• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Floris schreef op 03 augustus 2002 @ 23:22:
Beetje groot en geheel onbewerkt:
[afbeelding]

Laat op de avond met ondergaande zon genomen, drie verbrande mensen op een redelijk verlaten weg door de duinen. Compositie vind ik redelijk goed gelukt en ze staan er nog leuk op ook!

Leeftijd: 25
Camera: Canon PS S30
Lokatie: Burg-Haamstede, nabij Neeltje-Jans.
(Gemaakt op vakantie, dus ik kan ook meedoen met de volgende contest :P )
hey Floris, dichtbij Neeltje Jans he... je hebt daar toch niet lopen kloten met VUUR ofzo he? >:)

offtopic:
dat linker meisje lijkt trouwens op een Ellen die iets in de buurt van daar woont ofzo, toeval?

Hey gaan we nog een nieuw topic openen? Ik ben voor een topic waarbij je een foto maakt ok een speciale manier, waarbij je een 2e plaatje nodig hebt (en krijgt) waaruit blijkt wát er nu eigenlijk zo mooi en speciaal in beeld is gebracht :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09
* Mooody is weer terug van zijn 14-daagse trip :)

verzinnen jullie ff een onderwerp, dan begin ik 1 september de nieuwe contest...

zeer waarschijnlijk gaat het nu een stuk beter lopen, omdat:

a) ik meer tijd heb
b) er meer mensen zullen meedoen (vakantie afgelopen)
c) de site zo goed als af is

dus...nog suggesties voor de nieuwe maand...leg ze nu voor...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Suggestie 1: Landschappen
Suggestie 2: Zonsondergangen
Suggestie 3: "actiefoto's"
Suggestie 4: computers |:(

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe knippen en plakken... een rijtje ideeën die ik een maandje terug poste. Er zijn echt zát onderwerpen te bedenken.

En ik zou het niet te vaag houden zodat er toch een beetje selectie mogelijk is. 'mensen' was me ook veel te vaag. Als er maar iemand op de foto stond was het al goed.

beelden (kunst)
lijnenspel
lichtspel
een boom
herfst (komt eraan)
macro (in catagorieën: beestjes, objecten,
tuin (maar geen bloem-close up)
bloem-close up
binnens huis (maar geen mensen of huisdieren)
huisdier

Of abstracte ideeën:
vergane glorie
stilte
leegte
kleurigheid
gezelligheid
chaos

Misschien ook gewoon wat geinigs:

een huishoudelijk apparaat
je eigen fototoestel (gemaakt met datzelfde toestel)
je computer
truckagefoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
ehm lijkt mij leuk om iets ongewoons te nemen dus idd niet die waterdruppel of macro.

Mijn voorstel is om nacht foto's te maken maar dan nacht en dus geen ondergaande zonnen luchten oid. Nee pikkedonker het liefst :P

Dus echt statief werk.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:48:
Effe knippen en plakken... een rijtje ideeën die ik een maandje terug poste. Er zijn echt zát onderwerpen te bedenken.

En ik zou het niet te vaag houden zodat er toch een beetje selectie mogelijk is. 'mensen' was me ook veel te vaag. Als er maar iemand op de foto stond was het al goed.

beelden (kunst)
lijnenspel
lichtspel
een boom
herfst (komt eraan)
macro (in catagorieën: beestjes, objecten,
tuin (maar geen bloem-close up)
bloem-close up
binnens huis (maar geen mensen of huisdieren)
huisdier

Of abstracte ideeën:
vergane glorie
stilte
leegte
kleurigheid
gezelligheid
chaos

Misschien ook gewoon wat geinigs:

een huishoudelijk apparaat
je eigen fototoestel (gemaakt met datzelfde toestel)
je computer
truckagefoto
Klinkt goed :)

Zijn er verder nog regels? In de zin van bepaalde instellingen, alleen digitaal (ja, digifoto contest ;)) en dat soort dingen?

Dat abstracte rijtje lijkt me ook wel leuk, gelijk een contest wie het kunstzinnigst is ingesteld :) Chaos > Is bij mij hetzelfde als Binnenshuis foto... Evenals Vergane Glorie = Huisdier :X

