Muis op een joystick aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24850

Topicstarter
Hallo,

Kunnen jullie ff brainstormen over het volgende:

Ik kan geen muis gebruiken vanwege mijn handicapt.
Ik kan alleen overweg met de joystick waarmee ik m'n rolsoel mee bestuurd.

Mijn vraag:
Is het niet niet mogelijk om een aan te sluiten op die joystick om mijn muis te bedienen?

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De draarloze toetsenborden waar nu een inkoop actie van is hebben een muis die je die je als een soort gamepad kan bewegen. Misschien is het mogelijk om hier een joystick op aan te sluiten...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik bedoel echt aansluiten op mijn rolstoel besturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38595

Denk het niet, met een muis moet je steeds blijven bewegen, een joystick heeft fysieke grenzen tot waar je de stick kunt bewegen dus de actieradius van de cursos lijkt me erg klein.

Of je moet de cursus laten versnellen als je de stick sneller beweegt maar of dat soepel gaat is een tweede.

Is een trackball niks voor je? Eventueel een stick op een trackball zetten; hoe ga ik dit uitleggen...

Een stick op een trackball waarmee je de bal beweegt als je op de stick duwt en als je geen druk op de stick uitoefend dat je em terug kan bewegen zonder de bal mee te bewegen.

Het principe van een Ratel

edit:
aansluiten of je rolstoel besturing gaat niet lukken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:13
kan je dat niet bij een speciale zaak ofzo laten doen er zou vast wel wat voor zijn want soms als je op tv mensen ziet die gehandicapt die zie je soms met een laser de computer aansturen mabay moet je eve informeren ergens ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zo'n laser techniek geprobeerd, maar dat werkte bij mij niet.

En zo'n trackball moet vast gemaakt worden op m'n blad, anders sla ik hem eraf. En m'n blad is te klein om nog een apperaat op vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59007

Id: Je hebt een keyboard muis functie in windows... je kunt dan met de pijltjes de muis bewegen (Hoe langer je em indrukt hoe verder ie gaat). Als je iemand vind die die rolstoel joystick van jou aan keyboard functies kan binden, kun je windows op keyboard muis zetten en de joystick gebruiken ;)

Weet niet of ut werkt, is een theorie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59340

kijk op www.kompagne.nl zij leveren al dit soort dingen. Het kan zelfs zijn dat je die vergoed kunt krijgen.

Ik werk niet bij hun, maar waar ik werk hebben we een internetcafe speciaal opgezet voor mensen met een handicap. Zij hebben de meeste hulpstukken geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Pret-hechting :?

topictitel fixed .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb daar al gekeken, maar ze hebben niet wat ik wil. Ik heb bij hun zo'n head-mouse geprobeert, maar het was nog genoeg ontwikkelt voor mij. maar bedankt :)
Op dinsdag 02 juli 2002 19:24 schreef crazynai het volgende:
kijk op www.kompagne.nl zij leveren al dit soort dingen. Het kan zelfs zijn dat je die vergoed kunt krijgen.

Ik werk niet bij hun, maar waar ik werk hebben we een internetcafe speciaal opgezet voor mensen met een handicap. Zij hebben de meeste hulpstukken geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59340

Kunnen zij je niet verder helpen? Misschien kunen zij wel iets ontwikkelen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

Afbeeldingslocatie: http://www.kompagne.nl/images/anirmuis.gif

kan je die niet naast je andere joystick monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 09:26

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Bij Conrad ( http://www.conrad.nl) verkochten ze volgens mij ook van die joystickjes die je op die 4 pijltoetsen kan zetten. Als je het keyboard dan nog draadloos maakt heb je bijna hetzelfde idee.

Edit:
Gevonden, alleen die brakke Conrad.nl geeft geen link, dus je zal boven in het venster moeten zoeken op Joystick. En dan staat er ergens in een drop down menu Joysitcks. Die selecteren en weergeven en krijg je links een kadertje te zien met dit plaatje.Zo ziet ie er ook gelijk uit.

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/955/G1/955698G1.JPG

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

ik weet neit hoeveel functies er op je joystick zitten maar je zou natuurlijk met een schakelaar kunnen schakelen tussen rolstoel en muis

ik zou dit alleen niet door een doe hetzelver laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Ik zou het best leuk vinden om iets voor je te maken, maar dan heb ik gegevens nodig van jou joystick die je nu op je blad hebt... wat voor uitgangen en wat er noog beschikbaar is....

en die functie in windows??? is dat lastig??? ik zou wel evt. een toetsenbord zo kunnen modden dat je losse aansluitingen hebt, en dan de pijltjes toetsen op een joystick....

