Sony In-ear dopjes opgeblazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 15:17
Ik heb de Sony MDR-EX70 oordopjes (in-ear). Laatst heb ik erg stom gedaan, namelijk het ding aangesloten op de versterker en later muziek gedraaid over de boxen. Omdat de volumeknop dan een aardig endje omhoog geschroefd moet worden, zijn de oortelefoontjes volgens mij erg belast.

Als ik nu muziek beluister, meen ik bij bepaalde fragmenten een krakend geluid te horen. Nu kan dit grotendeels psychologisch zijn, omdat ik de laatste nogal gefixeerd ben op dat soort geluiden omdat een speaker in m'n boxen ook krast.

Op welke manier kan ik testen of de oortelefoontjes zijn opgeblazen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38595

Kijken of je die geluiden met een anders stetje oordopjes ook hoort. Kan je tenminste bepalen of het aan jou of de oordopjes ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 19:34
Man die dingen blaas jij echt niet op hoor zelfs niet met 2 ohm --> 800 watt die dingen gaan dan alleen ruisen denk dat gewoon je bekabeling is gesmolten van binnen

Testen is ook nogal simpel :) douw em in de achterkant van je pc en speel een mp3 af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik heb in CoolEdit een toon gegenereerd die langzaam van 0Hz tot ~18000Hz gaat en op een gegeven moment hoor ik geen enkelvoudige toon meer (er komt een extra toontje bij :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Kraakjes betekenen meestal het einde van het speakertje.
Het spoeltje loopt dat aan tegen de magneet of behuizing.

0 Hz, hoe klinkt dat eigenlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op dinsdag 02 juli 2002 18:33 schreef Sponz het volgende:
Kraakjes betekenen meestal het einde van het speakertje.
Het spoeltje loopt dat aan tegen de magneet of behuizing.

0 Hz, hoe klinkt dat eigenlijk? ;)
Heeeeeeel laag :P Nee, ik laat het oplopen vanaf 1 dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Op dinsdag 02 juli 2002 23:21 schreef guillaume het volgende:

[..]

Heeeeeeel laag :P Nee, ik laat het oplopen vanaf 1 dan :D
o en 1 hz hoor jij dus nooit op dat headsetje en 18000hz ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op dinsdag 02 juli 2002 23:25 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Maar dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg alleen maar dat ik een toon vanaf 1Hz omhoog laat lopen om te horen of er bij bepaalde toonhoogten een 'neventoon' en dus storing optreedt. En ik hoor op een gegeven moment wel een toon naast de eigenlijke. Maar of dit betekent dat de spoel tegen de magneet aankrast, dát is mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 02 juli 2002 23:28 schreef guillaume het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Maar dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg alleen maar dat ik een toon vanaf 1Hz omhoog laat lopen om te horen of er bij bepaalde toonhoogten een 'neventoon' en dus storing optreedt. En ik hoor op een gegeven moment wel een toon naast de eigenlijke. Maar of dit betekent dat de spoel tegen de magneet aankrast, dát is mijn vraag...
wat dacht je van resonantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op dinsdag 02 juli 2002 23:31 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

wat dacht je van resonantie :?
Heb ik ook al over gedacht, maar dat mag toch eigenlijk niet kunnen, zo duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 02 juli 2002 23:33 schreef guillaume het volgende:

[..]

Heb ik ook al over gedacht, maar dat mag toch eigenlijk niet kunnen, zo duidelijk?
Ik bedoel hoe duur zijn die dingen nou ? en kijk eens naar het formaat , daar kun je gewoon van verwachting dat die op bepaalde dominate frequenties gaat resoneren, iedere speaker en koptelefoon heeft een frequentie waarop die gaat resoneren dit is de zelfresonantie freq. zo goed ? :P duurdere en ook zwaardere(gewicht) speakers hebben hier minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op dinsdag 02 juli 2002 23:36 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Ik bedoel hoe duur zijn die dingen nou ? en kijk eens naar het formaat , daar kun je gewoon van verwachting dat die op bepaalde dominate frequenties gaat resoneren, iedere speaker en koptelefoon heeft een frequentie waarop die gaat resoneren dit is de zelfresonantie freq. zo goed ? :P duurdere en ook zwaardere(gewicht) speakers hebben hier minder last van.
Joa joa joa. Fl. 90,- is voor een setje oordoppies aardig wat, maar je hebt wel gelijk. Maar het vreemde is dus dat ik het voorheen niet hoorde en geloof me, toen was ik ook al aardig kritisch (voor zover mogelijk bij in-ear dingetjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik denk dat ze echt wel geleden hebben hoor, hoe verder je je versterker openzet hoe warmer die dingen worden, en dan zet de spoel uit als je hem overbelast en dan gaat die 'schuren' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Zit er dik in :'(

