Toon posts:

[Delphi] Printer op A4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

ik ben al zover dat ik in mijn programma kan printen. Maar omdat er een aantal kolommen op papier moeten worden gezet (dat doe ik de de beschikbare aantal pixels te delen door de kolommen enz enz.). Maar ik wil niet weten wat er gebeurt, als er NIET op A4 wordt geprint. Dan kom het dus niet netjes op papier.
Is het mogelijk, dat ik controlleer dat het ingestelde papier A4 is.
(Een A4'tje heeft niet aantal hetzelfde aantal pixels, dat hangt volgens mij af van de DPI die de printer hanteerd.)

offtopic:
Zijn er programma's die fatsoenlijk en duidelijk nederlands gesproken taal kunnen genereren vanuit tekst (bijv. "Voetballen of dozen stapelen").
Zoja hoe heten die.
Ik wil namelijk in mijn programma bij iedere foto een stukje tekst, die je ook moeten kunnen beluisteren.
En ik wil persee ALTIJD dezelfde stem hebben.
(Natuurlijk wordt de die software OFFICIEEL aangeschaft, dus geen wares request !!!)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

je houd altijd het gezeik met die DPI als je zelf een printer componentje maakt, je moet dat dus zelf gaan berekenen op basis van de info uit printersetup.

over je text-to-speech vraag: zoek is op die term met dutch er bij. er is namelijk wel een groot project voor linux waar ook nederlands bij zat...
Hier staat nog wat:
http://www.bright.net/~dlphilp/linuxsound/speech.html

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!