[BEN] Kwaliteit en bereik?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Is een abo van BEN aan te raden? (wel goedkoop ;))
Maar ik wil wel minimaal even goede kwaliteit als Dutchtone (liefst beter natuurlijk).

Ervaringen ??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 juli 2002 19:15 schreef Rekkie het volgende:
Maar ik wil wel minimaal even goede kwaliteit als Dutchtone (liefst beter natuurlijk).
Nou, slechter kan ook niet :D (NOFI)

Dutchtone en Telfort (O2) zijn tamelijk berucht, en bij Ben hangt het er heel erg vanaf waar je bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Het ligt er gewoon aan waar je woont ... hier in het oosten van het land heb je gewoon heel veel lege plekken in het ben netwerk.

In het westen etc. zal het waarschijnlijk nog wel meevallen.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

tja ik heb 1 jaar ben gehad, als je een beetje in een groot dorp woont heb je prima bereik. Maar het netwerk zit tussen kpn en vodafone aan de ene kant en dutchtone en o2 aan de andere kant in schat ik.
(nu kpn, ontvangst is daar wel sterker van. Ik woon aan de grens en ik heb nu veel minder vaak belgisch netwerk).

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Eh, waar heb je bereik nodig, in stedelijke gebieeen is het goed te doen, ergens in een boerengehucht zal het vermoedelijk wat minder zijn.

Ik ben tevreden over BEN, had daarvoo D*tone en dat was een jaar geleden echt zwaar kl##te. Nu schijnt D*tone wel goed te gaan

Maar bij D*tone heb je wel weer dat alles (dus ook sms etc) van je bundel afgaat terwijl je daar bij ben nog een aparte rekening voor bij krijgt :(

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09

Korakal

Up up up!

waarom wil je per sé Ben?
vergelijk eens met Vodafone

Ben 30 min = 7.50
Vodafone 60 min / 2 = 16.50 / 2 = 8.25

Ben 300 min = 35.00
Vodafone 300 = 40.50

zoveel scheelt het niet
ook bij de grotere abonnementen; op 300 minuten is het 2 biertjes... als je dan toch al (flink) geld uitgeeft, doe het dan goed IMHO! :Y)

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op dinsdag 02 juli 2002 19:30 schreef Korakal het volgende:
waarom wil je per sé Ben?
vergelijk eens met Vodafone

Ben 30 min = 7.50
Vodafone 60 min / 2 = 16.50 / 2 = 8.25

Ben 300 min = 35.00
Vodafone 300 = 40.50

zoveel scheelt het niet
ook bij de grotere abonnementen; op 300 minuten is het 2 biertjes... als je dan toch al (flink) geld uitgeeft, doe het dan goed IMHO! :Y)
dan ga jij uit van normale winkelprijzen....als je bij www.telecomvergelijker.nl kijkt zie je vaak hele interesante aanbiedingen als je alleen een los abonement neemt en dan kan het wel heel veel schelen

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Ibbelz
  • Laatst online: 08-06-2022
Op dinsdag 02 juli 2002 19:37 schreef ErHa het volgende:

[..]

dan ga jij uit van normale winkelprijzen....als je bij www.telecomvergelijker.nl kijkt zie je vaak hele interesante aanbiedingen als je alleen een los abonement neemt en dan kan het wel heel veel schelen
Ik zag dat ze bij BelNu een aanbieding hadden dat je alleen maar de simkaart hoeft te betalen en dat je voor de rest 12 maanden GRATIS iedere maand 150 belminuten krijgt (Ben Vaak dus) .. DUs goede aanbiedingen heeft ben wel ja .. Kijk maar is hier :P

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Zelf bel ik al weer meer dan 1,5 jaar met Ben® i.c.m. Ben® Ondernemer. Qua dekkingsprobleem ken ik er maar één. Op die plek heeft Vodafone ook geen bereik. Alleen de KPN heeft daar bereik.
Ben 300 min = 35.00
Vodafone 300 = 40.50
Is 5,50 euro verschil en dat is in guldens: 12,10. Ik weet dat je dat niet moet omrekenen en zo! Maar zo is het prijsverschil al veel groter.

Ben is gewoon één van de goedkoopsten met een goede helpdesk!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 juli 2002 20:21 schreef Mark Olthuis het volgende:
Ben is gewoon één van de goedkoopsten met een goede helpdesk!
Die 25 eurocent per minuut kost ja |:(
Vodafone 117 is gratis met perfecte service :7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Ben® 222 is ook gratis en ook te bereiken via 0800-7111!