Tips voor nieuwe, geluidskwaliteit (voor zover voor oordopjes geldt) vooropgesteld?? In-ear niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 juli 2002 23:50 schreef guillaume het volgende:
Tips voor nieuwe, geluidskwaliteit (voor zover voor oordopjes geldt) vooropgesteld?? In-ear niet verplicht.
Ik blijf zweren bij de Sony MDR-E888 :Y) Het topmodel en ze bevallen me al 4 jaar perfect :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 02 juli 2002 23:50 schreef guillaume het volgende:
Zit er dik in :'(

Ligt er aan of je ermee op straat wil lopen :P

Want senheiser/AKG :9~ is wel een beetje de top merken, weet niet of hun ook van die kleine handige modellen verkopen zou je eens op de website moeten kijken. Let op zijn wel prijzig, maar dat is kwaliteit altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 02 juli 2002 23:53 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Want senheiser/AKG :9~ is wel een beetje de top merken,
Voor normale headphones zou ik zelf kiezen voor een AKG-240DF. Kost ongeveer 135 euro, en wordt zelfs in studio's veel gebruikt omdat ie een goed neutraal geluid geeft. Een aanrader :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 02 juli 2002 23:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

Voor normale headphones zou ik zelf kiezen voor een AKG-240DF. Kost ongeveer 135 euro, en wordt zelfs in studio's veel gebruikt omdat ie een goed neutraal geluid geeft. Een aanrader :P
Als audio-engineer ben ik hier mee eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik ga niet met een complete koptelefoon over straat lopen, duh. Ik denk dat ik ga voor de MDR-E888. Vreemd dat Sony al vier jaar nix nieuws op de markt heeft gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op woensdag 03 juli 2002 00:00 schreef XenoDaSouljah het volgende:

[..]

Als audio-engineer ben ik hier mee eens :P
Die :P geeft niet echt kracht mee aan je oordeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Die oordopjes zijn niet helemaal opgeblazen maar zijn inderdaad wel beschadigd..

Als je een vervangende hoofdtelefoon zoekt is er heel veel waar je naar kunt kijken.. Wat voor soort hoofdtelefoon je wil (in ear, gesloten of open systeem), hoe moet het eruit zien, wat voor muziek draai je ermee en dan is er nog je persoonlijke klank voorkeur..

Ik heb al heel wat hoofdtelefoons van Koss, in ieder topic promoot ik die dan ook stug.. Ze zien er, zeker de laatste tijd, gaaf uit, klinken heel erg goed en je krijgt levenslange garantie op alle Koss hoofdtelefoons..

Ik heb op dit moment de KTX-Pro, UR-30, UR-40, een CS-100 en ik HAD een setje in-ear dopjes, "The Plug", maar die passen niet meer door een ongelukje :)

The Plug:
Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/THEPLUG_lg.jpg

UR-40:
Afbeeldingslocatie: http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/UR40_lg.jpg

Voor de rest, zie www.koss.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

hm, ik heb al heel wat sony in-ear dopjes kapot gespeeld en wat bij mij altijd gebeurde was dat de bass aan de linkerkant ging kraken :/

m'n (gemodde) e888's houden het ondertussen alweer een klein jaartje uit, tot zover het langst van alle modellen. En ze klinken ook idd best wel goed, zeker gezien de geringe grootte. Alleen zijn ze in het begin erg schril, et duurt even voordat ze ingebroken zijn en het hoog mooi zacht word. Dus schrik niet gelijk van het geluid, maar geef ze een weekje de gelegenheid in te breken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op woensdag 03 juli 2002 19:11 schreef PsyFlux het volgende:
hm, ik heb al heel wat sony in-ear dopjes kapot gespeeld en wat bij mij altijd gebeurde was dat de bass aan de linkerkant ging kraken :/

m'n (gemodde) e888's houden het ondertussen alweer een klein jaartje uit, tot zover het langst van alle modellen. En ze klinken ook idd best wel goed, zeker gezien de geringe grootte. Alleen zijn ze in het begin erg schril, et duurt even voordat ze ingebroken zijn en het hoog mooi zacht word. Dus schrik niet gelijk van het geluid, maar geef ze een weekje de gelegenheid in te breken :)
Hoezo 'gemod'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 03 juli 2002 19:13 schreef guillaume het volgende:

[..]