Kunnen we niet even een poll ergens zetten met dat rijtje erop? lijkt me een goede lijst nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is een poll wel handig ja. Dan kunnen we gewoon het rijtje afwerken vanaf meest populaire onderwerp. Het alternatief is dat iemand kiest.
Anders komt er nooit wat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 18:41

bipo

TomV

En wat dachten jullie dan van 'geordende chaos'? Dan ben je wat beperkter en moet je erbij uitleggen wat er geordend is aan die chaos, of wat er voor chaos is aan die ordening? Degene met de mooiste pic, die het minste uitleg nodig heeft, wint.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
En dan wel een goede manier om te stemmen, dus geen halfbrakke site enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09
Azrael schreef op 24 augustus 2002 @ 14:45:
En dan wel een goede manier om te stemmen, dus geen halfbrakke site enzo..
dankje :)

als alle mensen die commentaar hadden, zouden meehelpen aan de site, was-ie allang af geweest 8)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

is er geen goed gallery script waar je (na met je got naam in te hebben gelogd) gewoon kunt klikken op je favo plaatje (of op je 3 favos ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met album.pl kun je foto's punten geven. Werkt ook met inloggen. Ik gebruik dat script, niet dat deel, maar het kan wel. Je kunt er ook foto's mee uploaden. Lijkt me een bruikbaar script voor een contest.

By the way, die icon van je wat is dat voor programma? Late show?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 18:44:
met album.pl kun je foto's punten geven. Werkt ook met inloggen. Ik gebruik dat script, niet dat deel, maar het kan wel. Je kunt er ook foto's mee uploaden. Lijkt me een bruikbaar script voor een contest.

By the way, die icon van je wat is dat voor programma? Late show?
Míjn icoon btw? :D Dat is een stukje uit een zelf-gemaakte remia reclame waarbij de 2 mannetjes van de remia ('Wij van de remia ja') ineens in elkaar geslagen worden, puur uit leed-vermaak :) (kan me wel voorstellen dat je die linker op die gast van latenight vind lijken :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Mooooody schreef op 24 augustus 2002 @ 14:55:
[...]

dankje :)

als alle mensen die commentaar hadden, zouden meehelpen aan de site, was-ie allang af geweest 8)
nah, ik niet, ik ken geeneens html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

maar goed, de tijd dringt hoor :P welk topic nemen we nu? pollzpollzpollz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

<eh>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
En wie hoort er in de jury ?

Zowieso de winnaar van de vorige contest

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

salutem schreef op 26 augustus 2002 @ 08:54:
En wie hoort er in de jury ?

Zowieso de winnaar van de vorige contest
ja, de winnaar die zo unaniem is gekozen door iedereen! ;) hehe ik dacht juist dat wij fotografen zelf gingen stemmen? das toch eerlijker? niet op jezelf stemmen ofcourse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
1 ding voor de nieuwe contest: het stemmen dient laagdrempelig en eenvoudig te zijn. :) (Zie ook mijn eerdere post in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

yep :) evenals het uploaden etc, want dat aanvragen van pw enzo is wat omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
BaRF schreef op 26 augustus 2002 @ 11:25:
yep :) evenals het uploaden etc, want dat aanvragen van pw enzo is wat omslachtig
True

en et subject wordtttt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

het subject wordtttt "Kazige Snollen". Of iets anders maar waaaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/menno1.jpg

Alleen gezicht geslecteert en saturation omlaag gehaald. Daarna geresized.

Gemaakt met Olympus 3020 zoom

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Kleintje Voorstelling (Vergrootbaar)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/timbosser/take1.jpg

Een topic met auto's lijkt me gewoon strak. Compleet met model, jaartal en wat uitleg over de ingebouwde accesoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
laat maar 8)7

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timbos schreef op 26 augustus 2002 @ 22:50:

Een topic met auto's lijkt me gewoon strak. Compleet met model, jaartal en wat uitleg over de ingebouwde accesoires :)
*proest*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbos
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Niet goed?, Twas maar een ideetje...heb niet het laatste woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

voor mij is zon auto topic incl details ook niet zo nodig :D kun je beter een gewoon auto topic openen :)

Maar wat kiezen we wél als topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

auto lijkt me wel leuk :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op 27 augustus 2002 @ 18:54:
voor mij is zon auto topic incl details ook niet zo nodig :D kun je beter een gewoon auto topic openen :)
Ja precies.
Ik heb op zich niks tegen de auto als topic hoor... hoewel ik dan waarschijnlijk niet meedoe die maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

zullen we nog een wedstrijd beginnen, of is er te weinig animo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
nou eeeeh wat doen we nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

knoop doorhakken!

Ik stem voor uhm Shaduw en Licht!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

kick :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja uhmmm... Blijft kennelijk moeilijk om iets af te spreken op een forum. Ik weet niet of Moooooody de boel technisch al rond heeft eigenlijk. Daar is het wachten een beetje op.
Het lijkt mij het makkelijkst en eerlijkst om het zo te doen:

* Foto's staan op Mooooodies site
* Kiezen verloopt via een poll op dit forum (zodat iedereen maar 1 maal kan stemmen)
* Subject wordt gekozen door winnaar voorgaande contest. (domweg omdat toch *iemand* het moet doen, anders blijft het maar door elkaar heen roepen).