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 10:47
Die rolstoeljoystick bevat contactjes. Als je daar bij elk contact je de basis met weerstand van een transistor opzet, en de emitter naar de aarde van je accu laat gaan, kun je volgens mij wel een pijltjestoets simuleren; immers je kunt de collector aftappen en dit stroompje gebruiken om de schakelaars van de numerieke toetsen dicht en open te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
kan, een gewone joystik kan dit ook, naarmate je je joystick verder opzij doet gaat je muis harder die kant op.

Enige probleem is hoe sluit je de rolstoelstick op je gamepoort aan. Schema's hiervoor zijn wel te vinden, maar je zult op een of andere manier je joystick los moeten koppelen en de signalen op kunnen vangen. En ik denk dat dit laatste moet is.

Heb je hier ook foto's van? Ik heb namelijk ooit es een gamekast gemaakt (stoel, 486, crazy cars 3, en eigen stuurwiel gebouwd, welke weer op de gamepoort zat, mooi projectje) en kast je vast wel helpen.....

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 07:43
dit is zeker niet de bedoeling:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jeg/images/muis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Hier staat stukje over hoe de computer de muis signalen ontvangt :
http://www.hut.fi/~then/mytexts/mouse.html
Je kan pakketjes sturen met hoever de muis in een bepaalde richting is opgeschoven. Dus je zou de signalen van de joystick vrij simpel om kunnen zetten via een pic procesortje in muis signalen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 13:13

Dries Arnolds

*bling bling*

Op dinsdag 02 juli 2002 21:42 schreef Verdicampo het volgende:
dit is zeker niet de bedoeling:

[afbeelding]
Als je die kunt vasthouden kun je ook wel een muis bewegen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Laatst online: 07:43
Op dinsdag 02 juli 2002 21:46 schreef Dries Arnolds het volgende:

[..]

Als je die kunt vasthouden kun je ook wel een muis bewegen lijkt me zo.
Mjah is waar.... iig, voor meer info: http://www.kanitech.dk/Default.asp?Id=55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14282

Proggies om met een joystick een muis te emuleren:

http://www.touchwindow.com/joystic1.htm
http://www.imgpresents.com/joy2mse/j2m.htm

misschien heb je hier iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Maar we moeten wel ff weten of de joystick van die rolstoel echt met conactjes of met potmeters werkt...

Je moet ook nog die joystick van z`n rolstoel loskoppelen...

als ie met kontaktjes werkt kun je hem zo goed als direkt op de gameport zetten

wat ook zou kunnen (een computer start op met de cursor int midden geloof ik...) je maakt een soort van die optische wieltjes (ander model) zoals in een gewone muis aan de joystick en die opto couplers zet je zo goed als vast...

verder kan je dan je gewone muis elektronica gebruiken...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Een rolstoel (vierwiel-model) werkt met potmeters in de joystick besturing. (een 3 wiel scooter, zoals de Booster Trophy trouwens ook).

Op sociale werkplaatsen worden ook wel eens speciale aanpassingen voor op rolstoelen gemaakt, of bij reparatiezaken, zorgwinkels en revalidatiecentra.

De meeste gehandicapten die ik ken hebben de meeste baat bij een optische trackball (met grote bal en grote knoppen). De hoofdlaser is nl. ietwat te gevoelig, vooral voor mensen met spasmen en/of dystrofie.

Als er tooltjes zijn om een normale joystick als muis te gebruiken (en die zijn er in ieder geval vroeger geweest op oa BBS'en die zich richten op aanpassingen etc.) dan is het simpel om dat op je rolstoel te monteren - al dan niet draadloos en gevoed op de accu's van je rolstoel.

Zelf heb ik wel vaker aanpassingen gemaakt, zoals aan/uit knoppen ter grootte van een vuist, extra grote keypads/joysticks, intercom/deuropeners in de pc, handsfree chatten/telefoneren, webcams voor deurbewaking etc. Dus een handicap hoeft niet een beperking te betekenen met de juiste technieken en vindingrijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41326

ik heb een goed idee

in windoos zit een functie om met het toetsenbord de muis te besturen

(en wel met het num-pad)

als je nou eens van de 2,4,6,8 draadjes opvastmaakt (als je deze draadjes verbindt is de toets ingedrukt denkt de pc

deze draadjes sluit je aan op je joystick van je rolstoel

waarschijnlijk maakt de joystick van de rolstoel ook kontakt bij voor achter links rechts