Hoezo 'gemod'?
Normaal gesproken zitten er gewoon kussentjes omheen. Maar ze bleven bij mij niet goed zitten omdat ze met kussentjes best wel groot zijn voor in je oor (logisch met een 16mm driver). Ik heb dus de kussentjes deraf gehaald, en het rubberen ringetje wat de helften van de behuizing bij elkaar houdt vervangen door de de groove dopjes van een E268 die ik hier nog had liggen. Het mooie is dat dat onderling tussen alle modellen van Sony uit te wisselen is. Moest alleen wel een drupje secondelijm tussen om ervoor te zorgen dat ze goed blijven zitten omdat ze wat uitgerekt waren door het deraf/derop doen.

Nu zijn ze dus een stukje smaller en blijven ze beter zitten, waaien ze tenminste niet uit m'n oren op de fiets :P Bovendien zorgen die groove dopjes voor een betere afsluiting in het oorkanaal zodat vooral de bass wat beter word. Helaas werden de hoge tonen ook weer een beetje erg fel doordat er geen kussentje meer voor zat, en dan hou ik in het algemeen al van koptelefoons met een vrij scherpe treble. Dus heb ik om dat te compenseren nog een beetje schuim in de groove dopjes gedaan. Houdt gelijk ook zand enz, tegen en het geluid is nu na veel experimenteren best wel goed voor zulke kleine in-ear gevalletjes :)

Ik zou ze eigenlijk het liefst ook nog in de behuizing van een E2X8 willen doen, omdat ik de behuizing van de E888 maar ruk vind (groot, heel buigbaar en breekbaar). En ik vind het snoer ook niet zo fijn (erg dun waardoor het altijd opkrult, bovendien is de afstand van oor tot oor 60CM! |:( ). Maar dan moet ik gaan solderen enzo, is me iets te priegelig/te lelijk en lijkt me ook niet zo goed voor de weerstand met zo'n mooi OFC koordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Mmmz, wat dat betreft zitten die dingen van mij wel heel aardig. Eerst gebruikte ik de kleine rubberen dopjes die op mijn MDR-EX70 zitten. Klonk goed, alleen die dingen waren nét te klein voor mijn oren. Nu heb ik sinds kort de grote erop zitten en deze blijven wel stukken stabieler in je oor zitten (als je ze wat verplaatst klinkt het niet ineens anders, zoals bij de kleine rubbertjes was), maar het geluid is wel erg achteruit gegaan: veel te bassy. Nu houdt ík dus weer van warm geluid, maar kunstmatige bass komt de muziek niet ten goede...

Maar goed, zoals ik het van jou hoor zijn de e888's ook niet alles: het is erg belangrijk dat de dingen goed in je oor passen. Dat was bij de aanschaf van de EX70 voor mij dan ook een belangrijke pro. Toch maar verder dan de e888'jes kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pasvorm is idd heel belangrijk bij in-ear koptelefoontjes.

