[Flash] Swish-SWF converteren naar GIF

Pagina: 1
Acties:

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Iemand vroeg mij om 'even' een bannertje te maken. Heb ik nog nooit gedaan en dus Swish gedownload, scheen een goed programma te zijn en ik moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben. Achteraf wilde hij echter graag een GIF-bestandje en Swish biedt niet de mogelijkheid tot conversie. Vandaag Ulead GIF Animator gedownload en CoffeCup GIF Animator, beiden kunnen geen SWF-bestanden importeren. Ook is er een leuk programmaatje Gif2swf maar da's de verkeerde kant op :'(.

Dus dan maar gewoon de trial downloaden van Macromedia Flash MX, want die biedt zeker de mogelijkheid tot conversie (zag ik al via de search). Maar... als ik hierin het SWF-bestandje importeer wat ik met Swish heb gemaakt, zie ik wel 119 frames, maar niet de bijbehorende afbeeldingen. Bij een ander bestandje wat ik eerder met Swish heb gemaakt, gaat dit wel goed. Wat doe ik (n00b op dit terrein) fout?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmix/images/flash.jpg

En waarom, waarom zijn er zoveel programma's waarmee je shockwave kunt exporteren, maar geen waarmee je shockwave kunt importeren?

Verwijderd

namaken in Gif-animator,.. 5 minuutjes werk.
offtopic:
oh ja dat effect is wel heel erg vaak gebruikt

Verwijderd

hmm, hoort het nou zo dat de letters niet helemaal verdwijnen?
mij lijkt het btw ook beter om het gewoon na te maken

Verwijderd

Zo'n simpele banner kun je in Flash MX ook wel in 5 minuutjes namaken.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 12:05 schreef SlingBlade het volgende:
Zo'n simpele banner kun je in Flash MX ook wel in 5 minuutjes namaken.
ja dat schreef hij ook al! |:(
en hij heeft een GIF nodig.
lezen!
Op dinsdag 02 juli 2002 16:54 schreef MIster X het volgende:
Dus dan maar gewoon de trial downloaden van Macromedia Flash MX, want die biedt zeker de mogelijkheid tot conversie (zag ik al via de search).

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 12:06 schreef zkywalker het volgende:

[..]

ja dat schreef hij ook al! |:(
en hij heeft een GIF nodig.
lezen!
[..]
Hij kan die bestaande swf niet goed naar gif converteren via flash MX, maar gewoon vanuit flash MX opnieuw maken en dan converteren naar gif werkt wel. :P

lezen! :o

Verwijderd

lekker zo`n banner met 119 frames :)
lezen, tja soms lees je ergens overheen.

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
Bedankt voor de opmerkingen. Tja, dan maar gewoon een nieuwe GIF gemaakt (met Ulead), had alleen geen tijd/zin om het typewriter-effect erin te bouwen.

Maar blijkbaar heeft dus niemand een idee wat er verkeerd is gegaan bij de conversie? En waarom er zo weinig prog's zijn die überhaupt SWF-format kunnen importeren?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
mischien heb je een fout gemaakt bij het exporteren.
Als een ander filetje wel werkte, gewoon ff opnieuw proberen.
Ik begrijp trouwens niet waarom je vriend gif banners wil, ze zijn groter en hebben een lage framerate. Ik vind ze echt lelijk.

Mijn rig

Pagina: 1