[fotoshop]Selectie selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Ik moet van een pasfoto alleen het hoofd op een ander plaatje zetten. Nu is dit de eerste keer dat ik fotoshop zelf gebruik. Ik heb gezien dat het kan, ik weet alleen niet welk tooltje ik nodig heb. Omdat ik niet de hele avond de tijd heb kan ik ook niet gaan lopen klooien ermee. En omdat ik niet weet hoe het heet kan ik geen goede search doen (ik heb geprobeerd maar geen resultaat).

Hoe heet het tooltje en waar kan ik het vinden.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Select tool (dat tooltje met als icoon een gestreepte rechthoek, gebruiken en het hoofd selecteren. Dan kopieren en plakken?
Beetje duidelijker aub.

• Jaspertje
  • Laatst online: 15:19

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 19:02 schreef sdomburg het volgende:
Select tool (dat tooltje met als icoon een gestreepte rechthoek, gebruiken en het hoofd selecteren. Dan kopieren en plakken?
Beetje duidelijker aub.
Ik moet van een pasfoto alleen het hoofd (dus niet de achtegrond) hebben. Dit moet ik dan op een groepsfoto plakken.

Welke select tool moet ik dan gebruiken? want ik heb geen tool die select heet...

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Kid Buu

Huh, Pietje?

Kun je het beste de magic wand tool gebruiken of naar quick mask mode switchen (door op q te drukken).

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

lasso tool...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 19:09 schreef Jaspertje het volgende:

[..]

Ik moet van een pasfoto alleen het hoofd (dus niet de achtegrond) hebben. Dit moet ik dan op een groepsfoto plakken.

Welke select tool moet ik dan gebruiken? want ik heb geen tool die select heet...
druk op F1 en druk op search, en typ in: 'select tool'. Verder denk ik voor jou dat het gummetje (zoek in bovengenoemde op 'eraser') ook handig kan zijn om de achtergrond te verwijderen.

Overigens wil ik je er op wijzen dat GoT niet je persoonlijke helpdesk is. Ook niet als het vlug-vlug-vlug moet, en jij geen zin hebt om te klooien. Dan ben je simpelweg te laat, en daar hoef je ons niet mee op te zadelen.

• .GoO
  • Laatst online: 26-08 10:06
Wat dacht je van de extract tool?? Makkelijker kan niet... Beter en nauwkeuriger als de select

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:40
als de achtergrond een (heel) andere kleur is als de pasfoto kun je de magic wand gebruiken. Als je het niet goed geselecteerd krijgt, moet je het handmatig uitknippen. Ik gebruik hiervoor meestal image->extract (in de menubalk bovenin).

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Op dinsdag 02 juli 2002 19:15 schreef devv05 het volgende:
Wat dacht je van de extract tool?? Makkelijker kan niet... Beter en nauwkeuriger als de select
idd... heb ik gister geleerd :D

ctrl alt x ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:16
devv05:
Wat dacht je van de extract tool?? Makkelijker kan niet...
Beter en nauwkeuriger als de select
Wat dacht je van de Mask Tool?? Makkelijker kan niet...
Beter en nauwkeuriger dan de Extract Tool

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
met lassoen en magic wanden kom je een heel eind!

Mijn rig

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Met deze tools kom je heel ver, deze discussies zijn vaker gevoerd. Quick mask, extract, lasso, magic wand en een combi van die tools. Procreate knock out kun je ook gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.