Toch denk ik trouwes nog wel steeds dat de E888 de beste earbuds zijn die ik tot zover tegen ben gekomen, ondanks z'n nadelen. En ik moet toegeven dat ondanks het flexibele gedeelte waar de draad uitkomt hij toch wel vrij sterk moet zijn want echt voorzichtig ben ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik luister al weer een tijdje naar mijn md speler door mijn Philips sbc he910. Een beetje vaag snoeroprol meganisme, en hele enge dunne draadjes, maar een ongelovelijke mooie bas. Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B000056SJS.01.MZZZZZZZ.jpg
Grappig vind ik het altijd als lui hun personal audio zo hard hebben staan dat ik vanaf de andere kant van de bus kan horen dat het voor geen meter meer klinkt. Met een sony md kan i niet hard maar het klinkt wel ongelovelijk helder. Sony oordoppen passen niet lekker in mijn oren, en ik vindt het geluid niet zo mooi vergeleken met de philips, maar dat kan grotendeels komen door dat de doppen niet lekker passen in mijn oren.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik vind ze d'r erg vreemd uitzien. Ik kan me niet voorstellen dat die goed in mijn oren passen. En een oprolmechanisme voor de draadjes moet niet nodig zijn imho. Dan zijn ze toch veel te lang??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 03 juli 2002 21:44 schreef Def_P het volgende:
Ik luister al weer een tijdje naar mijn md speler door mijn Philips sbc he910. Een beetje vaag snoeroprol meganisme, en hele enge dunne draadjes, maar een ongelovelijke mooie bas. [afbeelding]
Ik heb ook Philips gehad, ik vond het laag redelijk klinken, het mid was erg goed maar het hoog vond ik niet zo mooi.. Bij de Sennheisers klonken het mid en hoog weer geweldig, maar had ik nauwelijks bas.. Sony's klonken wat doffig vergeleken met de Sennheisers maar de rest was weer wel dik in orde..

Typenummers weet ik niet meer, tis zeker 4 jaar geleden dat ik een paar in-ears in heb gehad, t waren altijd wel een van de topmodellen (omdat ik et anders niet vertrouwde :P )..

Tot ik op een gegeven moment m'n fiets op slot zette en het draadje achter m'n zadel bleef haken.. Ik kom omhoog en dat draadje gaf dus een ruk aan m'n oor, waardoor het kraakbeen wat vervormd is.. Au dus.. Je ziet er niks van, maar merkt het heel goed als je bijvoorbeeld oordopjes in hebt of met twee wattenstaafjes gelijk je oren schoonmaakt..

Ehh.. Tot zover mijn oordopjes-anekdote.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op vrijdag 05 juli 2002 20:26 schreef TripleM het volgende:

[..]
Tot ik op een gegeven moment m'n fiets op slot zette en het draadje achter m'n zadel bleef haken.. Ik kom omhoog en dat draadje gaf dus een ruk aan m'n oor, waardoor het kraakbeen wat vervormd is.. Au dus.. Je ziet er niks van, maar merkt het heel goed als je bijvoorbeeld oordopjes in hebt of met twee wattenstaafjes gelijk je oren schoonmaakt..

Ehh.. Tot zover mijn oordopjes-anekdote.. :)
Ik bleef ook een keertje hangen, maar dat rubberen dopje van de ex70 werd gewoon gelanceerd, en ik vond hem een uur later 3 meter verderop weer :). M'n oor was nog heel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op woensdag 03 juli 2002 19:11 schreef PsyFlux het volgende:
Hey, dat klinkt me bekend in de oren (:P)

Heb namelijk precies hetzelfde gehad.. Toch toevallig dat steeds hetzelfde probleem optreedt, duidelijk een zwak punt? :?

Bij mij begon dat gekraak spontaan van de ene op de andere dag, niet door overbelasting oid..

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Toch vage dingen. Ik begin ondertussen weer zwaar te twijfelen of die kraakjes wel aan de oordoppies liggen. Ben nu Travis - The Invisible Band aan het luisteren en die is dus gewoon véél te hard opgenomen, waardoor je clipping, gekraak en alles krijgt. Is gewoon bij de opnames gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18

The Legend

*Plop*

*Bump*

Ik kick dit topic omdat ik een vraagje heb :) Kheb vannochtend mijn Mp3 speler binnengekregen (iFP-180T) en daarbij zaten Senheisser MX300 oordopjes. Ik dacht altijd dat mijn Sony in-ear dopjes (met zo'n basspijpje je oor in) best goed waren.. NOT, vergeleken met de MX300 zijn ze blikkerig en schel!
Maarrrr, de Senheisser zijn qua ergonomie zwaar ruk :( Het begint gewoon zeer te doen na een paar minuten, plus het feit dat er van die schuimdopjes erop zitten die _ALTIJD_ eraf gaan. Mijn sony dopjes heeft zo'n rubber dopje wat er met geen mogelijkheid vanaf gaat.

Nu mijn vraag, wie weet er Sony IN EAR dopjes, dus mét zo'n basspijpje, die qua geluid vergelijkbaar of beter is dan de Senheisser MX300?? Ik weet ook niet wat dat kost maar 30€ is denk ik wel m'n max. Thx!

