Toon posts:

pictogram op bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om via een link in je html pagina een pictogram op het bureaublad te plaatsen die gekoppeld staat naar een internetsite???

zoja, is hier een php of javascipt van...

Verwijderd

Dat lijkt me niet kunnen. En gelukkig maar, ik zou niet graag zien dat doordat ik op een link klik m'n bureaublad vol gezet wordt met rotzooi.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet de bedoeling dat dit zomaar gebeurt. de gastgebruiker mag best eerst de vraag krijgen of hij dit wil of niet....

------------------------------------------------------
maar een klant wil dit heel graag op z'n site hebben.

via deze weg hoeven gebruikers niet steeds een vragenlijst in te vullen maar kunnen ze gelijk een bestelling plaatsen

(even ter info)
------------------------------------------------------

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Het lijkt me mogelijk door een active-x of java applicatie te schrijven die dat voor je doet.

Het lijkt me alleen niet wenselijk en misschien is het in strijd met de regels waaraan je moet voldoen voor een software certificaat die je nodig hebt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is dit inderdaad zonder meer mogelijk. Misschien klein progje ofzo, of met Windows Scripting.

Vergeet niet dat niet op alle compy's de desktop bij c:\windows\desktop is! Beste is dit via het Registry te doen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:21
Een gebruiker die een link naar een website op z'n desktop wil hebben kan die d'r zelf toch wel heen slepen?

Voor de 'domme' gebruiker, die dat niet kan (en ook een simpele instructie op een website niet kan volgen) geldt dat 'ie ook niet weet dat 'ie brutale IE-venstertjes weg moet klikken.

De enige optie is dus forceren en gelukkig kan dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm,

maar hoe kan ik op een andere goede manier de klant via een simpele klik weer op een html bestellijst laten komen zonder dat deze eerst een klantnummer / naw gegevens hoeft in te vullen.

de opdrachtgever wil dit het liefst via een link op het bureaublad, ik heb hem echter al verteld dat dit moeilijk wordt maar zou kijken naar een goede oplossing.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Cookies? kijk maar naar T.net, daar kun je toch ook ingelogd blijven op een machine?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als dit zou kunnen zou dit een ernstig beveiligings lek wezen en zal de functionaliteit van je site dus afhangen van een ontwerpfout.

Daarnaast is het niet de bedoeling dat webpagina's registry keys uit zouden kunnen lezen. Ook hiervoor geldt weer hetzelfde..

Ik gooi 'm op slot omdat dit gewoon niet een standaard functionaliteit zou moeten wezen, en als je een mogelijkheid vindt, geef het dan gelijk ff door bij bugs.microsoft.com oid....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.