Toon posts:

Ping tijden met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer woont net buiten de bebouwde kom, hij wil breedband internet(chello) maar omdat hij net buiten de bebouwdekom woont is er geen kabelaansluiting bij zijn huis. Mijn moeder(en dus ook van hem :D) woont op nog geen 400 meter van hem af(hemelsbreed), en daar is wel een kabel aansluiting. De huizen zijn zo te zien, er zit misschien 1 boom tussen.

Nu hadden we het volgende in gedachte:
-Mijn broer neemt een chello abo op ons moeder haar naam.
-Hij koopt een draadloos netwerk met buiten antenne's voor op de daken.

Nu wil hij dus via dit draadloos netwerk internetten, het gaat dus puur om het internetten, bij mijn moeder staat geen pc voor haar eigen gebruik.
Nu had ik begrepen uit de diverse topics hier dat die afstand wel te overbruggen valt met het juiste draadloos netwerk, echter zijn vraag is nu hoe presteert zo'n draadloos netwerk met gamen?

Hem gaat het voornamelijk om 3 dingen:
- De ping tijden voor online gaming
- Redelijke download snelheden(hij heeft nu nog isdn)
- Vaste kosten per maand voor internet

Kun je wel "gamen" qua prestatie met een draadloos netwerk?
Het gaat vooral om FPS games zoals MOHAA/CS/UT enz.

PS.
Hij heeft geen alternatieven om een breedband aansluiting anders te krijgen, er is geen adsl leverbaar alleen chello.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Waarom zou dit niet kunnen?
Draadlooos is 11 megabit (de meest betaalbare) en kabel is max 2.5/3 megabit, dit kan gewoon normaal,
En via een netwerk kan het ook wel, mijn netwerk liep eerst ook op 10 megabit, counterstrike kon ook perfect tegen elkaar!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Op woensdag 03 juli 2002 14:13 schreef j_iscool het volgende:
Waarom zou dit niet kunnen?
Draadlooos is 11 megabit (de meest betaalbare) en kabel is max 2.5/3 megabit, dit kan gewoon normaal,
En via een netwerk kan het ook wel, mijn netwerk liep eerst ook op 10 megabit, counterstrike kon ook perfect tegen elkaar!
400 meter met het meest betaalbare draadloze netwerk ? Lijkt me moeilijk. En zelfs al kan het dan zal de snelheid geen 11 Mbit meer zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 juli 2002 14:28 schreef YellowCube het volgende:

[..]

400 meter met het meest betaalbare draadloze netwerk ? Lijkt me moeilijk. En zelfs al kan het dan zal de snelheid geen 11 Mbit meer zijn.
Het hoeft ook geen 11mbit te zijn, het is alleen voor chello. Hij wil gamen op internet via chello dus.
Chello is inderdaad maar MAX 1,5mbit dus als het netwerk 2mb overhoud op 400 meter dan is dat ruim voldoende. De vraag is alleen of het wat uitmaakt voor de ping tijden OMDAT het draadloos is. Hij heeft eens een demo gezien via de sateliet(ook voor internet dus) maar daar was gamen vrijwel onmogelijk, internetten zelf ging wel perfect en snel.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01

RvV

Ping van mijn 1,5km link was 3-4ms.

Y'24

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Op woensdag 03 juli 2002 14:28 schreef YellowCube het volgende:

[..]

11 Mbit over 400 meter kan zeker wel. Met een paar goede zelfbouw richtantenne's haal je een dergelijke gain dat je die 11 Mbit echt wel haalt hoor...

Ik denk dat de router of pc die je ertussen zet ook enige invloed heeft op je pingtijden... Dus zet er zoiezo geen trage instabiele rammelbak neer met windows 3.11 ofzo. De pc hoeft niet zo heel snel te zijn, als je er maar linux op zet :)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En ADSL?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Op donderdag 04 juli 2002 01:25 schreef Orphix het volgende:
En ADSL?
Hoe bedoel je? Hij zei nl. al...
Op dinsdag 02 juli 2002 17:31 schreef YoudontKnow het volgende:
PS.
Hij heeft geen alternatieven om een breedband aansluiting anders te krijgen, er is geen adsl leverbaar alleen chello.
Pagina: 1