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisct.com/accessories/sony_mdr-ed238ml.gif

Dit is de Sony Ear-bud MDR-ED238, dit is iig het goede model maar is deze qua geluid ook goed? Ik wil er zeker niet op achteruit gaan (tov de MX300 dus).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Iemand enig idee of die dingen een beetje kwaliteit zijn, én waar ik ze kan krijgen? Kzie namelijk alleen maar koreaanse sites via google :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60359

Kwam laatst een compleet forum tegen over koptelefoons. Allemaal koptelefonofielen. (Het was een link op het iriver forum in een topic over de iFP-180T ;))
Misschien dat je daar een antwoord vindt over de kwaliteit van de MDR-ED238.
Stond dat de MX500 (en MX400) gelijk was aan kwaliteit met de Sony MDR-E888.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mdr_e888lp_l.jpg

Met het verschil dat die van Sony 4x zo duur zijn.

-edit-
MDR-E238 zijn denk ik gewoon te bestellen in een audiozaak. Ga ff naar expert ofzo, scheelt jou weet de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

kheb zelf de ex70 van sony, en ik ben er nog steeds ongelofelijk tevreden over. Nu moet ik zeggen dat ik geen kijk en luister test met andere en/of betere moddelen heb gedaan, maar ik vind het ongelofelijk hoe die dopjes zitten !

in de eerste week dat ikdie droeg, deden die dingen pijn om te dragen, maar nu weet ik na een 5 minuten spelen, niet ens meer dat ik ze draag !!
en ze zijn nog nooit uit m'n oren gevallen! qua draagcomfort en stevige bas, raad ik deze dopjes echt aan, hoewel ik van veel mensenhoor dat het midden zwak is ten opzichte van andere, vergelijkbare moddelen. Maar ik blijf voorlopig nog bij m'n ex70, want die andere dingen zien er meestal niet uit, of werken met kussentjes :|

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Ik heb vorige week een Senheisser MX400 gekocht en ik moet zeggen dat ik erg verbaasd was over hoe goed de kwaliteit van het geluid is.
In mijn oor zitten ze ook perfect (en die sony groove dingen niet echt). Die schuimpjes die erbij zitten zien er echt goedkoop uit en ik ga ze dan ook niet gebruiken.
Ik koop iig nooit meer sony, aangezien na een tijdje de linker oortelefoon het niet meer doet :( Slechte constructie dus!

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38391

Weet iemand waar de Koss plug te koop zijn in nederland. Ik heb effe gegoogeld maar kon het toch niet direct vinden. je kan ze wel op de site in de states bestellen maar denk dat het toch makkelijker is hier in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

x-man schreef op 08 November 2002 @ 08:37:
Ik koop iig nooit meer sony, aangezien na een tijdje de linker oortelefoon het niet meer doet :( Slechte constructie dus!
Je bent de eerste die ik daarover hoor. Misschien gewoon een beetje zuinig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Exirion schreef op 08 November 2002 @ 09:39:
[...]

Je bent de eerste die ik daarover hoor. Misschien gewoon een beetje zuinig doen?
Exirion, kheb jou in meerdere topics opgemerkt als Sony promoter ;) dus misschien weet jij het? Jij houd vast aan je uber l33t E888 maar die hebben niet zo'n bass pijpje en zijn mij iets te duur. Bij mijn 3 jaar ouder discman zaten de MDR-ED228LP geloof ik, deze zijn echter een stuk minder dan de Sennheisser MX300 die ik nu ook heb. Weet jij iets van de MDR-E238 qua kwaliteit geluid? En misschien een ander type MET bass pijpje die ik kan vergelijken met de MX300? Thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de prijzen en kwaliteit van Sennheiser en Sony vergelijkt lijkt het me logisch dat deze met bass pijpje vergelijkbaar zullen zijn.
http://www.sony-europe.co...20448&prod=2085&loc=en_NL
Advies prijs €54,-
De 238 zijn advies prijs €42,- en de 228 €30,-