Is dit mogelijk? Dan zou ik zo snel mogelijk willen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 10:35:
ja uhmmm... Blijft kennelijk moeilijk om iets af te spreken op een forum. Ik weet niet of Moooooody de boel technisch al rond heeft eigenlijk. Daar is het wachten een beetje op.
Het lijkt mij het makkelijkst en eerlijkst om het zo te doen:

* Foto's staan op Mooooodies site
* Kiezen verloopt via een poll op dit forum (zodat iedereen maar 1 maal kan stemmen)
* Subject wordt gekozen door winnaar voorgaande contest. (domweg omdat toch *iemand* het moet doen, anders blijft het maar door elkaar heen roepen).

Is dit mogelijk? Dan zou ik zo snel mogelijk willen beginnen.
Das allemaal prima maar laten we eerst ff een poll houwe over het subject ik stel voor night shots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik vind het best, dan beginnen we tenminste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salutem schreef op 30 augustus 2002 @ 11:14:
[...]

Das allemaal prima maar laten we eerst ff een poll houwe over het subject ik stel voor night shots
Nee da's allemaal veel te langdurig. Het subject maakt ook niet zoveel uit. Als er #%$# maar eens wat gekozen wordt. Vandaar dat ik die eer wil toekennen aan de winnaar van de voorgaande contest. En zo elke maand verder.

Een poll lijkt me wel heel bruikbaar voor de punten. Omdat het toch ook een GOT contest is natuurlijk, van GOTTERS dus. En bij een poll kun je maar 1 maal stemmen.

Ik weet alleen niet of iedereen een poll kan openen en de moderator het wel zo'n goed idee vind. Ik wil de poll wel bijhouden en een beetje organiseren enzo. Maar eerst moeten we van Mooooody horen of zijn script werkt enzo. Het uploaden van foto's is ook een probleem omdat iedereen die wil uploaden een password login naam nodig heeft. Eigenlijk zou het mooi zijn als we daar toch gewoon deze thread voor kunnen gebruiken

Ik moet die moderator hier eens te pakken zien te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

go 4 it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naam van de thread moet ook maar veranderd worden... het is geen juli meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dames en heren.

Ik wil u hierbij de nieuwe contest presenteren. Ik heb nu zelf een scriptje lopen voor de contest.

Adres: De Grote GOTTERS Digifotocontest

Iedereen die wil uploaden kan het beste dat verzoek hier plaatsen samen met een emailadres. Dan mail ik een login naam en password. Via icq kan ook. Mijn icq nummer zie je als je met de muis op het bloemetje rechtsboven het bericht aanwijst.

Er zit een rating in dit script, maar die is niet geschikt voor een contest, omdat je net zovaak kan stemmen als je maar wilt en dat is natuurlijk niet zinvol. Die gebruik ik dus maar niet. Vandaar dat we dus afhankelijk zijn van een poll bij GOT. Als dat niet lukt dan wordt het moeilijk. Misschien kan ik nog iets regelen met een ander script, maar dat moet ik dan nog uitzoeken.

Iedereen mag 1 foto uploaden. Maximaal 2Mb groot. Overschrijven en deleten kan.
Mocht 2Mb in incidentele gevallen niet genoeg zijn laat het me even weten. Maar het lijkt me ruim voldoende.

Plaats je foto's altijd in de map 'Lopende Contest'. In andere mappen zal ook niet lukken als het goed is. Anders haal ik ze toch wel weg, of verplaats ze..

Onderwerp deze maand kies ik dan maar zelf. Volgende maand kiest de winnaar van deze contest. Onderwerp deze maand, lekker algemeen, maar toch inspirerend, dacht ik:

LICHTSPEL

Doe wat met licht. subject is ondergeschikt aan de licht effecten. Alles is goed, zolang maar duidelijk is dat licht hier de hoofdzaak is en niet iets anders. Mag ook schaduw zijn natuurlijk, want dat is ook een licht effect.

Je kan uploaden, maar hoe het stemmen precies zal gaan weet ik nog niet. Het leukste is natuurlijk toch als het via GOT loopt. Het is een GOT contest, dus...

Tot zover even. Eventuele details vul ik nog wel in. Ik moet het ook nog leren :- )

(aanvulling)
Wat betreft het stemmen. Er kan eigenlijk pas gestemd worden op het moment dat alle foto's er zijn. Anders kun je geen punten toekennen aan foto's die later pas worden geupload. Daarom wil ik voorstellen de inzending-termijn te sluiten op de 20-ste van de maand. Dan zijn er 10 dagen om te stemmen via een poll. Na de 20-ste sluit ik de map dus voor uploads.

