Digital-in/out - Coax-in/out?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-11 14:37
Hi,

Kort vraagjes:
1. Wat voor soort kabel heb ik nodig om mijn SB live met digital-out te verbinden met een versterker met digital-in. Zijn dat gewone tulpstekkertjes of "jack" plugjes?

2. Hoe zit dat met de "coax" in van mijn versterker? Hoe krijg ik de beste geluidskwaliteit van mijn TV naar die versterker? Is het bv mogelijk om een scart kabel te kopen die eindigd op een digitale uitgang?

Ook ziten er meerdere video ingangen in mijn versterker? wat kan ik daarmee?

Vriendelijk bedankt.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:47

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Voor een digitaal signaal kun je gewoon tulp stekkers met 75ohm coax kabel gebruiken

uit een scart komen geen digitalen signalen voor beeld of geluid

met meerdre video ingangen kun je meerdere video bronnen op een tv aansluiten

PGEQRZEM

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 11:26

Acid_Burn

uhuh

Ik heb gewoon 10m audiokabel gekocht met 2 tulpstekkers eraan. Werkt perfect. Lekker flexibel en dun, makkelijk weg te werken dus.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 14:59
Je kan in principe normale tulpkabels bebruiken aangezien daar de impendantie ook 75 Ohm van is. Beter is een mooie vergulde kabel die wat dikker is.

Coïtus ergo sum

• MARTIJN_

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Een digitaal signaal moet eigenlijk wel over een kabel met een impedantie van 75ohm net als bv videosignaal/tvkabel netwerk kabel
En dunne coax kabel is er ook in soepele uitvoering
rg/59 dacht ik

PGEQRZEM

• vacuumcleaner
Op dinsdag 02 juli 2002 19:45 schreef MARTIJN_ het volgende:
Voor een digitaal signaal kun je gewoon tulp stekkers met 75ohm coax kabel gebruiken

uit een scart komen geen digitalen signalen voor beeld of geluid

met meerdre video ingangen kun je meerdere video bronnen op een tv aansluiten
Haha, tnx, maar nu weet ik nog steeds niet welke stekkertjes ik waarvoor moet gebruiken. Zijn die digitale kabels/tulpstekkertjes hetzelfde als die coax-kabeltjes?

Tulpstekkertjes heb ik thuis wel, die gaan toch meestal in paren (rood/wit) en die kan het ene "gat" in en het andere "gat" uit?

tnx

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• MARTIJN_

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Met twee tulp(Of 1 tulp en 1 jack) stekkers en een stuk kabel kun je het digitalen signaal naar de versterker sturen,
je hebt ook maar een digitaal uit en een digitaal in

PGEQRZEM

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-11 20:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb ook gewoon een el cheapo tulpkabeltje op de coax uitgang van m'n SBLive en satelliet receiver naar m'n A/V receiver. Zelfs met 10 meter kabel (sat in andere kamer) werkt het nog perfect. Geld uitgeven aan dure coax kabeltjes is nogal onzin omdat het signaal van de SPDIF toch digitaal is. Het werkt of het werkt niet.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 20:15 schreef Femme het volgende:
Ik heb ook gewoon een el cheapo tulpkabeltje op de coax uitgang van m'n SBLive en satelliet receiver naar m'n A/V receiver. Zelfs met 10 meter kabel (sat in andere kamer) werkt het nog perfect. Geld uitgeven aan dure coax kabeltjes is nogal onzin omdat het signaal van de SPDIF toch digitaal is. Het werkt of het werkt niet.
ram dit es op forum.hifi.nl en ga lachen :D die gaan zich helemaal om je opvreten :)

• vacuumcleaner
Op dinsdag 02 juli 2002 20:16 schreef neographikal het volgende:

[..]

ram dit es op forum.hifi.nl en ga lachen :D die gaan zich helemaal om je opvreten :)
Ach, het toch allemaal lamers en amateurs ;)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:59
Op dinsdag 02 juli 2002 20:54 schreef vacuumcleaner het volgende:

[..]

Ach, het toch allemaal lamers en amateurs ;)
hey! Niet flamen op andere fora, het gaat juist net lekker tussen hifi.nl en AVH. Wij worden daar al wat serieuzer genomen en er zijn al heel wat hifi-erts die hier een kijkje komen nemen en andersom.
Dit soort opmerkingen zijn niet echt bevorderend voor de sfeer.....

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 11:26

Acid_Burn

uhuh

Op dinsdag 02 juli 2002 20:16 schreef neographikal het volgende:

[..]

Tja, en toch maakt het geen ruk uit. Als het om analoog signaal ging, dan kan je idd wat betere kabels kopen, maar aangezien het hier om digitaal signaal gaat en pas door je versterker gedecodeerd wordt maakt het transmissiemedium weinig uit. Als het signaal aankomt heb je geluid.

Straks gaan ze nog beweren dat je het kan horen of je een MP3 gedownload hebt via de kabel of via een 56k modem.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 01:25 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Tja, en toch maakt het geen ruk uit. Als het om analoog signaal ging, dan kan je idd wat betere kabels kopen, maar aangezien het hier om digitaal signaal gaat en pas door je versterker gedecodeerd wordt maakt het transmissiemedium weinig uit. Als het signaal aankomt heb je geluid.

Straks gaan ze nog beweren dat je het kan horen of je een MP3 gedownload hebt via de kabel of via een 56k modem.
hier ben ik het mee eens, op het moment dat er ook maar een paar bits verloren gaan gaat je geluid hakkelen of het stopt ermee. Heb je een goed geluid, dan komt 100% van de bitjes aan en heeft het kopen van een duurdere kabel geen zin.

Analoog geluid is uiteraard anders, daar hebben goede kabels wel zin..

Verwijderd

okay, misschien even een stomme vraag... maar ik heb op m'n SB Live helemaal geen coax aansluiting, alleen maar jack plugjes :?

hoe hebben jullie dat dus?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11 18:24

GaMeOvEr

Is een hork.

Op woensdag 03 juli 2002 16:06 schreef PsyFlux het volgende:
okay, misschien even een stomme vraag... maar ik heb op m'n SB Live helemaal geen coax aansluiting, alleen maar jack plugjes :?

Omdat je meerdere smaken SB Live hebt, ( ;) ) heb je ook SB-Live's met expansiekaartjes met tulpjes, of 5,25" Drivebays met coaxiale/optische in en uitgangen.

Aannames zijn fataal.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 16:11 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Omdat je meerdere smaken SB Live hebt, ( ;) ) heb je ook SB-Live's met expansiekaartjes met tulpjes, of 5,25" Drivebays met coaxiale/optische in en uitgangen.
Zoiets heet volgens mij toch een ehhh Live Drive? ( ;) )

C:\>_

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 16:11 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

ah, op die manier. Tnx :)
had kunnen verwachten dat het niet op mijn el cheapo versie zat :P
tijd voor een upgrade...

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 16:06 schreef PsyFlux het volgende:

ff jack->rca kabel pakken, witte uitgang nemen en je hebt digitaal geluid...
Pagina: 1