En Exirion, toen ik op zoek was naar goeie dopjes heb ik een heleboel topics gelezen hier op GoT en daarin kwam ik een heleboel reacties tegen over de Sony dopjes en het kapot gaan van het linker dopje. Iets wat ik kan beamen, ik heb zelf een paar gekocht die bij aankoop al een linker dopje wat kapot was hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Anoniem: 60359 schreef op 08 November 2002 @ 11:40:
Als de prijzen en kwaliteit van Sennheiser en Sony vergelijkt lijkt het me logisch dat deze met bass pijpje vergelijkbaar zullen zijn.
http://www.sony-europe.co...20448&prod=2085&loc=en_NL
Advies prijs €54,-
De 238 zijn advies prijs €42,- en de 228 €30,-
Sony dopjes van €54 zijn vergelijkbaar met Sennheissers van $5,99 :? Hmmz, weet je zeker dat er geen goedkopere variant is die net zo goed klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Legend schreef op 08 november 2002 @ 12:17:
[...]

Sony dopjes van €54 zijn vergelijkbaar met Sennheissers van $5,99 :? Hmmz, weet je zeker dat er geen goedkopere variant is die net zo goed klinkt?
Dat is precies mijn punt!

De top dopjes van Sony zijn €80 en volgens experts vergelijkbaar met de top dopjes van Sennheiser. van €15 - €20. (MX400 en MX500, die laatste heeft volume regelaar)

Die MX300 zijn het eerste model onder de beste van Senn.
Dus behoorlijk goed voor die prijs.

Ik geef hierboven wel adviesprijsen, moet je 10% minimaal vanaf trekken.

Hoe het klinkt weet ik niet. Heb er zelf niet naar geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38391 schreef op 08 november 2002 @ 08:58:
Weet iemand waar de Koss plug te koop zijn in nederland. Ik heb effe gegoogeld maar kon het toch niet direct vinden. je kan ze wel op de site in de states bestellen maar denk dat het toch makkelijker is hier in NL
Google search naar Koss, eerste resultaat:

http://www.pjbox.nl/koss.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

hmm, mijn ex70 kraken nu ook, maar ik heb ze dan wel ook af en toe behoorlijk misbruikt...

valt dit onder garantie of is dit een typische eigen schuld kwestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Atgast schreef op 17 november 2002 @ 18:03:
valt dit onder garantie of is dit een typische eigen schuld kwestie ?
Nou, wat denk je zelf... Als jij je auto in puin rijdt dan is het ook geen garantie he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Exirion schreef op 17 november 2002 @ 18:38:
[...]

Nou, wat denk je zelf... Als jij je auto in puin rijdt dan is het ook geen garantie he :)
als mijn auto ermee ophoud omdat ik er hard mee rij dan ?
(mijn oren doen t nog, althans... dus zó hard kunnen ze nu ook weer niet gestaan hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Atgast schreef op 17 November 2002 @ 21:34:
(mijn oren doen t nog, althans... dus zó hard kunnen ze nu ook weer niet gestaan hebben)
Da's onzin... Je kunt een grote hoofdtelefoon opblazen zonder dat je trommelvliezen het begeven, en zeker bij dopjes kan een beetje stevige bass al desastreus zijn zonder dat jij er last van je oren aan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Exirion schreef op 17 November 2002 @ 22:01:
[...]

Da's onzin... Je kunt een grote hoofdtelefoon opblazen zonder dat je trommelvliezen het begeven, en zeker bij dopjes kan een beetje stevige bass al desastreus zijn zonder dat jij er last van je oren aan krijgt.
pompt een sblive er meer dan 10Mw uit dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Anoniem: 38391 schreef op 08 November 2002 @ 08:58:
Mail me even je woonplaats, m'n vader werkt bij de importeur/groothandel die Koss voor de Benelux doet.. Ik mail je dan de dichtstbijzijnde dealer..
Atgast schreef op 17 november 2002 @ 22:13:
pompt een sblive er meer dan 10Mw uit dan ?
Dat hoeft helemaal niet, je kunt een hoofdtelefoon ook opblazen door aansturen met teveel vervormd signaal..

[ Voor 22% gewijzigd door TripleM op 22-11-2002 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

TripleM schreef op 22 november 2002 @ 10:30:
[...]

Mail me even je woonplaats, m'n vader werkt bij de importeur/groothandel die Koss voor de Benelux doet.. Ik mail je dan de dichtstbijzijnde dealer..
[...]
Dat hoeft helemaal niet, je kunt een hoofdtelefoon ook opblazen door aansturen met teveel vervormd signaal..
je hebt een mailtje van me gehad :)

* Bluppy2 vind die Koss spulen er goed uit zien... eens kijken of ik mag luistern :)

edit:
oops, beetje oud topic.. sorry :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bluppy2 op 29-11-2002 17:10 ]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17926

bluppy2 schreef op 29 November 2002 @ 17:02:
[...]