oftewel als de joystick van de rolstoel naar voren gaat maakt deze een verbiding tussen 2 draadjes deze 2 draadjes maken verbinding door de toets 8 te verbinden

en zo meot het werken

(zo heb ik mijn winamp control ook gemaakt
gewoon oud joypad gesloopt en daar schakelaartjes op aangesloten)

precies andersom dus ik ging van joystick naar schakelaar hij wil van schakelaar naar joystick

niet bot bedoelt ofzo: maar hoe wil je eht zelf bouwen als je gehandicapt bent

als je ergens in de buurt van tilbrug woontwil ik je er best mee helpen

of misschien heb je al iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt jongens en dames.

Ik zal ff een foto zoeken van m'n besturing om beter te laten zien waar ik me rolstoel mee bedien.

Gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynamicmobility.co.nz/images/DX-Rem41.jpg

Voor specificaties:
http://www.dynamic-controls.co.nz/mobility-products/prodDetail.asp?cat=DX+Master+Remotes&prodcode=DX%2DREM41S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 11:40 schreef PlaceR het volgende:
ik heb een goed idee

in windoos zit een functie om met het toetsenbord de muis te besturen

(en wel met het num-pad)

als je nou eens van de 2,4,6,8 draadjes opvastmaakt (als je deze draadjes verbindt is de toets ingedrukt denkt de pc

deze draadjes sluit je aan op je joystick van je rolstoel

waarschijnlijk maakt de joystick van de rolstoel ook kontakt bij voor achter links rechts

oftewel als de joystick van de rolstoel naar voren gaat maakt deze een verbiding tussen 2 draadjes deze 2 draadjes maken verbinding door de toets 8 te verbinden

en zo meot het werken

(zo heb ik mijn winamp control ook gemaakt
gewoon oud joypad gesloopt en daar schakelaartjes op aangesloten)

precies andersom dus ik ging van joystick naar schakelaar hij wil van schakelaar naar joystick

als je ergens in de buurt van tilbrug woontwil ik je er best mee helpen

of misschien heb je al iemand
Bedank PlaceR, maar ik woon in R'dam.
Ik persoonlijk, heb de ervaring wanneer ik de instellingen die het horen te doen, hebben vaak neiging te zeggen: dat het niet te maken is of het is niet rendabel genoeg is voor hun. (ik heb meer 'smoesjes' gekrijgen, maar jullie gaan daarom lachen) Vandaar zoek en vraag ik zelf rond wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww

3lmowww

edit:

Mmmz... niet echt veel info op die site... en ik kan ook met google nix vinden ervoor...

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59007

Lekker lomp ding die joystick, 575 gram.... :+

Heb je al geprobeerd het probleem voor te leggen aan een joystick fabricant? Zoals die van je eigen rolstoel joystick, maar ook andren (Gravis, Trust, Micrsoft, Thrustmaster enz.). Mischien kunnen die je helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45909

heb je al ged8 aan iets met IR offuh FM iets draadloos... een joystick die bij je bestaande joystick van je rolstoel kunt gebruiken? :? het is maar een id of een trackball? Kan dat wel ? Dan koop je een trackball muis, deze zijn misschien standaard oo kwel draadloos, anders is hij wel draadloos te maken denk :) Het zijn maar ids, misschien heb je er wat aan :)

(ok beetje dubbelpost dit, maarjah, te laat doorgelezen |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Mischien dat je hier eens moet kijken. Zij hebben dit ding ontwikkelt "Digital Power Mouse for Mac or PC
Turns wheelchair joystick movements into mouse pointer movements, and does not require any additional power source"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35513

Het is alleen wel rot als je gaat rijden als je probeert te computeren, maar verder is het technisch niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35513

As well as driving, this DX Remote has switches for
selecting up to five actuators, which can then be operated under joystick control.

Helaas werken deze alleen digitaal en alleen naar boven en beneden.

Hij gebruikt een zogenoemde DXbus:

o|o
---
o|o

Linksboven is de -, rechtsboven is de plus. Ziet er behoorlijk digitaal uit, waarschijnlijk is één van de twee onderste pinnetjes het signaal en kan je die rechtstreeks in je COM poort stoppen. Dan heb je alleen nog de goede software nodig.

Mooi spul is dat trouwens, volledig programmeerbaar enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 09:33

AcouSE

Swedish Chef

DennisHC -> Check de datum eens, dit topic is al bijna een jaar oud. Een zgn. Ouwe Koe dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.