Verwijderd

Hier de coverage map van BEN in nederland
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/imap/gsminfo/maps/nl/pr/images/0_0_0.gif
en hier die van Dutchtone
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/imap/gsminfo/maps/nl/du/images/0_0_0.gif

Dus je zou er wel op vooruit gaan ;)

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik woon hier in Leeuwarden en daar heb ik goed bereik. Als je niet in de rimboe woont, zal er niet zoveel aan de hand zijn. Je kan ze natuurlijk ook ff bellen. :)

• Vigory
  • Laatst online: 15-04 10:26
Ik woon in Zwolle maar ik had beter bereik toen in nog Dutchtone had (heb nu Ben).

• Korakal

Korakal

Up up up!

Kom op zeg wie gelooft er nou nog in die dekkingskaarten.

Die gelden alleen als je in het open veld staat ofzow... nietszeggend dus. Ik heb zelf pasgeleden dmv ProefBEN ondervonden dat hier in Amersfoort Ben tov Vodafone dramatisch slecht is. En ZEKER binnen, waar je toch het grootste deel van de tijd zit. Dat komt simpelweg door het signaal; 900 MHz 'dringt' beter gebouwen in dan 1800 MHz.

En over iedereen die denkt '5 euro is toch weer 12 gulden' denken die dat ook zo als ze bijv gaan stappen? Bedenk eens wat 'een half uurtje langer of korter blijven hangen' kost of opbrengt. Vast meer dan die 5 euro! Sorry hoor, maar als ik 30 euro uit moet geven voor iets slechts dan heb ik die 5 euro ook nog wel over om van dat slechts iets goeds te maken.

:Y)

Verwijderd

Vodafone :P

• Shedman
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Op woensdag 03 juli 2002 10:04 schreef Korakal het volgende:
[een heel verhaal]
OK, maar jij hebt het alleen over Amersfoort. Ik Ben al meer dan een jaar, en heb eigenlijk nergens problemen.
Af en toe in een of ander boerengat houdt de dekking niet over, maar voor de rest kan ik gewoon overal gebruik maken van mijn GSMetje.

Mijn tip: houdt die 5 euro maar in je zak ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Korakal

Korakal

Up up up!

Op woensdag 03 juli 2002 10:30 schreef Shedman het volgende:

[..]

OK, maar jij hebt het alleen over Amersfoort. Ik Ben al meer dan een jaar, en heb eigenlijk nergens problemen.
Af en toe in een of ander boerengat houdt de dekking niet over, maar voor de rest kan ik gewoon overal gebruik maken van mijn GSMetje.

Mijn tip: houdt die 5 euro maar in je zak ;)
Sorry ik had er bijv tussen moeten zetten...
Ik merk het bijvoorbeeld ook binnen, op de UvA (hartje Amsterdam) dat het minder is. Verder vind ik de geluidskwaliteit van Ben gewoon minder. De kwaliteit is gewoon niet constant!

Nogmaals: de problemen treden met name binnen op, buiten gaat idd redelijk goed. Hoewel ik ook daar niet altijd even tevreden over was.
Misschien heeft het ook iets te maken met hoe hoog je de lat legt, en die ligt bij mij op het niveau van Vodafone...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 07:53 schreef Mark Olthuis het volgende:
Ben® 222 is ook gratis en ook te bereiken via 0800-7111!
Voor mensen met een abonnement misschien, maar niet voor Ben Vrij gebruikers!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Ben abo, en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. Ik heb bijna altijd goed bereik, binnen en buiten. :)

Ben heeft altijd zo'n slechte naam gehad op het gebeid van bereik, maar daar ondervind ik niets van. Ik heb zelfs in Heerenveen vrij redelijk bereik. Nee ik blijf voorlopig gewoon bij Ben.

Verwijderd

van www.telecomvergelijker.nl klopt geen reet (althans die ben aanbiedingen van typhone.nl)

Verwijderd

welke is nou het beste (prepaid)?
kpn,o2,ben,vodaphone,dutchtone

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 03 juli 2002 12:11 schreef loppiehu het volgende:
welke is nou het beste (prepaid)?
kpn,o2,ben,vodaphone,dutchtone
Persoonlijke mening: Vodafone :)

Ik heb al vier jaar een Libertel abonnement, en m'n ouders en zus hebben allemaal Libertel Prepaid. Perfecte kwaliteit overal, goeie services, nooit problemen. En dat vind ik die iets hogere prijs wel waard.

KPN is even duur, maar ik heb er wat mindere ervaringen mee gehad.

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

De beste is KPN.

Zoals laatst onafhankelijk is getest:

1 KPN
2 Vodafone
3 Ben

Eigenlijk moet je de hand weten te leggen op het onderzoek, dan weet je precies wat er wel en niet goed zit bij een netwerk.

