Probleem met Matrox G450 en TV-out op de TV

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb een Matrox G450 met tv-out. Het vreemde doet zich voor dat ik de TV juist op het kanaal moet zetten waarop de kaart is aangesloten, voordat de TV-out wordt geactiveerd. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen. In de praktijk betekent dat, dat ik iedere keer moet rebooten om een filmpje op de TV te kijken. Kan ik dat niet ergens in het windows register vastzetten?

Tevens moet ik soms de refresh rate van de PC monitor terugzetten naar 50 voordat de TV-out het doet. Dat wil zeggen dat sommige filmpjes het wel doen zonder de refresh rate aan te passen en sommige niet. Het ligt in ieder geval niet aan de encoder, dat verband kan ik in ieder geval niet leggen. Iemand enig idee?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Heb ik ook met mijn ATI kaart.
Dus zodra ik mijn tv aansluit, pas beeld op mijn tv,
zodra ik opnieuw gestart ben.
Tevens wordt dan de refreshrate van mijn monitor terug gezet
naar dezelfde refreshrate als een standaard tv (PAL-50Hz).
Mijn resolutie gaat trouwens ook terug naar 800*600.
Op zich heb ik er niet zo'n last van.
Meestal gebruik ik die tv uitgang alleen
als ik even een divx wil kijken,
en dan gebruik ik mijn monitor toch niet.
Die uitgangen hangen indirect aan elkaar,
en tv is nu eenmaal een vaste resolutie en refreshrate,
dus dan gaat die monitor uitgang mee.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

de matrox heeft toch gewoon dvdmax ?

ik hoef allen maar dit in te schakelen, mijn tv aan te sluiten en ik kan mijn tv-out gebruiken

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik heb zelf een G450DH in een van m'n bakken zitten. Matrox heeft een proggie bij de drivers gestopt genaamd Powerdesk. En daar kun je volgens mij (weet het niet meer zeker) dat soort dingen mee regelen. Nieuwste drivers zijn te vinden op de matrox site :)

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
filmpjes kijk ik altijd met dvdmax, elke keer fullscreen en met ondertitels, alleen doet ie het soms boven de 1024x768 niet.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Dat DVDmaxx doet het echter alleen als ik de tv op dat kanaal heb ingesteld en vervolgens opnieuw heb opgestart en dat is irritant.
Heeft iemand daar een oplossing voor?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

als je een toetscombo insteld dan kun je em gewoon tijdens je windows sessie aanzetten

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Je DVDMAX aanzetten dmv:

start -> uitvoeren -> c:\windows\system32\pdesk\pdeskcmd.exe /DVDMAX:ON
of uitzetten dmv:
start -> uitvoeren -> c:\windows\system32\pdesk\pdeskcmd.exe /DVDMAX:OFF

Het slimste is een (windows) snelkoppeling te maken, waarmee je de verschillende resoluties en kleurdieptes snel kan wijzigen.

Verwijderd

De autodetectie in de driver uitzetten, of een Videorecorder aansluiten in plaats van de TV. Alleen krijg je met die VCR dan weer de macro beveilifing met afspelen van een DVD, en dus een slecht beeld. Met een DivX filmpje gaat het wel goed.

Een videorecorder houdt meestal de ingang actief als hij op standby staat namelijk.
Pagina: 1