[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Voor een digitaal signaal kun je gewoon tulp stekkers met 75ohm coax kabel gebruiken
uit een scart komen geen digitalen signalen voor beeld of geluid
met meerdre video ingangen kun je meerdere video bronnen op een tv aansluiten
PGEQRZEM
Ik heb gewoon 10m audiokabel gekocht met 2 tulpstekkers eraan. Werkt perfect. Lekker flexibel en dun, makkelijk weg te werken dus.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Je kan in principe normale tulpkabels bebruiken aangezien daar de impendantie ook 75 Ohm van is. Beter is een mooie vergulde kabel die wat dikker is.
Coïtus ergo sum
Een digitaal signaal moet eigenlijk wel over een kabel met een impedantie van 75ohm net als bv videosignaal/tvkabel netwerk kabel
En dunne coax kabel is er ook in soepele uitvoering
rg/59 dacht ik
En dunne coax kabel is er ook in soepele uitvoering
rg/59 dacht ik
PGEQRZEM
Haha, tnx, maar nu weet ik nog steeds niet welke stekkertjes ik waarvoor moet gebruiken. Zijn die digitale kabels/tulpstekkertjes hetzelfde als die coax-kabeltjes?Op dinsdag 02 juli 2002 19:45 schreef MARTIJN_ het volgende:
Voor een digitaal signaal kun je gewoon tulp stekkers met 75ohm coax kabel gebruiken
Tulpstekkertjes heb ik thuis wel, die gaan toch meestal in paren (rood/wit) en die kan het ene "gat" in en het andere "gat" uit?
tnx
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Met twee tulp(Of 1 tulp en 1 jack) stekkers en een stuk kabel kun je het digitalen signaal naar de versterker sturen,
je hebt ook maar een digitaal uit en een digitaal in
je hebt ook maar een digitaal uit en een digitaal in
PGEQRZEM
Ik heb ook gewoon een el cheapo tulpkabeltje op de coax uitgang van m'n SBLive en satelliet receiver naar m'n A/V receiver. Zelfs met 10 meter kabel (sat in andere kamer) werkt het nog perfect. Geld uitgeven aan dure coax kabeltjes is nogal onzin omdat het signaal van de SPDIF toch digitaal is. Het werkt of het werkt niet.
Verwijderd
ram dit es op forum.hifi.nl en ga lachenOp dinsdag 02 juli 2002 20:15 schreef Femme het volgende:
Ik heb ook gewoon een el cheapo tulpkabeltje op de coax uitgang van m'n SBLive en satelliet receiver naar m'n A/V receiver. Zelfs met 10 meter kabel (sat in andere kamer) werkt het nog perfect. Geld uitgeven aan dure coax kabeltjes is nogal onzin omdat het signaal van de SPDIF toch digitaal is. Het werkt of het werkt niet.
Ach, het toch allemaal lamers en amateursOp dinsdag 02 juli 2002 20:16 schreef neographikal het volgende:
[..]
ram dit es op forum.hifi.nl en ga lachendie gaan zich helemaal om je opvreten
hey! Niet flamen op andere fora, het gaat juist net lekker tussen hifi.nl en AVH. Wij worden daar al wat serieuzer genomen en er zijn al heel wat hifi-erts die hier een kijkje komen nemen en andersom.Op dinsdag 02 juli 2002 20:54 schreef vacuumcleaner het volgende:
[..]
Ach, het toch allemaal lamers en amateurs
Dit soort opmerkingen zijn niet echt bevorderend voor de sfeer.....
Tja, en toch maakt het geen ruk uit. Als het om analoog signaal ging, dan kan je idd wat betere kabels kopen, maar aangezien het hier om digitaal signaal gaat en pas door je versterker gedecodeerd wordt maakt het transmissiemedium weinig uit. Als het signaal aankomt heb je geluid.Op dinsdag 02 juli 2002 20:16 schreef neographikal het volgende:
[..]
ram dit es op forum.hifi.nl en ga lachendie gaan zich helemaal om je opvreten
Straks gaan ze nog beweren dat je het kan horen of je een MP3 gedownload hebt via de kabel of via een 56k modem.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
hier ben ik het mee eens, op het moment dat er ook maar een paar bits verloren gaan gaat je geluid hakkelen of het stopt ermee. Heb je een goed geluid, dan komt 100% van de bitjes aan en heeft het kopen van een duurdere kabel geen zin.Op woensdag 03 juli 2002 01:25 schreef Acid_Burn het volgende:
[..]
Tja, en toch maakt het geen ruk uit. Als het om analoog signaal ging, dan kan je idd wat betere kabels kopen, maar aangezien het hier om digitaal signaal gaat en pas door je versterker gedecodeerd wordt maakt het transmissiemedium weinig uit. Als het signaal aankomt heb je geluid.
Straks gaan ze nog beweren dat je het kan horen of je een MP3 gedownload hebt via de kabel of via een 56k modem.
Analoog geluid is uiteraard anders, daar hebben goede kabels wel zin..
Verwijderd
okay, misschien even een stomme vraag... maar ik heb op m'n SB Live helemaal geen coax aansluiting, alleen maar jack plugjes 
hoe hebben jullie dat dus?
Omdat je meerdere smaken SB Live hebt, (Op woensdag 03 juli 2002 16:06 schreef PsyFlux het volgende:
okay, misschien even een stomme vraag... maar ik heb op m'n SB Live helemaal geen coax aansluiting, alleen maar jack plugjes
Aannames zijn fataal.
Zoiets heet volgens mij toch een ehhh Live Drive? (Op woensdag 03 juli 2002 16:11 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Omdat je meerdere smaken SB Live hebt, () heb je ook SB-Live's met expansiekaartjes met tulpjes, of 5,25" Drivebays met coaxiale/optische in en uitgangen.
C:\>_
Verwijderd
ah, op die manier. TnxOp woensdag 03 juli 2002 16:11 schreef GaMeOvEr het volgende:
[..]
Omdat je meerdere smaken SB Live hebt, () heb je ook SB-Live's met expansiekaartjes met tulpjes, of 5,25" Drivebays met coaxiale/optische in en uitgangen.
had kunnen verwachten dat het niet op mijn el cheapo versie zat
tijd voor een upgrade...
Verwijderd
ff jack->rca kabel pakken, witte uitgang nemen en je hebt digitaal geluid...Op woensdag 03 juli 2002 16:06 schreef PsyFlux het volgende:
Pagina: 1