* Anoniem: 17926 vind die Koss spulen er goed uit zien... eens kijken of ik mag luistern :)

edit:
Eej blup, geinteresseerd in een koptelefoon? Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
bluppy2 schreef op 29 november 2002 @ 17:02:

* TripleM vind die Koss spulen er goed uit zien... eens kijken of ik mag luistern :)

edit:
Ik heb je gemaild.. :)

Koss dingetjes zijn koel.. Ik luister voortaan veel met m'n UR-40.. Ik ben nauwelijks nog onderweg dus heb geen oordopjes meer.. Heb wel een KTX-Pro die ik daar eventueel voor kan gebruiken en een UR-30 die ik niet meer gebruik sinds ik de 40 heb.. :)

Mijn ervaring, zeer goede hoofdtelefoons voor relatief weinig geld, bovendien zit er op alle hoofdtelefoons levenslange garantie, dat kun je van geen ander merk zeggen (voor zover ik weet)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik kick dit topic nog even met een vraag en een onpmerking,

vraag: topicstarter, heb jij ngo last van dat getril in je dopjes ?
bij mij is het zo goed als weg namelijk...
opmerking, ik lees op verschillende plekken dat de mx200 van sennheiser vergelijkbare kwaliteit geeft, alleen kosten die niks in vergelijking met de sony's.
Misschien een idee om de drivers van je sony te vervangen met die uit de mx200 :)
beide zijn volgens mij namelijk 9mm, en de sony heeft wel ff een beter draagcomfort, being in ear and all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:55

Aidix

Geluidspietlut

Ik ben ook overmatig tevreden over mijn E888 doppen, ik heb ze nu 4 jaar! Doen het nog steeds en klinken perfect. Die gratis-bij-je walkman doppen zijn nogal brak, die van mijn walkman waren al stuk toen ze uit de verpakking kwamen en de bij mijn md speler klinken nogal dof.
Bastoeter dingen klinken allemaal te dof bij mij, omdat die toeter de hoge tonen tegen houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Anoniem: 40422 schreef op 02 July 2002 @ 23:25:
[...]

Heeft niets met dat headsetje te maken :) dat kunnen je oren gewoon niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Aidix schreef op 08 december 2002 @ 14:33:
Ik ben ook overmatig tevreden over mijn E888 doppen, ik heb ze nu 4 jaar!
Ik heb ze nu ook 4 jaar en kort geleden heb ik de Sennheiser MX400 er maar eens bij gekocht omdat iedereen er zo positief over is en die dingen geen drol kosten vergeleken met de Sony MDR-E888. Toen ik ze voor het eerst aansloot op m'n iPod was ik verrast.

Zelfs oningespeeld klinken ze ERG goed, en zeker voor de E15.95 die ik er voor betaald heb. Nu na een paar dagen intensief inspelen klinken ze heel erg goed voor een paar dopjes van deze prijs. Opvallend is dat ze minder snel clippen dan de MDR-E888 en dat ligt niet alleen aan de gevoeligheid. De bassweergave is harder dan bij de Sony's. Het enige minpuntje vind ik dat ze af en toe een klein beetje klinken als een matige audioset met een 'boem-bass' terwijl de Sony's wat neutraler en strakker zijn. Het hoog is bij Sony ook wat milder. Milder in de zin van minder vervorming (naar mijn idee) want de Sony's klinken wel iets helderder en geven zeker niet minder hoog weer.

Dat neemt niet weg dat de MX400 fantastisch is voor het geld, en eigenlijk zou ik zelf geen MDR-E888 meer kopen. De Sony's kosten zo rond de 80 a 85 euro, en voor 16 euro heb je de MX400. Voordat geld heb je dan dopjes die erg dicht bij elkaar in de buurt komen. Sja, trek je conclusie :)

Grootste minpunt van de Sennheiser: ze zien er enorm el-cheapo uit en de afwerking is wat goedkoop, maar met dit geluid hoor je mij daar niet over klagen.

Pagina: 1