(nog een aanvulling)
Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Ik hou er niet zo van en zal zelf overdadig gesoepte foto's lager beoordelen. Soms kan soepen mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Uiteraard mogen alleen digitale foto's meedoen. Dit is en blijft nou eenmaal Gadget Talk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:22

Marc H

- - Is wakker - -

Niet weer een website waarvoor je moet registreren! nog meer gezeur met passwords enzo . En dan nog maar 1x foto posten ook?

Hou het gewoon lekker simpel, gewoon foto's posten in een Topic, op de 20ste een pol maken, klaar. (zie mijn bericht op 21 augustus)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik wil graag een keer uploaden.

Email: heemartijn@hotmail.com

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op 30 augustus 2002 @ 18:20:
Niet weer een website waarvoor je moet registreren! nog meer gezeur met passwords enzo . En dan nog maar 1x foto posten ook?

Hou het gewoon lekker simpel, gewoon foto's posten in een Topic, op de 20ste een pol maken, klaar. (zie mijn bericht op 21 augustus)
goed plan ja :Y) Sorry Kheperi maar jou plan vind ik veel te omslachtig, enne, waren we het al eens over een onderwerp dan? (nofi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar er komt gewoon niks van als er niet een beetje struktuur in zit. Een topic is veel te rommelig voor een contest. Dan kun je meerdere foto's insturen, en welke teld dan? En hoe hou je bij welke foto meeteld? En verder plaatst iedereen maar berichten on en offtopic etc. Dat is gewoon niet duidelijk te regelen. Vandaar ook dat het dus niet op gang komt denk ik. Ik vond mooooodies idee wel goed en het leek te werken, behalve dan dat mooooody zelf een beetje weinig van zich laat horen.
Via icq is een pasword zó geregeld. En 1 upload is logisch. Je kunt gewoon maar 1 foto inzenden per contest. Is toch heel normaal?

(aanvulling)

Even nagedacht....
Omdat er tot de 20-ste van de maand toch niet gestemd kan worden is het tot die tijd ook mogelijk de foto te veranderen.
Maximum blijft 1 foto per persoon.

Even je berichtje van 21/8 gelezen, Marc, maar dat gaat dus niet werken. Dat wordt een rommelzooi.

En als we het eerst allemaal eens moeten worden over het onderwerp dan hebben we allemaal grijze haren voordat er iets van komt. Daarom koos ik maar wat, iets waar iedere fotograaf toch wel wat mee kan , lijkt me. Vanaf dit punt kiest dan de winnaar van de contest het volgende topic. Dat lijkt me gewoon het meest werkbare.

Ik hoop echt alleen maar de contest van de grond te helpen. Het maakt me echt niet uit hoe en wat, als het maar werkt!!! En tot nu toe werkte het niet.
Doe alstjeblieft mee, maar als je dat niet wilt, nouja, dat is dan jammer. Maar ik denk dat het dan helemaal niks worden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

tja, jullie hebben allemaal eigenlijk wel een goed punt :P Onderwerp kiezen moet gewoon gebeuren (licht vin dik prima btw) maar dat idee met die login en pw mailen enzo is weer iets minder hoor :P

We moeten eigenlijk een pagina/script hebben waar je jezelf gewoon 1 keer moet registreren, en dan kun je daarna gewoon altijd medoen en stemmen. Maar waar halen we dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt windows het password toch laten onthouden? Dat werkt bijna net zo makkelijk als met cookies.

Als je wilt kun je via icq zelf bepalen wat je als password wilt. Maakt mij niet uit.

Je kunt me trouwens ook bereiken via yahoo (kheperi) of via msn (kheperi@yahoo.com). Dit voor degenen die geen icq of trillian gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Om het wat makkelijker te maken heb ik een miniforumpje geïnstalleerd.

Dat forum doet in principe maar 1 ding. Je kunt je er aanmelden.

Via mail krijg je dan automatisch een password.
Log daarmee in op het forum en vanaf dan ben je net als bij GOT middels een cookie altijd direct aangemeld. Ook op mijn fotoforum.

Daar kun je naar toe via een link op mijn mini forum, maar uiteraard ook gewoon via een link . Het miniforumpje kun je dan verder gewoon weer vergeten.

Ik zou niet weten hoe het makkelijker kan.
Ik kan ook nog een poll-optie installeren in dat forum, maar omdat het een GOT contest is lijkt het me leuker om dat hier te doen.

Ik hoop dat ik hiermee wat twijfelaars over de streep kan trekken en we kunnen gaan contesten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

mooi :)

ohja, VETTE waterdruppel section!!! :9

Pagina: 1 2 3 Laatste