De reacties zullen altijd berusten op goede en slechte ervaringen. Bij elke provider kan er iets fout gaan, maar dat is met alles zo, auto's kopen, computer etc.

Het gaat erom dat je zelf tevreden bent over het geheel.

Bij ons hebben ze KPN, Vodafone & Ben. Met zowel Ben als Vodafone heb ik bij me vriendin haast geen dekking. Met KPN heb ik de volle dekking.

Toch blijf ik met mijn abbonement bij Ben®, omdat Ben® een van de goedkoopsten is en een goede servicelijn heeft.

Verwijderd

ik zit nu te twijfelen tussen
vodafone en kpn
zal ik dan de goedkoopste nemen van de 2?

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Wanneer je gaat voor 100% dekking ga je voor KPN en wanneer je gaat voor 95% dekking ga je voor Vodafone.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:16 schreef Mark Olthuis het volgende:
Wanneer je gaat voor 100% dekking ga je voor KPN en wanneer je gaat voor 95% dekking ga je voor Vodafone.
uhmm ehh wat is dekking :?

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Dekking van het netwerk! Wanneer je ergens loopt en dan in contact staat met een zendmast van de provider.

Wanneer je bijvoorbeeld vlak bij Duitsland zit dat je dan nog gewoon "dekking" hebt van de Vodafone en bijvoorbeeld niet dat het toestel alleen nog maar "dekking" heeft van een Duits netwerk. Dat is hier in de omgeving met Vodafone het geval en met KPN niet.

Wellicht ten overvloede, maar bellen vanuit het buitenland is duur.

• cosmoOo
  • Laatst online: 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ok, nu we toch bezig zijn.

ik wil na de vakantie een nieuw abo (heb nu o2, nooit problemen mee gehad en altijd dekking) en dan gaat het me vooral ook om gprs.

BEN is bij veel gebruik van gprs een stuk goedkoper (pm 15,- en dan 1,- per MB).

maar is er ook kwaliteits verschil met gprs (gaat het langzamer ?) of is het gewoon zo dat als je kan bellen gprs ook gewoon goed werkt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Markje_X

Markje_X

a.k.a. Olthuis

GPRS is volgens mij bij alle providers dezelfde snelheid! Wanneer je goed kan bellen zal GPRS doorgaans ook goed zijn.

Verwijderd

euh ik weet niet, maar ik heb al 2 jaar O2 (eerst telfort prepaid, toen dus O2 prepaird, en nu O2 120 minuten abo) en ik heb nog bijna nooit last gehad van slechte ontvangst! Woon in het oosten bij nijmegen waar het zogenaamd slecht zou zijn? Nergens last van!! Ik zou zeggen probeer eerst eens een prepaid kaartje voor je een zwaar abo afsluit, dan kom je er vanzelf achter of je die provider wel of niet moet nemen...

Verwijderd

ik heb net een nieuwe sim kaart gekocht van vodafone van 30 euro best wel duur ik dacht dat die dingen maar 10 euro ofzo zouden kosten

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Op woensdag 03 juli 2002 11:03 schreef Michey het volgende:
van www.telecomvergelijker.nl klopt geen reet (althans die ben aanbiedingen van typhone.nl)
Was een foutje, per ongeluk de actie's van losse abonnementen ook bij abo+toestel gebruikt. Kan gebeuren toch? Het blijft (veel!) handwerk... :7

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Ik ben zelf erg tevreden over ben, het klopt idd dat je in gewapend betonnen gebouwen weinig berik hebt, maar dan vind mijn telefoon ook alleen maar KPN.
De prijs/prestatie verhouding klopt bij Ben gewoon en daarom is het een goed netwerk.
Zo is vodafone bijv. zwaar overpriced omdat hun netwerk overbelast is en ze niet de kwaliteit en beschikbaarheid kunnen garanderen. Ook is de servicelijn erg goed (15 seconden in de wacht :)).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:20
Bij ons in Purmerend (Purmer Noord) is de ontvangst echt top. Ik heb al een abonnement bij BEN vanaf dag 1 en vanaf dag 1 altijd een perfecte ontvangst, zowel binnen als buiten.

Hier in de omgeving geen klagen en wordt alleen maar beter.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 07:59 schreef reboq het volgende:
Hier de coverage map van BEN in nederland
[afbeelding]
en hier die van Dutchtone
[afbeelding]

Dus je zou er wel op vooruit gaan ;)
complete bullshit... want op dat plaatje staat dat mijn woonplaats gedekt is... maar ik heb dus 0.00 ontvangst.. die plaatjes kloppen echt voor geen meter :(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
Inderdaad, O2 zou een veel beter netwerk dan KPN hebben |:(
Pagina: 1