Webshop-artikelen in 3d weergeven

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb van een klant de vraag gehad of ik zijn volledige webshop kan omzetten in 3d-dingen. Dus van die quicktime-VR gevallen die je kunt ronddraaien en zo. Nu vroeg ik me af: waar máák je dat nou mee? Uiteindelijk vond ik in dit topic uit, dat dit met Quicktime VR Studio gebeurt (best wel dûh jah :P). Probleem: Dat is er alleen voor de mac (tenminste, ik kan geen PC-versie in de apple-store vinden).
Dus ik ben aangewezen op andere toepassingen. Een volledige 3d-mesh van elk object maken zie ik niet zitten, daar het een webshop betreft die al enkele honderden artikelen heeft (en nog steeds groeit).
Desondanks toch nog de link die Pelle me gaf, www.vecta3d.com, gechecked, maar die kan dus wel mooi exporten uit Max, maar alleen maar stills/animaties. En aangezien ik geen kaas heb gegeten van flash weet ik niet hoe ik met behulp van wat code een sleep-en-bekijk-het-object-van-alle-kanten-flashfile uit dan honderden frames maak.
Mijn punt is (trommelgeroffel) weet er _iemand_ een ander product dat het zelfde kan als Quicktime VR Studio? Ik heb getracht te zoeken er naar, maar wat voor beschrijving geef je er aan? Ja, quicktime VR. Of 3d product preview. Daar kom je dus uit op óf sites die 3d-programma's verkopen, of webshops die ook zo'n dergelijk iets gebruiken.

Anyone? :)

[edit]
en dit gaat hem dus duidelijk niet worden... check die voor waarden :(
* Wed like to explain our keysystem. When you are going to publish your interactive (3D) animation, you have to pay a key. It doesnt matter how many images you used to make your animation. After your order of the software we make an electronic wallet with 10 keys. If you used these 10 keys and you want to publish more animations, you have to order keys by fax, by phone, by e-mail or in our webshop. The price for 1 key is Euro 15,- and the minimum order is 10 keys.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Ik heb bij strata3d (free version) ooit 'ns een programmaatje gekregen dat een plugin nodig heeft, en dan gewoon plaatjes kan laten zien (m.b.v. de opengl renderer).

however. niet iedereen wilt een plugin erop zetten, en voor de mensen die 't doen is quicktime al verregaand genoeg. volgens mij heette het "Cult3D" - ik weet niet of het ooit iets geworden is.

speaking about the webshop - waarom render je niet 36 stills van het object (van elke 10°) en laat de gebruiker met flash-pijltjes om het object heen draaien? thomann.de heeft zoiets met foto's van het object.. erg handig, en niet echt lastig, lijkt me.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Ik heb eens even op die link van jou gekeken. Maar wat mij opvalt aan de gepresnteerde dingen is dat de kijker altijd in het midden staat, en het oject om je heen beweegt, is dit bij jou presentatie ook de bedoeling? Anders vraag ik mij af of het met dit programma ook mogelijk is om inderdaad een object rond te laten draaien.

Er zijn trouwens bedrijven welke 3dscanners hebben, waarmee het mogelijk is om een object te scannen. Deze is dan vervolgens als triangle file op te slaan en dan als vrml te gebruiken, ook moet het wel mogelijk zijn in vrml om een mapping, plaatje van het produkt hieroverheen te gooien, zodat het net echt lijkt.

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 19:01 schreef Yoozer het volgende:
Ik heb bij strata3d (free version) ooit 'ns een programmaatje gekregen dat een plugin nodig heeft, en dan gewoon plaatjes kan laten zien (m.b.v. de opengl renderer).

however. niet iedereen wilt een plugin erop zetten, en voor de mensen die 't doen is quicktime al verregaand genoeg. volgens mij heette het "Cult3D" - ik weet niet of het ooit iets geworden is.
ga ik even naar op zoek :)
speaking about the webshop - waarom render je niet 36 stills van het object (van elke 10°) en laat de gebruiker met flash-pijltjes om het object heen draaien? thomann.de heeft zoiets met foto's van het object.. erg handig, en niet echt lastig, lijkt me.
zoals ik al zei, het is nu al een webshop met meer dan driehonderd artikelen, allemaal weliswaar in voorraad, maar het zijn niet allemaal boxjes waar je een gefotografeerde texture op plakt. 36 foto's is denk ik te veel data, en waarschijnlijk ook te veel werk (ik vind het prima, maar de klant moet het betalen, en geloof me, als ik van elk voorwerpje 36 foto's (al is het maar de helft) moet gaan schieten, en dat voor 300 artikelen, moet ie eerst z'n webshop 10 jaar lang laten draaien voordat-ie de kosten er uit heeft :+). Het zelfde geldt voor renders; de modellen zijn niet simpel; het is goed te maken, maar niet binnen 5 minuten. En twee weken bezig zijn met alleen maar productjes visualizen zie ik ook niet zo zitten.

