Toon posts:

rare dingen op Asus TUV4X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc van een klant staan en die doet rare dingen. Het gaat om een celeron 900 op een asus TUV4X met 128mb sdram en een ati rage videokaart.

Als ik bijvoorbeeld de monitor loskoppel als de pc aan staat, valt hij uit. Als de stekker eruit is geweest zijn alle bios settings weg (batterij is volgens mij goed) en soms start hij zomaar uit z'n eigen op zonder dat er iets mee gedaan wordt.

De bios krijg ik niet geupdate (weet niet of de fout in het proggie zit of in de bios).

Heeft iemand enig idee wat hier mee aan de hand is, of moet ik het moederbord gewoon opsturen voor garantie??

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je de jumper voor het updaten van de BIOS goed gezet?

LinkedIn WoT Cash Converter

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik heb ook een TU4VX en herken sommige van je problemen, ik heb het eerst gehad dat ie niet eens aanging als ik op de powerknop drukte.

Haalde toen die dikke ATX Voedingstekker uit m'n moederbord en plaatste hem weer terug, en hij ging weer aan.

Het is echt een heel perfect bord, loopt nooit vast en heeft tegenwoordig totaal geen rare verschijnselen meer.

Maar goed, ik verkoop deze binnenkort door, en er komt dan een Pentium 4 2ghz @ 2.8 GHz met een EPoX 4SDA+ voor in de plaats :)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ik heb geen problemen met mijn TUV4X, stabiel draait deze met inmiddels het laatste bios 1004 en een celly-t 1300 zijn rondjes :)
Wel heb ik op deverschillende ASUS nieuwsgroepen meer problemen gezien met Ati videokaarten
je zou eventueel via Google de news archieven in kunnnen duiken: Google nieuws archief

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms