Toon posts:

Master Boot Record Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Matched: herstellen, mbr
nou heb dus een rasecht bad-ass probleem, ik heb 2 schijven waar schijnbaar iets helemaal niet klopt in de mbr, nou is het volgende aan de hand, in windows geeft ie beide stationsletters aan, maar klik ik erop zegt ie dat ze niet geformatteerd zijn en vraagt of ik dat wil doen, NEE dus, want er staat data op, kijk ik met mijn win98 opstartdiskette dan kan ik wel in de mappen kijken, scandisk kapt er dan wel na 3% mee, nu zoek ik dus een programma waarmee ik dit kan herstellen, heb zarfat al, maar dat gaat me erg traag (een nacht bezig per schijf) en hij kan dan maar 250mb herstellen. wie o wie.

Schijven zijn:

Maxtor 15 gieg
Maxtor 40 gieg

Systeem:

P2 400
512Mb intern
Windows XP Pro NL

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Matched: mbr
heb je al fdisk /mbr geprobeerd?? /mbr zorgt ervoor dat er een goed Master Boot Record wordt geschreven.

dus iets van fdisk c: /mbr

Hij geeft ook geen melding dat ie klaar is ofzo, alleen de command prompt komt weer. Uiteraard wel ff met de opstartflop doen.

Succes :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: mbr
het is niet de c schijf, het is de e en f schijf, en fdisk / mbr werkt schijnbaar niet (heb het net geprobeerd :-(((

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Geen matches
Lijkt me een rot filesystem...
Probeer vanuit DOS op handige wijze je data eraf te kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
PFFFFFFFFFFFFF opgelost, de oude ndd.exe vanuit win98 gebruikt en alles werkt weer :P YEEEEEEEEEEEEEEEEEEES

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Geen matches
Op dinsdag 02 juli 2002 21:25 schreef Fragma het volgende:
PFFFFFFFFFFFFF opgelost, de oude ndd.exe vanuit win98 gebruikt en alles werkt weer :P YEEEEEEEEEEEEEEEEEEES
hoe kom je aan die oude ndd,exe?

je os is Win98?(waar dat prob mee was?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
die heb ik geript van een oude p1 120 die we hier hebben staan ;-)))

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Geen matches
Op dinsdag 02 juli 2002 21:25 schreef Fragma het volgende:
Ik wou net zeggen: gebruik norton disk-edit. Mogelijk was je FAT beschadigd, als je FAT32 hebt, heeft ndd.exe (norton disk doctor) waarschijnlijk de kopie van je FAT teruggezet. Dit kan je ook handmatig doen met disk-edit.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Pagina: 1