Geen boot, wat is 't probleem?

Pagina: 1
Acties:

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Heb afgelopen week een PC aangezet die daarvoor 3 mnd niet had gedraaid ivm gebrek aan een monitor, alleen nu boot hij niet. De fans gaan draaien, maar daarna gebeurt er niks.

Specs:
Duron 700
256mb sdram dane-elec
GeForce 2 GTS
Abit KT7 mobo
(andere onderdelen zijn nu ff niet aangesloten)

- Kast opengemaakt, alles losgekoppeld behalve geheugen en videokaart: zelfde.
- BIOS gereset: zelfde.
- videokaart losgehaald: zelfde (terwijl je dan normaal error bliepjes moet horen)

Mogelijke oorzaken?:

- Voeding? Fans draaien en CD-Rom traytjes kan ik gewoon bedienen (behalve als de cd-rom aangesloten is wantr dan blokkeert hij ofzo)
- BIOS chip/batterij ? Dan zou hij gewoon wel nog die error bliepjes moeten geven heb ik me laten vertellen
- Mobo?
- CPU?
- Geheugen/Vid kaart? Lijkt me sterk want als dat neit goed was dan zou je error bliepjes moeten horen bij boot

Binnenkort gooi ik er ff een nieuwe voeding in en hoop dat-ie t dan doet anders dan breng ik hem wel naar de winkel ter controle :(

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Voeding kan het moeilijk zijn als fans draaien :)

Ik denk dat het mobo kapot is. Kijk eens of je ergens verbrande chipjes/condensatoren ofzo ziet? Of maakt er ergens iets kortsluiting?
Of een hele slimme... zit de voedingskabel op het moederbord wel goed?

Verwijderd

ik heb het zelfde mee gemaakt dat wil zeggen computer aan gezet alle fans gingen draaien maar geen beeld enz,

andere voeding erin en probleem opgelost.

het zou ook nog aan de kabel tussen video en monitor kennen liggen ook wel(kabel breuk) maar iig succes er mee en laat iets weten wat het was ;)

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Weet je zeker dat de D-SUB stekker van de monitor goed vastzit aan de videokaart?

Verwijderd

zoiets ook eens meegemaakt, bleek het BIOS-batterijtje leeg te zijn :)