• HunterPro
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 19:08 schreef Basp het volgende:
Ik heb eens even op die link van jou gekeken. Maar wat mij opvalt aan de gepresnteerde dingen is dat de kijker altijd in het midden staat, en het oject om je heen beweegt, is dit bij jou presentatie ook de bedoeling? Anders vraag ik mij af of het met dit programma ook mogelijk is om inderdaad een object rond te laten draaien.
Dat zijn quicktime-panorama's. Dat is dus niet de bedoeling nee. Kijk op het linkje waarvan ik zei wat het _niet_ wordt (kosten zijn gewoon te hoog, ik ga geen 15 euro x 300 producten = 4500 euro uitgeven aan 3d objecten voor een klant, terwijl de webshop zelf ook nog gemaakt en verkocht moet worden (en nee het is geen klant die even drie ton voor zo'n projectje neerlegt nee)) om te zien wat ik bedoel.
Er zijn trouwens bedrijven welke 3dscanners hebben, waarmee het mogelijk is om een object te scannen. Deze is dan vervolgens als triangle file op te slaan en dan als vrml te gebruiken, ook moet het wel mogelijk zijn in vrml om een mapping, plaatje van het produkt hieroverheen te gooien, zodat het net echt lijkt.
Dat zou ook nog een optie zijn. Ik geloof zelfs dat Conrad die dingen heeft. Even kijken wat ze kosten, want dat is natuurlijk wel een stuk makkelijker (hoewel ik niet 100% vertrouw in het feit dat de meshes die er uitkomen ook mooi zijn, maar goed, ik heb er nog niks van gezien).

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

over dat 3dMeshen van elk product.. ik weet niet of het om auto's of pennenhouders gaat.. maar je had toch van die 3d scanners ? kon je een object op een plateau plaatsen welke vervolgens ingescanned werd? gebruikten ze ook bij pixar als ik het goed heb begrepen (welliswaar wat geavanceerder maargoed)

edit...

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/967/G1/967300G1.JPG
deze dus :)

te vinden op Conrad.nl en zoeken naar 3d Scanners

Verwijderd

Ik heb op mijn werk een profesionele 3d scannner, daar komen echt wel goede meshes uit. Het nadeel is alleen dat deze scans nogal veel triangles bevatten, en als je dan weer op een lager tolerantie (hogere resolutie)meshed wordt het weer heel hoekig.

Dat idee van die stills is eigenlijk nog niet eens zo gek. Als je je camer op een statief zet, verder een soort potterbakkers ronddraai tafletje hebt, zijn de foto's zo gemaakt, omdat je vanuit een vaste plaats werkt, kun je de fotos zo achter elkaar zetten.
Dit is denk ik de makkelijkste, dus tevens goedkoopste oplossing

Om wat voor soort produkten gaat het eigenlijk?

• HunterPro
  • Niet online
Het gaat om producten die nu nog in de vrij cheesy webshop staan van www.service2bier.nl/webshop. Standaard-webshop, maar daait wel lekker. Momenteel staan daar nog niet alle producten in, mede omdat ik een nieuwe webshop ontwikkel, en deze webshop geen database oid hanteert waar ik rechtstreeks uit kan importeren. De rest invoeren komt wanneer ik mijn shop gereed heb.

Ik denk dat ik het anders op ga lossen. 8 foto's (of meer), in combinatie met een goeie DHTML-scroller er onder, om het object (over 1 as) rond te draaien zag de klant wel zitten, vooral gezien het voordeel rond levertijd en kosten. M'n probleem is dus eigenlijk opgelost :)

• RSP

RSP

de artikelen zien er ook wat te groot uit voor een 3d scannert (degene die ik gepost heb iig) :)

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op dinsdag 02 juli 2002 20:03 schreef RSP het volgende:
de artikelen zien er ook wat te groot uit voor een 3d scannert (degene die ik gepost heb iig) :)
Met alle respect maar de scanner waar jij naar refereerd is een waardeloos kut ding, bij mijn vorige baas hebben we dat ding aangeschaft om de producten te scannen die maandelijks te krijgen zijn bij afname van een ander (happy) product van deze klant. De enige manier om het een beetje te scannen was om het gehele product wit te schilderen en dan te scannen, met een beetje kleur gaat de scanner over zijn nek. Het modellen van het product bleek sneller dan het resultaat van een scan aan te passen.

Flickr

• RSP

RSP

Op dinsdag 02 juli 2002 21:08 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Met alle respect maar de scanner waar jij naar refereerd is een waardeloos kut ding
toch wel eh? :) was te verwachten ook btw, ik wist alleen nog dat ik ergens een keer zo'n ding had gezien, wist verder ook geen resultaten te vinden van zo'n apparaat maar 't blijkt dus helemaal nix te zijn tevens had ik een keer een documantaire over Pixar gezien waar ze bezig waren met Toy Story (en Shrek) waar je dus kon zien dat ze een character opdeelden in armen, benen en een torso en dat vervolgens gingen inscannen met zo'n soort scanner wat dus WEL nagenoeg perfecte resultaten opleverde, maar die beschikken denk ik over een budget dat wat hoger ligt dan dat van |HunterPro| :)
Pagina: 1