezet...
ja... als je geld teveel hebt, het is een northbridge hoor, die ontwikkeld niet zoveel hitteOp dinsdag 02 juli 2002 20:00 schreef Falconey het volgende:
Ik heb dat net even aan mijn neef gevraagt, heeft het zelfde mobo, bij hem heeft die fan ook een tijdje stilgestaan, boeit niet zo veel.
een blue orb is al overdreven, maar wel 3x zo goedkoop...
Verwijderd
Tuurlijk boeit dit wel veel, bij onvoldoende koeling word je bord instabiel bij zware belasting en in het ergste geval brand die door. Mijn bord word met passieve koeling soms al 40 graden bij extreem heet weer, zonder heatsink zou die dus doorgefikt zijn. Normale temps zijn 28/30 graden.Op dinsdag 02 juli 2002 20:00 schreef Falconey het volgende:
een crystal orb heeft een zeeeer slechte prijs/koel verhoudingOp dinsdag 02 juli 2002 20:09 schreef XenoDaSouljah het volgende:
[..]
Tuurlijk boeit dit wel veel, bij onvoldoende koeling word je bord instabiel bij zware belasting en in het ergste geval brand die door. Mijn bord word met passieve koeling soms al 40 graden bij extreem heet weer, zonder heatsink zou die dus doorgefikt zijn. Normale temps zijn 28/30 graden.
hij koelt maar een fractie beter dan blue orb, en is 3x zo duur, welke moet je dan kopen?
en voor een mobo chippie scheelt het dus echt super weinig, doe het dan op je videokaart, en doe die koeler op je chipset, dan heb je veel meer winst (dat heb ik gedaan)
(mijn passieve gekoelde a7v333 wordt 24-26 graden en hij loopt op fsb166)
Goed, ik zet er een Zalman ZM-NB32 op.
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=122
En hoe haal ik de huidige heatsink eraf? Gewoon zachtjes wrikken ofzo?
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=122
En hoe haal ik de huidige heatsink eraf? Gewoon zachtjes wrikken ofzo?
Bij mij wordt de NB niet warmer dan 29 graden, is passief gekoelt met zo'n heatsink van asus...
Met de twee pinnetjes aan de hoeken kun je em losmaken...
Kan je die pinnetjes loshalen zonder het hele mobo eruit te halen? Ik heb veel tijd besteed om het mobo goed degelijk vast te zetten, en zit natuurlijk niet te springen om hem er helemaal uit te halen.....Op dinsdag 02 juli 2002 21:07 schreef Falconey het volgende:
Bij mij wordt de NB niet warmer dan 29 graden, is passief gekoelt met zo'n heatsink van asus...
Zal ik niet doen als ik jouw was (heb ik nare ervaringen mee)Op dinsdag 02 juli 2002 21:22 schreef Microkid het volgende:
[..]
Kan je die pinnetjes loshalen zonder het hele mobo eruit te halen? Ik heb veel tijd besteed om het mobo goed degelijk vast te zetten, en zit natuurlijk niet te springen om hem er helemaal uit te halen.....
je moet echt je hele mobo eruit halen, of heel voorzichtig die twee pinnetjes doorsnijden
(ik had een asus a7v133 met kapotte fan, eraf halen wilde niet, deed ik em weer aan en hij deed niks meer, hartstikke dood. Ik kreeg wel garantie, maar het bedrijf had geen goeie vervanging, eerst stuurde ze een gewone a7v, vervolgens een brakke a7v133 en tenslotte het aankoop berdrag terug, en dat is wel leuk want de a7v133 toen is even duur als de a7v333 nu, dus gratis een beter bord, alleen nieuw geheugen erbij gekocht)
Zonder koeler doet ie het ook prima, maar voor hoe lang weet ik zelf ook niet.
Passief kunnen ze zeker prima werken, aangezien er meerdere merken zijn dat altijd al gebruiken voor hun Northbridge chips (Via kt133,kt133a etc)
Dus waarom zou je asus board niet zonder fan kunnen werken
Ik heb nog wel wat koelblokjes thuis liggen van de a7v333 en a7m266-d etc
Dat krijg je als je..........
Passief kunnen ze zeker prima werken, aangezien er meerdere merken zijn dat altijd al gebruiken voor hun Northbridge chips (Via kt133,kt133a etc)
Dus waarom zou je asus board niet zonder fan kunnen werken
Ik heb nog wel wat koelblokjes thuis liggen van de a7v333 en a7m266-d etc
Dat krijg je als je..........
Update: ik heb de gehele fan eraf gehaald. Het koelblok van de northbridge is gewoon koel. Tevens blaast de luchtstroom van m'n Silverado erover heen, dus ik denk dat ik het lekker zo laat.
Tevens heb ik net m'n 8cm intake vervangen door een 12cm Papst. CPU Temp is meteen 5 graden gedaald!!
Tevens heb ik net m'n 8cm intake vervangen door een 12cm Papst. CPU Temp is meteen 5 graden gedaald!!
Pagina: 1